Nagy utat tett meg a DVD-kölcsönzéstől a Netflix: a filmek és sorozatok dömpingje után most játékokkal is elárasztják a piacot. Ezeket csak az előfizetőik érhetik el.
Úgy tűnik, a Netflix egyre komolyabb üzleti lehetőséget lát a játékokban is. Nemrég derült ki például, hogy három GTA-cím is megjelenik a játékos felületükön (ezek már elérhetőek), de ennél nagyobb dolognak tűnik, hogy már több mint tíz saját fejlesztésű játék is készül.
Mindez annak köszönhető, hogy a Netflixnek 2022 óta már saját játékfejlesztő stúdiói is vannak, Helsinkiben és Kaliforniában egyaránt. Míg előbbi kettőt saját maga alapította, négy létező stúdiót fel is vásárolt a cég, a szándék tehát valósnak tűnik arra, hogy feltegyék a nevüket a játékpiac térképére is.
A szóban forgó hat stúdió fejleszti a már említett tíz játékot, de külső partnerek révén már összesen 90 játék készül – mondta el az Axiosnak adott interjújában Mike Verdu, a Netflix játékokért felelős első embere.
Azon előfizetők számát, akik a játszottak is a Netflixen, 2022-ben egy százalék alattira becsülték, de Verdu szerint az alacsony számok nem tántorítják el a céget; ők inkább kis léptekkel haladnak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.
HVG