A Volkswagen szerint az e-Golfokban csak kompletten lehet az egész hajtást cserélni, akkor is, ha csak egy motorcsapágy ment tönkre.
Egy alig 70 ezer kilométert futott elektromos e-Golf javíttatásakor futott bele horror költségekbe egy vevő, akinek a kálváriáját megírta a Telex. Az autó egy ideje furcsa hangot hallat gyorsítás közben, és mint a szervizben kiderült, a motorerőátvitel-egységből jön a zaj. Ehhez nem forgalmaz javítóalkatrészeket a gyár, így a hajtásrendszer hibája esetén az egészet ki kell cserélni – írja a lap.
A javítás teljes költsége (4,3 millió forint) a vevőt terhelné, mivel az autónak lejárt a gyári garanciája. A nő használtan, újszerű állapotban vette a manapság is 8-9 millióba kerülő kocsit a Das Weltautónál. (A felét fizette önerőből, a másik felét lízinggel fedezte.)
Az alig néhány éves e-Golf tulajdonosa, Brigitta, miután beütött a baj, bízott benne, hogy a kereskedő méltányos lesz az irreális javítási költség nyomán, mivel a kocsit az általuk végzett átvizsgálás után vették.
A történetben itt azonban van még egy csavar, ugyanis kiderült, hogy mivel korábban lenullázták a szervizintervallum kijelzést egy szervizben, ezért használat közben nem vették észre, hogy időszakos szervizre kellett volna vinni a kocsit. Ugyanakkor a cég pontosan erre, az elmarad szervizre hivatkozva mondja, hogy méltányosságról szó sem lehet, a teljes javítást a vevőnek kell állnia. Akkor sem viselik – legalább részben – a javítási díjat, ha a bekövetkezett hibának nincs is köze a kötelező szerviz esetében átvizsgált elemekhez.
Az e-Golf kapcsán a jogi eljárás sem lesz egyszerű, mert a kocsit lízingelik, ilyen esetben pedig legfeljebb perelhetik az eladót a lízingcég képviselőjeként a tulajdonosok, ha ehhez hozzájárulást kapnak, és ilyen módon követelhetik a kijavítás, a csere, az adásvételtől való elállás, vagy utólagos árleszállítás lehetőségét. Ez viszont a motorhibás e-Golf esetében azt is jelenti, hogy Brigitta és cége semmilyen szavatossági jogot nem érvényesíthet a saját nevében.
A jogi huzavonától eltekintve a vevőnek az a lehetősége marad, hogy nem márkaszervizben javíttatja a kocsit. A Telexnek nyilatkozó, villanyautókkal foglalkozó szerelők elmondták, sajnos a gyári előírás az e-Golf esetében a teljes rendszer cseréjét írja elő akkor is, ha pusztán egy csapágyat kellene cserélni, ami biztosan nem kerülne milliókba. Erre a munkára kapott is ajánlatot egy szerviztől 750 ezer forintos összegben, de ez is csak akkor áll, ha a hajtás főbb elemei nem sérültek.
Az autót mindenesetre több mint négy hónapja nem tudják használni, miközben a havi 100 ezer forintos lízingdíjat így is fizetni kell utána.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
HVG