Arra nem tért ki, ennek kapcsán megszületett-e már a kormánydöntés, a szavai alapján inkább úgy tűnik, hogy egy reális, komolyan vehető szándékról van szó. Ezáltal értelemszerűen dátumot sem említett a lépés bevezetésére – írta meg a Világgazdaság.
A miniszter mindemellett kiemelte, az ország- és vármegyebérletek megjelenésével soha annyian nem használták a MÁV és Volán hálózatát, mint 2023-ban. Elmondása szerint mintegy 50–100 ezer olyan új bérletes jelent meg a rendszerben, akik eddig nem használták a közösségi közlekedést.
Hozzátette, ehhez a 600 forintos literenkénti üzemanyagárnak és a dugóknak is köze van, de a fő oka a növekedésnek mégiscsak a rekordolcsó bérlet: összesen már több mint 3,6 millió ország- és vármegyebérletet értékesítettek. A tárcavezető úgy véli, ez fontos érv, amikor több pénzt kér a kormányzattól a közösségi közlekedés számára.
Megjegyezte, miközben számos kritika éri a közlekedés ágazatában végzett munkáját, arról nem esik szó, hogy soha ennyien nem használták a közösségi közlekedés hálózatát. Ez azért is fontos visszajelzés, mert az ő felfogásában a tömegközlekedés, azon belül is a kötött pálya áll az első helyen a fejlesztések terén.
Írta a Magyar Hírlap