A volt közlekedési államtitkár nem csak a miniszternek, hanem Budapest vezetésének is odaszúrt a bejegyzésében.
Olyannyira nincs üzemképes dízel járműve a MÁV-nak, hogy az újranyitott Szeged–Szabadka vonalra Budapest elővárosából vittek el egy motorvonatot, ezzel elviselhetetlenre növelve a zsúfoltságot az amúgy is rémes állapotokkal sújtott lajosmizsei elővárosi vonalon
– írta a Facebook oldalán Vitézy Dávid, miután kedden reggel többéves kihagyás után újraindult a Szeged és Szabadka közötti vasúti személyszállítás.
Az egykori közlekedési államtitkár azt írta, hogy a Budapest–Lajosmizse vonalon csupán egy vágányon, óránként 40 kilométeres sebességre korlátozva tudnak haladni a szerelvények. A vonatok óránként járnak, tolonganak rajtuk az emberek.
Azonban nem csak a vonal a korábbi években általunk megtervezett fejlesztését akadályozza karöltve a XVIII. kerület DK-s és Gyál fideszes polgármestere, de közben a közlekedési kormányzat a meglévő járműveket is vidékre csoportosítja”
– írta Vitézy, aki szerint „mindent elmond ez a történet az országos közlekedéspolitika helyzetéről: ahol a legtöbb utas és a legnagyobb fejlődési potenciál van, Budapesten és térségében, itt állítanak le minden vasúti beruházást és csoportosítják át az erőforrásokat.
Vitézy neve az utóbbi időben nem csupán szakértőként, hanem Karácsony Gergely lehetséges kihívójaként is felmerült esetleges LMP-s jelöltként. Posztjaiban rendszeresen odaszúr a városvezetésnek, a mostaniban is megtette. Mint írta, az erőforrások átcsoportosításával kapcsolatban nem csupán helyi ellenállás nincs, „Budapest vezetői közben arról elmélkednek, hogy talán jobb is, ha nem fejlődik az elővárosi vasút – miközben ezen a vonalon még a Budapest-bérletes utasok is szívnak most, nem csak az ingázók”.
Konkrét ötlete is van arra, hogy mit kellett volna Lázárnak csinálnia ahelyett, hogy a lajosmizsei vonalról vitetett volna át vonatot. Szerinte be kellett volna ismerni, „hogy a magyar vasúti járműpark állapota nem teszi lehetővé az újranyílt délvidéki vonal részleges üzemeltetését és az egészet rábízni a szerb vasútra. Szégyen, vagy sem, ez van – mi is ezt terveztük egy éve ilyenkor. Persze ettől még új járművek beszerzése szükséges lenne mihamarabb, de ez pénz és szándék esetén is évekig tartani – jelenleg pedig úgy tűnik, egyik sincs meg”.
HVG