BrandChannel: Kisterepjáróból egy életrevaló SUV

BrandChannel: Kisterepjáróból egy életrevaló SUV

35 év hosszú idő, azonban az autóiparban szinte valóságos örökkévalóságnak számít, különösen akkor, ha egy-egy modellről van szó. Azok a típusok, amelyeket ennyi időn át gyártanak, egyet jelentenek azzal, hogy rendkívül népszerű, megbízható és praktikus autókról van szó. A Suzuki második legrégebb óta gyártott modellje eredetileg terepjárónak indult, de városi crossoverként tudott kiteljesedni: ez a Vitara történetének első része.

A második generáció 1997-től volt elérhető.
A Suzuki Vitarával a japán márka kétségtelenül sikeres receptet „főzött ki”, amit a modell hazai népszerűsége is remekül példáz: Magyarország útjain ugyanis nem kell sokat várni, hogy egy-egy Vitarával fusson össze az ember, jellemzően mosolygós, elégedett sofőrökkel a volán mögött.
A harmadik generáció 2005-ben érkezett, megőrizve a Grand előtagot. A 2017-ig gyártott nemzedék teljesen átalakult a korábbiakhoz képest: az úgynevezett „unibody” kialakításnak köszönhetően merevebb, strapabíróbb karosszériát kapott, amely a terepképességeket is jelentősen javította. Érdekessége, hogy a motort és a sebességváltót az autó hossztengelyével párhuzamosan építették be, ami forradalmi újdonságnak számított a kor terepjáróihoz képest. Az évek múlásával bizonyos piacokon újra elhagyták a Grand szót a típusnévből, ennek ellenére egyes Grand Vitara modelleket egyes helyeken egészen 2020-ig lehetett kapni.
Az első generáció még kifejezetten terepjárónak készült.

© suzuki.huAz első generáció még kifejezetten terepjárónak készült, akkor még kétajtós változatban, amelyből vászon- és keménytetős variációk is elérhetőek voltak, de készült belőle kisáruszállító verzió is. Európába a kilencvenes évek elején, 1991-ben érkezett meg, és hamar rendkívül népszerűvé vált a sportos életmódot folytatók körében.

Az első generáció még kifejezetten terepjárónak készült, akkor még kétajtós változatban, amelyből vászon- és keménytetős variációk is elérhetőek voltak, de készült belőle kisáruszállító verzió is. Európába a kilencvenes évek elején, 1991-ben érkezett meg, és hamar rendkívül népszerűvé vált a sportos életmódot folytatók körében.

Az első generáció még kifejezetten terepjárónak készült, akkor még kétajtós változatban, amelyből vászon- és keménytetős variációk is elérhetőek voltak, de készült belőle kisáruszállító verzió is. Európába a kilencvenes évek elején, 1991-ben érkezett meg, és hamar rendkívül népszerűvé vált a sportos életmódot folytatók körében.

Az első generáció autói a Vitara név mellett Santana 300, illetve 350 néven is forgalomba kerültek, mivel a spanyol Santanan Motor gyártotta őket az európai piacra. Népszerűségét és tartósságát jelzi, hogy bár addigra már további generációkat is piacra dobtak belőle, az első változatot egészen 2006-ig gyártották.
A modell életében talán legjelentősebb változást a negyedik generáció hozta el, amelyet a 2013-as Frankfurti Autószalonon mutattak be a szakmai közönségnek. A korábbi stílusjegyeket megőrző, de azokat lényegesen modernebb formában prezentáló modellt ráadásul 2015 márciusa óta a Suzuki esztergomi gyárában szerelik össze, így ez a típus is abszolút a „mi autónknak” tekinthető.

© suzuki.hu© globalsuzuki.com

© globalsuzuki.com

© globalsuzuki.com
A modell 35. jubileumára készült limitált kiadás.

Írta a HVG