Szerencsére ma már egy ilyen ütközés után is sértetlenül el lehet sétálni

Szerencsére ma már egy ilyen ütközés után is sértetlenül el lehet sétálni

Mindössze nyolc perc telt még csak el a második szabadedzésből, amikor azonnal felvillantak a piros ledek a pálya szélén, és megszakították a gyakorlást. Carlos Sainz alól nagyon hirtelen, meglehetősen furcsa módon tört ki az SF-23-as, majd nagy tempóval a tecpro falnak csapódott.

A spanyol azonnal jelezte a csapatrádión, hogy kutyabaja, nem úgy az autónak, amit a Las Vegas-i csatornafedeles malőrt követően ismét újra kell építenie a szerelőknek. Majdnem fél órába telt, mire a marshalok rendbe hozták a pályát, de szerencsére Sainz komolyabb sérülés nélkül megúszta az esetet.

„Jól vagyok” – kezdte a legfontosabbal a Ferrari pilótája. „Eléggé nagy ütközés volt, de végül ezekkel a mai biztonságos autókkal már egy ilyen nagyobb becsapódás után is el lehet sétálni a helyszínről, viszonylag sértetlenül.”

„Nyilvánvalóan vannak kisebb fájdalmaim, de semmi komoly. Változtattunk néhány dolgon az első szabadedzés óta, amik hatással lehettek erre, de nyilván nem fogok belemenni a részletekbe. Sajnos nem tudtam kontrollálni az autót, kihúzták alólam, én pedig már csak utas voltam.”

Lando Norris Las Vegas-i balesetéhez hasonlóan Sainz ütközését is egy bukkanó idézhette elő. „Sajnos van két komolyabb hupli is a pályán, ráadásul rögtön egymás után: a kettes kanyar kijáratán és a hármas bejáratán.”

„Ezeket az új generációs autókat nagyon megzavarja az ilyen úthibák, s bár fel voltam rá készülve, de valahogy mégis olyan szögben mehettem rá, hogy onnantól már csak utas voltam. Nagyon meglepődtem, talán nem is kell mondanom. Nem ez volt az első eset, hogy ezekkel az autókkal egy nagy balesetet láthattunk valami hasonló miatt.”

 

formula.hu