Nemrégiben már a tartalomkészítő világba is betört a mesterséges intelligencia, és elég nagy népszerűségnek örvend. Megjelentek az algoritmusok által létrehozott virtuális influenszerek, amelyeknek a térnyerése veszélyes lehet a hús-vér tartalomgyártók megélhetésére, olvasható a blikk.hu-n megjelent cikkben.
Az AI, azaz a mesterséges intelligencia már a tartalomgyártás világba is betört, ugyanis az algoritmusok által létrehozott és így irányított influenszerek egyre elterjedtebbek a hirdetni vágyó cégek köreiben. A luxusmárkák közül már többen, például Kim Kardashian KKW Beautyja és a Louis Vuitton is már virtuális influenszereket alkalmaz. Ráadásul egy Instagram-elemzés szerint a H&M egyik virtuális influenszerrel készített kampánya erőteljesen megnövelte az eléréseket, sokkal több emberhez jutott el a mesterséges tartalomgyártó posztjain keresztül, mint bármelyik másik kampányuk során élő influenszerek által.
Az egyik legkeresettebb AI tartalomkészítő a spanyol Aitana Lopez, akinek egy együttműködésért képesek a cégek akár ezer dollárt is fizetni,ami azért is meglepő mert Aitana teljes egészében számítógép által vezérelt. Aitana felkapott hajápolási márkától kezdve a Victoria Secreten át mindenfélét reklámozott már.
Objektum doboz
Elméletileg a virtuális influenszerek közvetlenül nem ösztönzik a vásárlásokat, viszont rendkívül hatékonyan növelik a márka ismertségét, így költséghatékonyabb lehetőséget kínálnak a hús-vér emberekhez képest. Az élő influenszerek aggodalmukat fejezik ki a jövedelmüket és munkájukat illetően, és hangsúlyozzák, hogy a virtuális társaiknak nyilvánosságra kell hozniuk, hogy nem élő személyek – írta az Ars Technica névre hallgató online portál.
Írta a Magyar Hírlap