A DTM emlékeket felidéző sportszedán 21. századi változata szupermodern technikát vonultat fel a retró hangulatú lemezek alatt.
A Mercedes 1982-ben az első kompakt szedánjaként dobta piacra a W201-es sorozatot, vagyis a 190-es modellt. Az első C-osztály által váltott típus egészen 1993-ig gyártásban maradt, és 9 év alatt közel 1,9 millió példány készült belőle.
Az 1989-ben debütált 190 E 2.5-16 Evolution azonban olyan ritka mint a fehér holló, csakúgy mint a nem sokkal később kijött Evolution II. A mindössze 502 példányban gyártott típus a DTM homologizációs előírásai miatt látta meg a napvilágot.
A motorháztető alatt egy 2,5 literes 16 szelepes Cosworth motor található, melynek 235 lóerős teljesítménye 250 km/h sebesség elérését teszi lehetővé.A 0-ról 100-ra 7,1 másodperc alatt felgyorsuló, ötfokozatú Getrag kéziváltós Mercedes motorja egészen 7 600-ig elforgatható.
A HWA novemberben arról számolt be, hogy modern formában támasztja fel a legendás típust, melyről akkor még csak skicceket, most viszont már kicsit kézzel foghatóbb látványterveket is nyilvánosságra hoztak.
Az ikonikus formatervet továbbvivő 21. századi Mercedes 190 E 2.5-16 Evo II szupermodern hajtásláncot, futóművet, fékrendszert, aerodinamikai csomagot és biztonságtechnikát fog felvonultatni, a részletes specifikációk viszont egyelőre még ismeretlenek.
A mindössze 100 példányban gyártandó, normál 190 E-re építkező újdonság első példányait az ígéretek szerint 2025 végén vehetik majd át a megrendelők. Az árcédulán adókkal együtt mintegy 325 millió forintos összeg fog szerepelni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
HVG