Sajnálják az Aston Martinnál, hogy Vettel már nem volt velük

Sajnálják az Aston Martinnál, hogy Vettel már nem volt velük

Igaz, hogy az Aston Martin szezonja nem fejeződött be jó szájízzel, az év kezdetén még konstruktőri második csapat egészen a tabella ötödik pozíciójáig csúszott vissza, de 2023 egészét tekintve mégiscsak kivételesnek kell értékelni az évet, amely nyolc dobogós helyezést eredményezett.

A korábbi Racing Point 2021 óta fut Aston Martin néven: az első két szezon mindössze egyetlen dobogós eredményt hozott a zöld autók számára. Akkoriban Fernando Alonso helyett még Sebastian Vettel volt a csapat húzóembere. A négyszeres világbajnok munkája idén ért be igazán – ismerte el a német érdemeit az Aston Martin teljesítményigazgatója, Tom McCullough.

„Két bajnokságokat nyerő csapattól érkezett hozzánk, és sok apró részletet hozott magával. Emellett fáradhatatlan dolgozó is volt. Gyakran mondjuk, hogy a versenyzők a legjobb szenzorok az autóban, ha fejleszteni kell a szélcsatornában, szimulátorban, CFD-vel” – idézi a Racingnews365 a mérnököt.

„Egy versenyző, akinek a hátsó fele hozzá van nőve az autóhoz, el tudja mondani, melyik kanyarokban küszködünk jobban, mint a többiben. Ennek köszönhetően bele tudjuk ásni magunkat az adatokba. Neki nem adhattunk elég jó autót a két év során, amíg itt volt, de a második év végére már előre haladtunk. Sajnáltam őt, hogy az előnyöket már nem élvezhette ki az idei autóval” – beszélt arról McCullough, hogy a fejlődési szakasz, amely 2023 elején vált látványossá, az előző szezon végén kezdődött.

Barrichello ugyanígy járt 2012-ben

McCullough felelevenített egy hasonló helyzetet: a fő eredményeit Ferrarival elérő Rubens Barrichello utolsó két szezonját a Williamsnél teljesítette. A 2011 végén visszavonuló brazil nem állt dobogóra a csapattal, amely következő évben futamot is nyert.

„Az évek során meg szokott történni az ilyen, én is részese voltam a Williamsnél, ahol Rubens Barrichello volt a versenyzőnk. A 2010-es és 2011-es szezonokban rengeteget dolgozott, megmondta, min kell javítanunk az autó számos területén. A 2012-es autó, amelyet sajnos végül már nem vezetett, az ő rengeteg kemény munkájának volt az eredménye” – mondta McCullough, aki akkoriban versenymérnök volt a Williamsnél.

formula.hu