Körmöczi Balázs legelső versenyén, hazai pályán rögtön elődöntő-elsőséggel és harmadik helyezéssel tette le névjegyét, A nyirádi bravúr után azonban bebizonyosodott, hogy a technikai sportban nem minden a versenyzőn múlik.
Az Eb-mezőnyben ütőképes autónak számító, Ausztriából vásárolt Volkswagen Polo több alkalommal okozott fejfájást a csapatnak: motorhiba hiúsította meg a jó eredményt Portugáliában és a németországi szezonzárón, a két meghibásodás között pedig a váltóáttétel nehezítette meg Balázs életét a rajtoknál, ahol rendszeresen csak ötödik-hatodik helyen tudott eljönni.
Az RX3 összetettjében végül megszerzett hetedik pozíció nem a valós tempót tükrözte – a Szada Ring Racing, azaz a családi csapat, valamint a Korda Racing támogatásával versenyző Körmöczi jó pár hellyel előrébb is végezhetett volna, ha megbízhatóbb a technika.
A magyar Eb-fordulón kívül még kétszer szerepelt idehaza gyakorlásként: a máriapócsi és a nyirádi CEZ-hétvégén is fölényes győzelmet aratott. Ezek az eredmények egyértelműsítették, hogy Körmöczi Balázs közege most már az Európa-bajnokság – 2024-ben újra nekivágnak a kontinensnek, már a Polo fejlesztett, megbízhatóbb verziójával.
Ne feledkezzünk meg róla, hogy Balázs csak egy a ralikrosszban érdekelt három gyors Körmöczi testvérből. Ikertestvére, Gergő az országos bajnokság STC –1600 kategóriájában indította a szezont. Az első két fordulón szerzett két győzelem után favoritnak tűnt, hogy megismétli 2021-es bajnoki címet a bevált Skoda Feliciával.
A kistestvér, Ákos új kategóriában, a Hankook Racer Cupban indult, és a kupás Suzukival megismerkedve rögtön a dobogó harmadik fokával indított. Az idény első három versenyét követően azonban családi döntés született: a két testvér abbahagyta szezonját, hogy Balázs Eb-szereplését segítsék.
formula.hu