Logan Sargeant újoncszezonja kapcsán beszélt arról James Vowles, hogy milyen feladatokat kell megoldania egy elsőéves pilótának ma az F1-ben, és hogy a szigorú tesztkorlátozások, valamint a költségsapka mellett egyszerűen közel sem kapnak olyan felkészítést a mai fiatalok, mint amire néhány éve még lehetőség nyílt.
„A régi időkben (mondjuk öt-hat évvel ezelőtt) körülbelül 30 ezer kilométert tesztelt egy pilóta, mielőtt egyáltalán megfontoltuk, hogy beültessük-e a versenyautóba” – idézi Vowles szavait a Speedcafe.
„Elég időre és tapasztalatra van szükségük ahhoz, hogy megtalálják a határokat, mert bármilyen más motorsport-szériából érkeznek is, ez iszonyatosan nagy lépése. Számszerűsítve az F2 és még az IndyCar is 14 másodpercet kapna egy körön, szóval ez egy teljesen más szint” – tette hozzá.
„Ahhoz is idő kell, hogy a pilóta mindenkit kihozzon a gumikból. Maradjunk is ennél, mert mind a négy gumit megfelelő tartományba kell hozni, és ez a tartomány csak négy-öt Celsius-fok, nem több. Próbálj meg erre koncentrálni, közben 300 km/h-s sebességgel vezetni az autót. Ez más világ, ehhez idő kell” – magyarázta a helyzetet a Williams F1-es csapatfőnöke.
Vowles szerint Sargeant is nehéz tanulási folyamaton ment át 2023-ban, élesben kellett megtalálnia a határokat, jöttek a bizonytalankodások és a hibák, de nagyjából Suzukától kezdve összeszedte magát – emiatt mindenképpen megérdemli a 2024-es szezont is.
formula.hu