Itthon: Most már tényleg elindul a vasúti személyforgalom a Szeged-Szabadka vonalon, lett menetrend is

Itthon: Most már tényleg elindul a vasúti személyforgalom a Szeged-Szabadka vonalon, lett menetrend is

Mészáros Lőrinc cége is elkészült a szakasz rá eső részével, november 28-a hajnalban indul az első járat.

Nyolc év után, november 28-án hajnaltól újra járnak a személyvonatok Magyarországról Szabadkára – közölte honlapján a MÁV Zrt. pénteken. A két ország között napi tíz járat közlekedik majd.

A pálya átépítése tavaly nyáron fejeződött be, a tehervonatok már azóta közlekedhetnek. A személyforgalom előtt október 23-án tervezték megnyitni a vonalat, ezt Szijjártó Péter külügyminiszter személyesen jelentette be, de „vállalkozói hiányosságok” miatt halasztani kellett.

A vonal magyar szakaszán a Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő V–Híd Építő Zrt. a kivitelező. Október 23-ára a szerb oldalon befejezték a rekonstrukciót és villamosítást, Röszke és Szeged között azonban még volt min dolgozni, ami nem is csoda, ugyanis a június 30-tól műszaki és technikai problémákra hivatkozva a V–Híd határozatlan időre felfüggesztette a munkálatokat. Nemrég Botka László szegedi polgármester is kifakadt a Facebook-on a vasútvonal miatt.

A napi tíz járatból négyet magyar, hatot szerb Uzsgyi motorvonat fog kiszolgálni, a menetidő Szeged és Szabadka között nagyjából másfél óra lesz a határrendészeti vizsgálatokkal együtt.

Na de mikor megy a vonat?

Az első vonat Szegedről 5:19-kor indul és 7 órakor érkezik Szabadkára, Szabadkáról pedig 6:03-kor indul és 7:25-re érkezik Szegedre. A Budapest-Nyugatiból 5:53-kor induló Napfény InterCityvel, illetve oda 21:07-kor érkező Napfény IC-vel akár egynapos utazás is tervezhető a fővárosból Szabadkára vagy Palicsra.

A MÁV emlékeztet arra, hogy az ország- és vármegyebérletek nemzetközi utazásra nem vehetők igénybe, azaz szerbiai úti cél esetén az országhatárig sem érvényesek, és a Magyarországon érvényes kedvezmények csak az országhatárig vehetők igénybe.

A menetjegyek november 25-től érhetők el, és mivel a vonal nem minden állomásán és megállóhelyén üzemel jegypénztár, a fedélzeten pedig csak korlátozásokkal váltható jegy, a vasúttársaság azt javasolja, hogy az utasok menetjegyüket a MÁV-START nemzetközi jegypénztáraiban, vagy a jegy.mav.hu felületen váltsák meg.

A beruházás 2025-ös teljes befejezéséig továbbra is csökkentett sebességgel, legfeljebb 60 km/órával közlekedhetnek a tehervonatok, a személyvonatok sebessége pedig „a hátralévő kivitelezési feladatok megvalósításával emelhető több lépcsőben”.

HVG