Ekström és az Audi kezdett a legjobban a Dakaron

Ekström és az Audi kezdett a legjobban a Dakaron

A mai napon megkezdődött a 46. Dakar Rali, egyelőre egy 27 kilométeres prológgal, ami a motorosoknál már bele is számított az értékelésbe, az autósoknál és a kamionosoknál viszont csak a szombati első szakasz rajtsorrendjét határozta meg.

A kétkerekűeknél némi meglepetésre a 68-as rajtszámmal induló Tosha Schareina volt a leggyorsabb a Monster Energy Hondával, ő 17 perc, 35 másodperc alatt teljesítette a távot – 12 másodperccel megelőzve Daniel Sanderst, és 19-cel Ross Branchet. A top ötben ott volt még Van Beveren a másik Hondával, és az 1-es rajtszámmal induló Luciano Benavides a Husqvarnával, Sam Sunderland 27, Pablo Quintanilla 47, Toby Price pedig már 51 másodpercet kapott, míg Kevin Benavides a kilencedik legjobb időt motorozta.

A quadosoknál Francisco Moreno Flores kezdett a legjobban.

Audi-siker bemelegítésként

Az autós mezőnyben az elektromos Audi kezdett a legjobban, ugyanis Mattias Ekström teljesítette leggyorsabban a sprinttávot: 16 perc, 30 másodperc kellett neki a 27 kilométerre, ezzel elhozta az első helyet a német gyártónak. Persze ahogy az érintettek futamot felvezető csörtéje jelezte: náluk leginkább a megbízhatóság lesz majd a kérdés, nem feltétlenül a tempó.

dakar-audi_1

Az élmezőnyben azonban szinte minden márka fel tudott sorakozni: a második helyre a T1-es autóval újoncnak számító Seth Quintero iratkozott fel a Toyotával (22 másodperc hátrány), a harmadikra Sebastien Loeb a Prodrive Hunterrel (37 másodperc hátrány), a hatodikra pedig Krzysztof Holowczyc a Minivel, miután a jóval hátrébb rajtoló két brazil, a két Baumgart bejött negyedik-ötödiknek a privát Prodrive Hunterekkel.

Mr. Dakar, vagyis Stephane Peterhansel hetedik lett 44 másodperc lemaradással, a privát Forddal Martin Prokop kiváló tempót diktált, míg a nagy esélyesek közül a címvédő Nasser Al-Attiyah 12. időt autózott a Hunterrel (61 másodperc hátrány), Carlos Sainz pedig csak 30. lett az Audival, és több mint két percet kapott Ekströmtől.

A különbségek egyelőre rendkívül szorosan alakultak a rövid táv miatt, privát projektek, buggyk is be  tudtak férni a legjobbak közé, és érdekesség, hogy a címvédő Toyota két rutinosabb versenyzője, Giniel de Villies és Yazeed Al-Rahji csak a középmezőny második felében foglalt helyet nagyjából háromperces lemaradással.

Ahogy írtuk, ez még csak a szombati rajtsorrend szempontjából számított, amolyan bemelegítésként érdemes értékelni, az igazi verseny az autósoknál csak szombaton rajtol!

Cikkünket frissítjük a többi kategória eredményeivel!

formula.hu