Októberben konkrétan kétszer annyi kombi Nio ET5 fogyott, mint szedán – igen kelendő a kínai prémiumgyártó praktikus villanyautója.
A Nio 2021 végén leplezte le a Tesla Model 3 riválisának tekinthető ET5-öt, mely szedánnak idén nyáron mutatkozott be a kombi testvérmodellje.
A CPCA (China Passenger Car Association) adatai szerint a két verzió közül egyértelműen a puttonyos a népszerűbb, melyből július óta minden egyes hónapban több fogyott, mint a szedánból.
A legfrissebb adatok szerint míg októberben 1551 szedán ET5-öt adtak el, addig ugyanebben a hónapban kétszer ennyi, konkrétan 3105 kombi ET5 talált gazdára.
Az ET5 Touring 450 literes csomagtere a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámlák ledöntésével 1300 literig bővíthető, és akár 1,4 tonnás utánfutó is vontatható a kocsival.
Elöl egy 286 lóerős, hátul pedig egy 204 lovas villanymotor található. Az összkerékhajtású ET5 Touring 489 lóerős teljesítménye mellé 700 Nm-es nyomaték társul, így nem csoda, hogy 4 másodperc alatt letudható egy 0-100-as sprint.
A 200 km/h-ra korlátozott végsebességű családi autó 75 és 100 kWh kapacitású akkumulátorral készül, melyek közül a nagyobbik 560 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. AC-fronton 11 kW jelenti a plafont, DC esetén maximum 130 kW-os töltési teljesítmény vehető fel.
A Nio ET5 19 százalékos adót tartalmazó német alapára 47 500 euró, vagyis átszámítva mintegy 18 millió forint.
A világ első elektromos kombijaként jegyzett MG 5-ről nemrégiben részletes tesztben számoltunk be, és egy ideje már a Peugeot 308-ból is kapható Magyarországon lokálisan zéró emissziós kombi változat. Utóbbi német testvérmodellje, az elektromos Opel Astra kombi egyelőre még nem érkezett meg hazánkba.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
HVG