A Mercedes fiatal pilótája 2022-ben került Brackley-be, és elsőre rögtön le is győzte a hétszeres világbajnok Lewis Hamiltont: ugyan az idény második felében már egyre rendszeresebben kapott ki tőle, de Interlagosban ő tudott élni az eséllyel, és ő tudott futamot nyerni, összességében pedig az év elején mutatott remek formájával megszerzett előnyét megtartva rögtön csapattársa előtt végzett.
2023-ban már más volt a helyzet: Hamilton változtatott a hozzáállásán, már nem kísérletezett annyit minimum kétséges beállításokkal, mint 2022 első felében, és fejét leszegve próbálta a lehető legjobb eredményeket elérni.
Ebben az évben pedig Russell végül meglehetősen sima vereséget szenvedett. Az időmérőkön végül sikerült 11-11-re egalizálnia a szezon végén, de a futamokon 15-7-re alulmaradt rutinos csapattársával szemben, 6-2 lett a dobogók és 1-0 a pole-pozíciók aránya Hamilton számára, Russell többet is hibázott, a tabellán pedig még ezen számoknál is nagyobb lett a lemaradása: 234 pontot szerzett és harmadik lett Hamilton, míg csak 175 egységet gyűjtött, és mindössze nyolcadik helyen zárt Russell.
Nem csoda, hogy utóbbi a csapattárs legyőzését célozta meg 2024-re.
„Nem kérdés, hogy valószínűleg ez volt a valaha volt legnehezebb szezonom pszichológiai szempontból. Össze kellett szednem magam kihagyott lehetőségek, kihagyott eredmények, hibák után. Szerintem ilyen az, amikor erőlteted” – mondta.
„Kényelmesen elvehettem volna a gázt és egy százalékkal a határ alatt vezethettem volna, akkor most azt mondhatnám, hogy egyetlen hibát sem követtem volna el. És valószínűleg nem lennék akkora nyomás alatt, mint amilyen nyomást most helyezek magamra.”
„Szándékos próbálom még tovább, még inkább előre hajtani magam, és nem elégszem meg azzal, hogy egyszerűen csak partiban vagyok a csapattársammal az időmérőkön vagy ilyesmi. 2022-ben nagyon hasonlóan teljesítettünk az egész évet nézve. De én elöl akarok lenni. Ezért hajtom magam” – fogalmazta meg a világos célját Russell.
Mindkét versenyző szerződéssel rendelkezik nemcsak 2024-re, de már 2025-re is, úgyhogy a jövőjük miatt nem kell aggódniuk, az újratervezett autó az, amiből a legtöbbet kell majd kihozni a következő szezonban. Érdekes kérdés lesz, hogy azzal ki tud majd jobban összebarátkozni, mert a 2022-es verzióval Hamilton szenvedett sokáig, a 2023-as viszont jóval közelebb állt hozzá, és az év során Russell beszélt arról, hogy a fejlesztések egyre távolabb vitték tőle a W14-est…
formula.hu