Las Vegas pedig olyan show-val kecsegtet, amilyet még nem látott a világ, legalábbis ez a Liberty Media mesterterve, és nem tévedünk nagyot, ha azt mondjuk, ez lesz az a pillanat, amikor egy sportág végképp átlényegül show-bizniszbe. A sivatagi kaszinóváros neve eleve egybeforrt az excentrikus szuperprodukciókkal, az, hogy – talán az elcsépelt szófordulat itt most tényleg helytálló – a „száguldó cirkusszal” egyesíti az erejét, valóban egyedülálló pillanat.
Amilyen nagy dobás, annyira bonyolult volt az előkészület. Például meg kellett szerezni a kaszinók kollektív beleegyezését ahhoz, hogy a Stripen száguldozhassanak az autók (ez az, ami annak idején Bernie Eccelstone-nak nem sikerült), és nem kis összeget – 435 millió dollárt – emésztett fel annak a területnek a felvásárlása a város közepén, ahová aztán a pálya egy része és a paddock épült. A pálya vonalát újraaszfaltozták, és ideiglenes hidakat építettek, hogy mégse bénítsák meg teljesen a várost, és a pályán kívül ne álljon meg teljesen az élet.
Hogy mindenki nagyon komolyan veszi a hétvégén debütáló Las Vegas-i Nagydíjat, azt jól jelzi, hogy a Forma–1-nek még arról is sikerült meggyőznie a várost, hogy zárja le az egyik leghíresebb utcáját, a Stripet a verseny kedvéért. Biztosra vehetjük, hogy a szórakoztatásból élő kaszinóváros csillogó versenyt fog rendezni, de a nyomás ennél is nagyobb: Las Vegasnak kell beteljesítenie az amerikai piac behódolását a Forma–1-nek. Nézők a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Las Vegas-i Nagydíjának megnyitóünnepségén 2023. november 15-én A pálya látképe a Forma-1-es Las Vegas-i Nagydíj előtt a Las Vegas Strip Circuit pályán Las Vegasban, az Egyesült Államokban, 2023. november 15-én.
De az F1-es naptár legdrágább nagydíja iránti érdeklődés tekintetében kissé optimisták voltak az előrejelzések, jegyeket még ezen a héten is lehetett kapni, és több szálloda is akciózásba kezdett a szobaárakkal. Persze az időzítés szempontjából pont nem volt szerencséje Las Vegasnak, hiszen a versenyzők úgy érkeznek meg a Stripre, hogy a világbajnokság már október elején eldőlt, és Max Verstappen dominanciája igazából le is lohasztotta kicsit az izgalmakat. Negyven évvel később most megint úgy gondolják, hogy Las Vegas olyan ziccer, amit a Forma–1-nek nem szabad kihagynia. De ez már egy egészen másik verseny lesz, és egészen más az F1-es közeg is, amelyben debütál. Nem mintha a Forma–1 ne próbálkozott volna már Las Vegas meghódításával, de a szerencse egyszer sem állt mellé. 1981-ben és 1982-ben sem a versenyzőknek, sem a nézőknek nem jött be a Caesars Palace Grand Prix, amelynek a pályavonala – lényegében a legendás hotel parkolója – teljesen alkalmatlan volt a versenyzésre. Pedig a Las Vegas-i akkor ráadásul szezonzáró futam is volt, Nelson Piquet-t, majd Keke Rosberget koronázták világbajnokká. Ahogy Lewis Hamilton fogalmazott egy évvel ezelőtt, amikor teljes mellszélességgel támogatta a Las Vegas-i Nagydíjat: „Ez lesz minden idők legjobb versenye.” Csak semmi nyomás.
Készüljünk arra, hogy jó sok kaszinós szójátékot fogunk hallani ezen a hétvégén, de ez igazán kicsi ár ahhoz a majdnem félmilliárd dollárhoz képest, amit a Forma–1 elver azért, hogy az amerikai szórakoztatóipar szívcsakrájában is megvesse a lábát. A Las Vegas-i a szezon harmadik amerikai helyszíne Austin és Miami után, vagyis totális sikernek tűnik az amerikai invázió.
Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
Feltétlenül szükséges sütik
A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.
Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.