A magyar aszfalt volt idén a legforróbb az F1-ben

A magyar aszfalt volt idén a legforróbb az F1-ben

A 22 nagydíj során megtett táv:

307925,8 kilométer (a Föld kerületének több mint hét és félszerese)
60473 kör
6847 szett abroncs

Leszállított abroncsok:

Intermediate: 2420
C3: 1840 – minden hétvégén jelen volt
C4: 1600
C5: 1440
Esőgumi: 1380
C2: 620
C1: 240
Prototípus: 120
C0: 0 – egyszer sem vetették be

(megjegyzés: a C1 a legkeményebb, a C5 a leglágyabb keverék)

pirelli

Az egyes keverékek használata:

C3: 105499 km (36,6%)
C4: 79126 km (27,4%)
C2: 44444 km (15,4%)
C5: 39091 km (13,5%)
Intermediate: 17475 km (5,7 %)
C1: 16519 km (5,4%)
Prototípusok: 3812 km (1,2%)
Esőgumi: 1960 km (0,6%)

(megjegyzés: a C0 keveréket egyetlen hétvégén sem vetették be)

A leghosszabb etapok az egyes száraz keverékeken:

C2: 302,8 km – Oscar Piastri, Szaúd-Arábia
C3: 300,2 km – Esteban Ocon, Baku
C4: 212,7 km – Guanyu Zhou, Szingapúr
C1: 188,5 km – Valtteri Bottas, Silverstone
C5: 102,1 km – Valtteri Bottas, Baku (sprint)

piastri

Kerékcserék:

871 kerékcsere a szezon során (sprintekkel együtt)
A legtöbb kerékcsere: 82, Zandvoort
A legkevesebb kerékcsere: 20, Miami

Hőmérsékletek:

A legmelegebb aszfalt: Hungaroring, 53,6°
A legmelegebb levegő: Austin, 34,7° (sprint)
A legmelegebb levegő: Austin, 32,8° (nagydíj)
A leghűvösebb aszfalt: Las Vegas, 18,5°
A leghűvösebb levegő: Zandvoort, 15,1°

alonso-zandvoort_1

formula.hu