– Az Építési és Közlekedési Minisztérium számára fontos az utazóközönség véleménye, ezért idén júliusban társadalmi egyeztetést folytatott a 2023/2024. évi vasúti menetrendtervezetről. A beérkezett lakossági észrevételeket, javaslatokat a kiértékelésüket követően több vonalon beépítettük az új menetrendbe. Nem állítottuk, hogy az utasok lassabb közlekedést kértek a társadalmi egyeztetés során – fogalmazott Biber Anett a lap megkeresésére.
– A MÁV–Volán-csoport célja is a gyors, kiszámítható közlekedés biztosítása. A sebesség korlátozására – és ezáltal a menetidő esetenkénti meghosszabbodására – sosem önkényesen, hanem mindig kényszerből kerül sor – mondta.
Hozzátette: A vasúti sebességkorlátozások oka az, hogy az utasbiztonságot még a menetrendi szempontokért sem áldozhatjuk fel. Azokon a szakaszokon, ahol belátható időn belül nem tudunk olyan fejlesztéseket végrehajtani, amilyenre például most a győri fővonalon kerül sor, kénytelenek vagyunk csökkenteni a sebességet, hogy a vasút továbbra is az ország legbiztonságosabb közlekedési módja maradhasson.
Írta a Magyar Hírlap