Nem mindennapi különlegességgel bővült a jordániai Gosta Coffee (nem összetévesztendő az amerikai Costa Coffee-vel) kínálata: a „Holo-Gosta” nevű termék egy csésze kávé, amelyre díszként Dávid-csillaggal ellátott marshamallow-kat (mályvacukrot) raktak, a cukrokat pedig egy palesztin zászlós kesztyűt viselő barista elégeti egy hegesztőpisztollyal.
Az Instagramon közzétett képek megerősítik, hogy valódi termékről van szó, amelyet az üzletben pont olyan formában kínálnak, ahogyan azt hirdetik – írja a Berliner Zeitung. A Gosta követői az Instagramon nagyrészt helyeslik az új terméket, sokan közülük mosolygós emojikkal reagáltak. „Kreativitás a marketingben” – kommentálja egyikük, „Hitler a barista” – írja egy másik.
Sokan azonban, főleg Jordánián kívül, felháborodtak a poszton, többen nem értették, hogyan engedheti meg az Instagram és a Facebook, hogy fent maradjon.
„Megdöbbentő és visszataszító: a Gosta Coffee, egy jordániai kávézólánc új italt dob piacra »Holo-Gosta« néven, »Érezd az arab ízt« szlogennel. A kép nem hagy teret az értelmezésnek!” – írja például Ahmad Mansour, az ismert Izrael-párti palesztin-német szerző az X-en (volt Twitteren).
Egy másik felhasználó Ránija palesztin származású jordániai királynét jelöli meg, és azt kérdezi tőle:
„Mit szólnál egy csésze »Holokauszt-kávéhoz« vagy egy »Nakba-kávéhoz«? Melyiknek jobb az íze? Ennyire mélyre tud süllyedni a néped.”
(Ránija királyné egy minapi CNN-interjúban azzal vádolta a Nyugatot, hogy „kettős mércét” alkalmaz, mivel szerinte nem ítéli el a palesztin civilek meggyilkolását a Gázai övezetben.)
A kávézólánc egy külön posztban felháborodását fejezte ki a tiltakozások miatt, azt állítva, hogy Instagram-oldalát több órára letiltották egy „támadó kampány” hatására, amelyet „a cionistáknak az új itallal szembeni tiltakozása miatt” indítottak.
Szerintük ezzel függ össze az is, hogy a Google Mapsen az értékelésük két csillag alá esett.
„Mindezen fenyegetések ellenére továbbra is támogatjuk a palesztin ügyet” – szögezi le a cég.
A Hamász által október 7-én lemészárolt több száz civil közül sokakat élve vagy haláluk után égettek el. Volt, hogy nőket és gyerekeket kötöztek össze és égettek fel, valamint olyan csecsemők holttestét is megtalálták, akiket a Hamász terroristái égettek el – emlékeztet a The Jerusalem Post arra, miért is felháborító és ízléstelen a reklám.
Az október 7-i mészárlás után nem ez volt az első eset, hogy egy étterem zsidóellenes üzenetet közvetített. Nem sokkal a támadás után egy, a ciszjordániai Huvarában lévő pizzéria olyan online hirdetést tett közzé, amely egy idős izraeli nőt ábrázolt, akit a gázai terroristák elraboltak. A pizzériát az IDF ezután bezáratta.
Ezt a cikket szerkesztőségünk a sábát beállta előtt készítette, és előre időzítve jelent meg az oldalon.
Írta a Magyar Hírlap