Mutatjuk, hogy hogyan fest egy a sportosság és a luxus határmezsgyéjén egyensúlyozó igen ritka Treser Audi Super 200 kívül-belül.
Az Audi az 1979-es Frankfurti Autószalonon mutatta be első igazi felsőkategóriás modelljét, az Audi 100-ra épülő, de a fölé pozícionált Audi 200-at, melyből 1983-ban mutatkozott be a második generáció.
Utóbbi 1991-ig volt gyártásban és közel 94 ezer példány készült belőle, melyek közül mintegy 34 ezer rendelkezett quattro összkerékhajtással.
A „Die Schwarzwaldklinik” című német filmsorozatból ismert Brinkmann professzor által is használt Audi 200 adta az alapját annak a különleges limitált szériás kivitelnek, melynek egy kiváló állapotú példányával a közelmúltban az asztriai Kismartonban találkoztunk.
A mellékelt fotókon egy Treser Audi Super 200 látható, ami nem más, mint egy egyedi bodykites, módosított hajtásláncú limitált szériás Audi 200 quattro.
A projekt mögött az a 2021-ben 81 évesen elhunyt Walter Treser állt, aki 1977-től a quattro négykerék-hajtás atyja volt, majd pedig az Audi sportrészlegét is vezette.
Treser később saját céget alapított és Audik átalakításával foglalkozott. Neki köszönhetjük például az első igazán erős quattrót, az első német turbómotoros kombit, az első nyújtott tengelytávú és nyitható tetejű összkerekes Audit, illetve az első igazi offroad Audit.
A Treser Audi Super 200 az alapmodellénél nagyobb töltőlevegő hűtővel, új K-Jetronic befecskendezővel, egyedi hengerfejjel és sportkipufogóval rendelkezik. A tuning során többek közt a fékrendszert is megerősítették, leültették a futóművet, illetve az utastér nemesítéséről sem feledkeztek meg.
Míg turbó nélkül 136-137 lóerőt, feltöltéssel pedig 182-200 lóerőt, illetve a 20 szelepes kivitel esetében 220 lóerőt tudtak a 2,1-2,2 literes 5 hengeres Audi motorok, addig a Super 200 nem kevesebb, mint 245 lóerőt szabadít rá a négy kerékre.
Ennél többet csak az 1988-ban debütált és Audi 300 helyett végül Audi V8 néven napvilágot látott nagytestvér tudott, melynek 3,6-4,2 literes V8-as motorja 250-280 lóerős teljesítményű.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
HVG