Verstappen sosem élvezte a felhajtást

Verstappen sosem élvezte a felhajtást

Kevés versenyző van jelenleg a mezőnyben, aki olyannyira kemény kritikával illeti újra és újra az F1 jelenlegi irányvonalát, legyen szó a sprintekről, a különböző új szabályokról vagy épp az újonnan a naptárba kerülő helyszínekről, mint Max Verstappen, akinek különösen emlékezetesre sikerült a Las Vegasban előadott monológja a sportág különböző dolgairól.

Christian Horner csapatfőnököt a Motorsport.com kérdezte meg arról, mit gondol versenyzője nyílt és kendőzetlen véleménynyilvánításairól. Horner aligha meglepő módon kiállt a háromszoros világbajnok őszintesége mellett:

horner-verstappen-podium

„Hiszünk abban, hogy a versenyzőink szabadon dönthetnek. Ők nem robotok, van véleményük, Maxnak pedig világbajnokként van szava, és nem korlátozzuk azzal, hogy csak PR-véleményeket mondhasson” – mondta Horner, majd hozzátette: „Ő egy nagyon őszinte, fiatal srác, aki elmondja, hogyan látja a dolgokat. És szerintem ez eléggé üdítő.”

A brit csapatvezető azt is kifejtette, hogy szerinte az immár kilenc éve, minden idők legfiatalabbjaként debütáló Verstappen nem sokat változott az évek során: „Persze valamennyit azért változik, kicsit érettebb lett, és mostanában kicsit több a szőr az arcán. De nem, a lényege nem változott, beül az autóba, és a kerekeket is lehajtja róla.”

verstappen-2014

„Nem élvezi az F1-et körülvevő felhajtást, de soha nem is élvezte” – folytatta Horner. „Profi módon végzi a munkáját. Egy ízig-vérig versenyző, aki két lábbal a földön jár, és ha éppen nem itt versenyez, akkor GT-autót vezet, vagy online versenyeken vesz részt.”

Verstappen visszafogottabb lett az első körökben

Bár rengeteg kritika érte a Red Bullt, amikor 2015-ben mindössze 17 évesen ülést adtak Verstappennek, az évek során beigazolódott a döntés, hiszen korához képest elképesztő tapasztalattal bír. Ráadásul Horner szerint a világbajnoki évek csak tovább erősítették a holland klasszist:

verstappen-champ-3

„Ha megnézzük, hogy mennyire kontrollálja a versenyeket, hogyan olvassa a futamokat, milyen a gumikezelése… Egyaránt kiemelkedő. És immár azt a tapasztalatot is kihasználja, amit idén, tavaly és 2021-ben szerzett” – mondta, majd kiemelt egy területet, amin jelentősen javítani tudott az első évekhez képest:

„Az első kanyarokban több szempontból is visszafogottabb, mint pályafutása korábbi időszakában. Az időzítése kiváló volt, a versenyeket végigjátszotta, nem kapkodott, hogy mindent az első pár körben megcsináljon, hanem az egész versenyeket felépítette.”

formula.hu