Gendersemleges lett az F2 és az F3 szabályzata
https://formula.hu/parc-ferme/37105
Az FIA módosította a Formula–2 és a Formula–3 szabálykönyvét, hogy a versenyzőkre utaló kifejezéseket gendersemlegesen írja le. Eddig az F1, az F2 és az F3 sportszabályzata hímnemű nyelvezetet és névmásokat használt (azaz he, his, him stb.), amit nemcsak azért kritizáltak, mert nők is részt vehetnek a bajnokságban, hanem azért is, mert potenciális jogi kiskapukat teremt, mintha bizonyos szabályok kizárólag a férfi versenyzőkre vonatkoznának.
Az F2 és az F3 sportszabályzatának frissített, 2024-es kiadásában a korábban használt kifejezések helyett semleges megfogalmazások szerepelnek, így például a he helyett the driver (azaz: a versenyző) jelenik meg számos helyen. Ugyanez a változtatás az F1 sportszabályzatában még nem történt meg, de a jövőben itt is várható egy hasonló módosítás.
Az idei FIA F3-as szezonban egy hölgyversenyző indult, Sophia Floersch személyében, míg a Formula–2-ben utoljára a tavalyi idény utolsó négy fordulójában szerepelt női pilóta Tatiana Calderon személyében.
Piastri: „Egy hétvégén öt percet látom a barátaimat”
https://formula.hu/parc-ferme/37103
Az F1-es pilóták barátnői és feleségei közül jó néhányan párjukkal együtt élvezik a reflektorfényt, ám Oscar Piastri kedvese nem tartozik közéjük. A fiatal ausztrál versenyző egy podcastben elmondta, hogy ez egy tudatos döntés a részükről: „Magánügyként kezeljük a kapcsolatunkat, még ha nem is titkolózunk, mint mások, de igen, megtartjuk magunknak, és igyekszünk távol maradni a reflektorfénytől. Idén jó néhány versenyre eljött, ami nagyon jó volt” – mondta Piastri, majd így folytatta:
„Mindannyian egy fizioterapeutával vagy egy trénerrel utazunk, és gyakran viccelődünk azzal, hogy többet látjuk őket, mint a barátnőnket vagy a partnerünket vagy bárki mást, ami igaz is! Az elmúlt három évben az edzőmmel, Kimmel jól éreztük magunkat. A barátnőm, Lily is eljött néhány versenyre, ami remek, ahogy a szüleim is, ám ők még mindig Ausztráliában élnek, így nem a legkönnyebb számukra, hogy minden futamra elutazzanak.”
Piastri arról is szót ejtett, hogy örül, ha a magánélete fontos szereplői ellátogatnak a nagydíjakra, de túl sokat nem tud velük foglalkozni: „Félreértés ne essék, a versenyhétvégék nagyon szórakoztatóak, de ez a munkám, ez a hivatásom, így komolyan kell vennem. A barátaimat is elvittem néhány versenyre, de úgy öt percig láttam őket egy hétvégén…”
A nap fotója: egy képen a 2023-as FIA világbajnokságokat nyerő autók
https://formula.hu/parc-ferme/37102
Péntek este rendezik Bakuban az FIA év végi díjkiosztó gáláját, amely előtt a hagyományoknak megfelelően összegyűjtötték egy csoportképre az összes világbajnoki széria adott évi győztes konstrukcióját. Balról jobbra haladva láthatjuk a Tereprali-vb-n diadalmaskodó Toyotát, az F1-es Red Bullt, a WRX-es Volkswagent, a WRC-s Toyotát, a Formula-E-ben csak a csapatok között diadalmaskodó Envision–Jaguart (egyéniben Jake Dennis az Andretti–Porschével lett világbajnok), valamint a WEC-ben arató Toyotát – azaz a hat világbajnoki sorozat felében a Toyota bizonyult a legjobbnak 2023-ban.
„Minden nyitott 2025-től kezdődően” – Horner a Red Bull második F1-es üléséről
https://formula.hu/parc-ferme/37101
Hiába végzett a vb-összetett második helyén Sergio Perez és kap emiatt méltatást rendszeresen a Red Bull vezetőségétől, a halovány és több hibát is felvonultató 2023-as produkciója kapcsán rendre felmerül, hogy nem biztos a helye a mexikóinak a szerződése 2024 végi lejárta után. Sokan ráadásul az AlphaTauri színeiben idén menet közben az F1-es mezőnybe visszatérő Daniel Ricciardót gondolják az utódjának.
Christian Horner a minap a Sky Sports F1-nek nyilatkozott a Red Bull második ülésének sorsa kapcsán: „Csapatként a lehető legversenyképesebb párossal akarsz kiállni. A megfelelő dinamikát szeretnéd a csapatodban. Max és Checo egy elképesztően sikeres páros. Checo a velünk töltött három éve alatt sorban negyedik, harmadik és második helyen végzett – jó úton halad! Danielt jól ismerjük, remek, hogy újra a Red Bull kötelékeiben tudhatjuk őt. Természetesen minden nyitott 2025-től kezdődően. Szóval nem vagyunk rossz helyzetben azzal, hogy vannak belső és egyúttal külső opcióink is” – utalt arra a csapatvezető, hogy a saját versenyzőiken kívül is nézelődhetnek Max Verstappen leendő társa után (a pletykák során rendre Lando Norris neve merül fel a legtöbbször).
Megkezdődtek az időmérők a Rotax világdöntőn – magyarok a top 10-ben
https://formula.hu/parc-ferme/37100
Megkezdődött az érdemi része a bahreini Rotax Grand Finalsnek, ahol az utolsó szabadedzés mellett megtartották az első időmérőket és selejtező futamokat. A MicroMax kategóriában Rózsa Dominik a 19. helyet szerezte meg a kvalifikáción, majd a selejtező futamon három pozíciót javítva a 16. helyen végzett. A MiniMax kategóriában vitézkedő Fally Márkó és Deniel Lukjanov a két részre osztott hatalmas mezőnyben az 5. és a 26. helyről rajtoltak, a versenyt pedig a 9. és a 15. pozícióban zárták.
A Juniorok között Lipovics Patrik a 19. helyen fejezte be a selejtező futamot, a Senior kategóriában pedig Krepcsik Áron a legjobb magyar eredményt elérve, a hetedik helyrőn indulva tartotta meg pozícióját, míg Juráncsik Balázs a kategória másik selejtezőjében végzett a 15. helyen. A DD2-ben is két indulónk volt, itt Szabó Bende a 13., Vida Benedek 25. lett az időmérőn, a selejtező futamjukon pedig mindketten a 14. pozícióban végeztek, míg az E20 Senior géposztályban Deák Dominik a 10. helyről indulva végzett a 8. helyen.
Fotó: ROTAX Karting
Még az F1-esek pulzusára is negatív hatással van a rengeteg utazás
https://formula.hu/parc-ferme/37099
Nem elég, hogy a versenyek darabszámát illetően is egyre bővül a Formula-1-es versenynaptár – már idén is 24 futamot rendeztek volna, s jövőre is ez a terv –, a nagydíjak között sokszor óriási a távolság földrajzilag. Nem is kell messzire visszamennünk, hiszen a szezon végén Las Vegasból Abu Dhabiba utazott a száguldó cirkusz, ami kereken 12 órás időzónaugrásnak felel meg. George Russell már korábban is beszélt arról, hogy szerinte ennek köze van ahhoz, hogy az idény végére sokan lebetegedtek a csapattagok közül, most pedig azt is elárulta, hogy még a pulzusszámokat illetően is kimutatható, hogy megviseli a szervezetüket a sok utazás:
„Az időzónák közötti ugrálás miatt az éjszakai alvás közbeni átlagpulzusom 25 százalékkal magasabb, mint ha állandó helyszínen lennék” – magyarázta a Mercedes F1-es pilótája a RacingNews365.com szaklap hasábjain. „Nyáron két hetet töltöttem egy helyen, ami a leghosszabb az elmúlt három évben, s a pulzusom a valaha volt legalacsonyabb volt. Télen is valamelyest stabilizálódik egy alacsony szinten. Aztán amint indulnak az utazások, ez megnövekszik. De egyértelműen kevesebbet alszom, kevesebbet töltődik fel, ami mind természetesen, ha ugrálsz mindenfelé. Szóval ezt nemcsak így érezzük, hanem az adatok is alátámasztják.”
Verstappent sem érdekelné az F1 vezetőjeként a versenyzők véleménye
https://formula.hu/parc-ferme/37097
Max Verstappen a pályán a győzelmi sorozatával, azon kívül pedig főként kritikus nyilatkozataival hívta fel magára a figyelmet a 2023-as Formula-1-es szezonban. A háromszoros világbajnok többek között szót emelt a sprintek, a folyamatosan bővülő versenynaptár és a megszaporodó showelemek miatt is. A Red Bull holland pilótája a RacingNews365.com portál hasábjain arról beszélt, hogy bár megérti az F1 álláspontját, ő csak őszintén akar véleményt formálni – bár a sportág vezetői helyében őt sem érdekelné, mit mondanak a pilóták:
„Az én fizetésem nem nőtt attól, hogy a sport növekedett. Teljes mértékben megértem az F1 álláspontját, és ezt két szemszögből lehet nézni: a sport és az üzlet oldaláról. Természetesen megértem az ő szempontjukat is, de én csak a teljesítmény tekintetében hangoztattam a véleményemet. Nem vagyunk részvényesek, úgyhogy én csak versenyzem úgy, ahogy ők azt eldöntik. Ugyanezt tenném, ha én lennék a tulajdonos: nem hallgatnék a versenyzőkre, ez az én sportom, és azt csinálnék, amit csak akarnék. De ha kérdeznek, akkor őszintén akarok és igyekszem válaszolni.”
Visszaengedik a belsőégésű motorokat a WRX-be – egy csavarral
https://formula.hu/parc-ferme/37098
A kizárólag elektromos szabályrendszer két szezonja után újabb radikális technológiai változás jön a Ralikrossz-világbajnokságon: 2024-ben visszatérnek a belsőégésű motorral hajtott RX1 versenyautók (azaz Supercarok) a rajtrácsra, azzal a feltétellel, hogy fenntartható üzemanyaggal kell működniük. Az elektromos RX1e modellekkel közösen alkotják a világbajnokság mezőnyét – az új szabályrendszer a „technológiák csatája” szlogent kapta.
Az előzményekkel bővebb cikkünkben foglalkoztunk korábban: 2023-ban komoly krízisbe került a WRX, a Lydden Hill-i tűzeset során fény derült arra, hogy az RX1e versenygépek nem biztonságosak, ezért az év során már nem is versenyeztek többet. Az FIA és széria friss bejelentése megerősíti, hogy az elektromos technológiának van jövője – erre utalt már az egy nappal korábbi hír is, a vb-n korábban már szereplő litván ESmotorsport ugyanis új modellel, a Skoda Fabia RX1e-vel száll be.
Egy fontos tényező a létszám: a következő szezonban 16 autóban maximalizálták a mezőnyt, egyszeri indulóknak biztosított lehetőséggel. Ez előrelépés lenne az elmúlt két szezon szűkös, nyolc-tízfős létszámához képest.
A közlemény alapján újra változik a formátum is, megszűnik a SuperPole, valamennyi futamot előre meghatározott rajtsorrendben indítják, hogy a pályaállapot változásának szerepét csökkentsék. A megérthetőség érdekében nem az időeredmény, hanem a pozíció számít a futamokon, továbbá bajnoki pontokat osztanak minden futam és elődöntő végén a döntőhöz hasonlóan a több akció érdekében. A széria gumibeszállítója a Hoosier lesz a Cooper helyett.
Az F1 helyett a Formula-E-ben tér vissza a világbajnoki porondra a Bridgestone
https://formula.hu/parc-ferme/37096
A Motorsport Világtanács idei utolsó ülésén nem csak az F1-gyel kapcsolatos döntések születtek. Határoztak például arról is, hogy kik legyenek a Formula-E 2026/2027-es szezonjában debütáló negyedik generációs autóinál bizonyos komponensek beszállítói. A legfontosabb kétségkívül az, hogy a Bridgestone váltja majd a Hankookot az elektromos széria gumigyártójaként. A japán márka az év korábbi szakaszában az F1-be is megpróbált visszatérni, ám ott a Pirelli nyerte a tendert, viszont a Formula-E-s szerepvállalással a gyártó így is bő másfél évtized után tér vissza egy FIA világbajnokságba (2010 végén távoztak a Formula-1-ből). Ami a többi beszállítót illeti: karosszériával továbbra is a Spark Racing Technology látja majd el a csapatokat, az akkumulátorokat a Podium AT fogja gyártani, míg az első hajtásláncot a Marelli szállítja majd.
A Hankook egyébként egyúttal vigasztalódhat is, hiszen bár a Formula-E-ből néhány év múlva kiszorítja őt a Bridgestone, cserébe viszont szintén egy mai döntést követően 2025-től a koreai márka váltja a Pirellit a WRC hivatalos egyedüli gumibeszállítójaként. A Rali-vb kapcsán pedig a másik fontos szerdai bejelentés, hogy változhat a versenyek pontkiosztása az izgalmak növelése érdekében: állítólag a vasárnap begyűjthető világbajnoki egységek számát növelnék.
Jean Todt valamiben egyetért Massával 2008-at illetően
https://formula.hu/parc-ferme/37094
Az ún. „Massa-ügy” azzal kezdődött, hogy Bernie Ecclestone az év elején úgy nyilatkozott, hogy ő és az FIA akkori elnöke, Max Mosley tudtak a 2008-as szingapúri versenymanipulációról, de úgy döntöttek, hogy a sport integritásának védelme érdekében nem lépnek az ügyben. Így aztán Massa összeverbuvált egy csapat ügyvédet, hogy igazságot követeljen.
Akkori csapatfőnöke, Jean Todt most megszólalt az üggyel kapcsolatban. Bár nem szeretett volna belefolyni az ügymenetbe, de egyvalamit azért elismert: van, amiben egyetért Felipe Massával.
„Nem szeretnék belefolyni a vitába, de nagyon nehéz volt feldolgoznia a történteket” – idézi a La Stampa Jean Todtot. „Talán felléphettünk volna keményebben is, mikor napvilágot látott az igazság, de afelől semmi kétség, hogy a Szingapúri Nagydíjat manipulálták, és törölni kellett volna a végeredményét.”
Hamilton is kiáll Wolffék mellett
https://formula.hu/parc-ferme/37093
Kedd este robbant a bomba: ahogy mi is beszámoltunk róla, az FIA rövid közleményt adott ki azzal kapcsolatban, hogy vizsgálatot indít a BusinessF1 cikke után. A hírek szerint Toto Wolff, a Mercedes F1-es csapatfőnöke olyan információt ejtett el egy csapatfőnöki megbeszélésen, amivel a kollégái nem voltak tisztában, és egyértelmű, hogy a FOM köreiből származott az értesülés, ami azért problémás, mert Wolff felesége, Susie az F1 Academy igazgatójaként a FOM alkalmazottja.
Állítólag a csapatfőnökök küzül többen is jelezték a dolgot az FIA felé, a szövetség pedig vizsgálatot indít összeférhetetlenség miatt, hiszen Wolff és a felesége között bizalmas információk cserélődhetnek ki, Wolff a FOM belső köreiből szerezhet olyan értesüléseket, amelyeket a többi csapatfőnök nem kaphat meg, Susie Wolff révén pedig a FOM felé is szivároghatnak olyan információk a csapatfőnöki megbeszélésekről, amelyeknek nem szabadna onnan kijutniuk.
Ebben a cikkünkben összefoglaltuk, hogy mit lehet tudni az eddigi történésekről, most pedig Lewis Hamilton reagált a különböző közösségi médiás felületein a Wolfféket ért vádakra. Megosztotta Susie Wolff közleményét, alá pedig egy tapsolós emojit helyezett ki, ezzel csatlakozva csapatfőnöke feleségének szavaihoz.
Magyarok a top 3-ban a Rotax világdöntő edzésein
https://formula.hu/parc-ferme/37092
December 5-én, vagyis kedden tartották a második edzésnapot Bahreinben, ahol a Rotax Max Championship Grand Finals zajlik, egészen december 9-ig. Ahogyan arról az előző nap beszámolójában említést tettünk, Magyarországról összesen kilenc versenyző vesz részt a gokartsport egik legrangosabb eseményén.
A MiniMax kategóriában Fally Márkó a második leggyorsabb volt a villanyfényes ötödik edzésen, míg Krepcsik Áron a délutáni gyakorláson az ötödik helyet szerezte meg a Senior géposztályban. Szabó Bende folytatta erős szereplését a DD2-esek közt, ahol újfent a harmadik lett a magyar gokartos.
Fotó: ROTAX Karting
Karácsonyi ajándékot keresel egy F1-rajongónak? Van egy ötletünk!
https://formula.hu/parc-ferme/37091
Már kapható Száguldás és cirkusz 2023 című F1-es évösszefoglaló kötetünk a Líra könyvesboltjaiban és természetesen a Formula webshopjában is.
A 192 oldalas kiadvány exkluzív előszavát Carlos Sainz, köszöntőjét pedig Franz Tost írta, és a teljes évadot felgöngyölítjük benne: az egyes futamok eseményei mellett a szakma által összeállított toplista, az FIA elnökével, Mohammed ben Sulayemmel készített exkluzív interjú, és az év legfontosabb, legemlékezetesebb sztorijainak gyűjteménye is helyet kapott a könyvben.
A Száguldás és cirkusz 2023 mellé melegen ajánljuk a több mint 50 autósportos széria évét összefoglaló Autósport évkönyv 2023-at, és ha igazán teljessé akarod tenni az ajándékcsomagot, akkor nem hagyod ki belőle a 2024-es F1-es versenyidőpontokat is tartalmazó A3-as méretű, lapozható falinaptárunkat sem.
Keresd ajánlatainkat a webshopunkban ezen a linken!
Hamilton támogatja a fordított rajtrácsos F1-es sprinteket
https://formula.hu/parc-ferme/37090
Sok versenyző nem kedveli az F1-es sprinteket, Lewis Hamilton viszont összességében megdicsérte a formátumot, és a sokak által hajmeresztő ötletnek tartott fordított rajtrácstól sem idegenkedik: ugyanakkor hiába sprint, ő mégis hosszabbra hagyná a versenytávot.
„A szombat nem a legjobb nap (a sprintformátumban), de azt szeretem, hogy egy szabadedzés után rögtön jön az időmérő. Szerintem tanulhatunk, és nekem tetszik, hogy más formátumot használunk, nem a megszokott három szabadedzés – időmérő – futam lebonyolítást. Ami a fordított rajtrácsot illeti, nekem az volt a legjobb sprintfutamom, amikor az utolsó helyről rajtoltak 2021-ben, Brazíliában, szóval én támogatom a fordított rajtrácsot, kivéve, ha emiatt mindenki utolsó akar majd lenni! Viszont szerintem egy kicsit lehetnének hosszabbak a sprintek, mert most 19 körüli a táv, vagy ilyesmi” – idézte Hamilton szavait a Racingnews365.com.
„Helytelennek éreztük Sainz büntetését” – mondja az F1-es Las Vegas-i Nagydíj egyik stewardja
https://formula.hu/parc-ferme/37089
Helytelennek minősítette a Carlos Sainznak kiszabott Las Vegas-i büntetést Derek Warwick: a korábbi versenyző stewardként dolgozott a helyszínen és részt kellett vennie a döntési folyamatban. Elárulta, hogy ők sem érezték helyénvalónak az ítéletet, hogy büntetéssel sújtják a Ferrari versenyzőjét amiatt, mert a csatornafedél összetörte az autóját, de mint mondta, a leírt szabályoktól nem térhetnek el, ők csak végrehajtók, nekik azt kell betartani, amit a szabálykönyv kimond.
„Ez nehéz munka a stewardok számára, olyan, mint mondjuk a fociban a játékvezető, és pártatlannak kell lennünk. Ragaszkodtunk kell a szabályokhoz akkor is, ha néha még nekünk is fáj, amilyen döntést meg kell hoznunk. Az a büntetés, amit Sainznak kellett adnunk Vegasban, az helytelennek érződött, helytelen is volt, keményen dolgoztunk azért, hogy ne kelljen megtörténnie, de ez szerepelt a szabályokban” – mondta Warwick a Reutersnek.
Meglepetést ígér új F1-es csapatneve kapcsán a Sauber
https://formula.hu/parc-ferme/37088
Miután az Alfa Romeo a szezon végén szakított a Sauberrel – sőt, immár az is eldőlt, hogy biztosan nem láthatjuk az olasz márka nevét jövőre a Formula-1-ben –, értelemszerűen új név alatt indul majd 2024-ben a hinwili istálló. A legvalószínűbb forgatókönyvnek az tűnik, hogy az alakulat ismét felveszi a Sauber identitást arra a bizonyos tekintetben átmeneti két szezonra, mielőtt 2026-ban az Audi érkezésével a németek gyári csapatává alakulnának át. Alessandro Alunni Bravi csapatvezető azonban az Autosport díjátadóján már nem először célzott arra, hogy tartogatnak meglepetést ilyen téren – sőt, az már mindenképp eltér a megszokottól, hogy nem Svájcban (vagy esetleg Ausztriában vagy Németországban), hanem Nagy-Britanniában tartják jövő év elején az autójuk bemutatóját:
„December 10-én, amint az FIA közzéteszi a nevezési listát, természetesen bejelentjük az új csapatnevet. Úgy gondolom, meglepetés lesz, és alig várjuk, hogy elkezdjük az együttműködést az új partnereinkkel. Úgy vélem, igazán friss hozzáállásunk lesz a kommunikációs marketing terén, és az autónkat is itt, az Egyesült Királyságban fogjuk bemutatni” – fogalmazott Alessandro Alunni Bravi, hozzátéve, hogy az F1-ben természetesen a csapatnév függ a kereskedelmi megállapodásoktól, de ennél több részletet nem akart elárulni. Nem ők lesznek egyébként az egyetlen névváltó istálló, hiszen az AlphaTauri ugyancsak új identitást kap: ők a pletykák szerint Racing Bulls néven folytatják.
Madrid 2026-tól utcai F1-es futamot rendez?
https://formula.hu/parc-ferme/37087
Hosszú ideje pletykálják, hogy a közeljövőben Madrid Formula-1-es versenynek adhat otthont, s mint arról utazó tudósítónk, Mészáros Sándor jóvoltából a Formula Podcast legutóbbi futamértékelő adásában a pusmorgások között is szó esett róla (az adást lentebb hallgathatjátok meg), meg is születhetett erről a megállapodás. Most a spanyol Okdiaro lap arról ír, hogy napokon belül be is jelenthetik, hogy 2026-ban rendezhetik az első F1-es versenyt Madridban egy városi, de félig állandó versenypályán, amelyen egy ideje már zajlanak a munkálatok, s amely annak a létesítménynek a közelében lehet, amely az előző hónapokban az első hivatalos F1-es kiállításnak is otthont adott (februártól ez a kiállítás Bécsben lesz megtekinthető).
[embedded content]
Mivel a Circuit de Catalunya-Barcelona pályának 2026-ig van érvényes szerződése a Formula-1-gyel, a lap szerint abban a szezonban két fordulót rendezhetnek Spanyolországban. Hosszabb távon viszont nehezen elképzelhető, hogy két spanyol verseny is a naptárban szerepeljen, így a Madridi Nagydíj kiszoríthatja a menetrendből a katalán helyszínt.
Mazepin visszatért és egyből győzött
https://formula.hu/parc-ferme/37085
Majdnem egy évet hagyott ki Nyikita Mazepin, most azonban visszatért az autóvesenyzéshez, és rögtön egy győzelemmel startolt. Az orosz pilóta, akit a háborús helyzet után ebrudaltak ki a Haastól még a 2022-es szezon kezdete előtt, az Ázsiai Le Mans Szériában állt rajthoz Louis Deletraz és Ahmad Al Harthy társaságában a 99 Racing színeiben, Mazepin pedig azután ízlelhette meg ismét a sikert, hogy 2019-ben két alkalommal nyert a Formula-2-ben. A négyórás futamot a korábban a Malajziai Nagydíjnak is otthont adó sepangi pályán rendezték, s mivel az eső megzavarta a versenyt, azt tíz perccel korábban intették le.
Megkezdődött az RMC Grand Finals Bahreinben
https://formula.hu/parc-ferme/37086
Összesen kilenc magyar versenyző száll harcba 2023-ban a Rotax Max Championship Grand Finals elnevezésű világdöntőn, ahol a Rotax égisze alatt versenyző nemzeti és nemzetközi sorozatok győztesei jutottak ki, egész éves teljesítményük jutalmaként. Az idei világdöntőt Szahírban, az F1-es pálya szomszédságában rendezik, Magyarországot pedig a következő kilenc versenyző képviseli: Rózsa Dominik #24, Fally Márkó #140, Lukjanov Deniel #143, Lipovics Patrik #259, Juráncsik Balázs #333, Krepcsik Áron #351, Szabó Bende #416, Vida Benedek #418 és Deák Dominik #615.
Az E20 Senior kategóriában Deak Dominik ígéretesen kezdett, hiszen az első edzésnapon a negyedik leggyorsabb volt, Szabó Bende pedig a harmadik volt a DD2 toplistáján, noha ezredre ugyanolyan köridőt futott, mint a második helyen értékelt finn ellenfele. Az RMC Grand Finals egészen december 9-éig tart, amikor is eldől, hogy ki az idei év legjobbja a világon az egyes kategóriákban. Hajrá, magyarok!
Fotó: RMC Hungary
„Érdekesnek néz ki a jövő évi F1-es autónk” – Bottas
https://formula.hu/parc-ferme/37084
Felejthető idényt produkált az Alfa Romeo 2023-ban a Formula-1-ben: vezérpilótájuk, Valtteri Bottas szerint is „sajnos” a szezonnyitón mutatott teljesítmény jelentette a csúcsot, és az egyetlen pozitívum, hogy nem zártak utolsóként a konstruktőri világbajnoki értékelésben. A jövőre az Alfa Romeo kiszállása után vélhetően a Sauber nevet visszakapó istálló 2024-es autója kapcsán viszont igencsak izgatottan nyilatkozott a rutinos finn:
„Örülök, hogy véget ért” – mondta a szezonról Bottas, akit a Motorsport.com idézett. „Jövőre pedig mindenki újra a nulláról indul. Nagyon-nagyon sok változás volt a csapatban az utóbbi időben, és itt pozitív változásokra gondolok. Emellett a jövő évi autó koncepciója is érdekesnek néz ki. Úgyhogy ilyen tekintetben vannak reményeim.”
„A fő, hogy új autóra van szükségünk, és másnak kell lennie. Ezt mondanám az idei év fő tanulságának, egyértelműen elértük a végét a mostani autó fejlesztésének, már nem tudtunk semmi jelentőset találni. Úgyhogy az egész koncepciónak másmilyennek kell lennie, ezt tanultuk meg. Az alapján, amit láttam, boldog vagyok, mert vannak különbségek, és erre van szükségünk. Persze sok a kérdőjel, hiszen az elején járunk, de legalább látjuk a fejlődést, és az utóbbi néhány hét igen produktív volt a gyárban.”
formula.hu