„Hamilton és Alonso sem győzné le Verstappent a Red Bullban”

„Hamilton és Alonso sem győzné le Verstappent a Red Bullban”

„Hamilton és Alonso sem győzné le Verstappent a Red Bullban”

Max Verstappen tükörsimán, rekordokat döntve húzta be 2023-ban a harmadik F1-es világbajnoki címét. A Red Bull érezhetően kiemelkedett a mezőnyből, a csapattárs Sergio Perez azonban az első néhány futamot leszámítva nem tudta tartani a lépést a hollanddal, így kihívó nélkül maradt Verstappen. A mexikói halovány produkciója kapcsán sokszor felmerül, hogy mire menne Verstappen, ha erősebb kollégája lenne a Red Bullnál – Lando Norrist pedig meg is kérdezte a DAZN, hogy szerinte kik azok, akik megnehezíthetnék a címvédő dolgát:

„Szeretnék valamikor az egyik lenni” – felelte a brit, aki további öt nevet említett: „Ki más lehetne még? Klassz lenne, ha Lewis [Hamilton] lenne, lenyűgöző lenne ezt látni. Vagy Fernando [Alonso], vagy Carlos [Sainz], vagy Charles [Leclerc] vagy George [Russell]? Ők mind nagyszerű versenyzők, akikről tudjuk, hogy megnehezítenék a dolgát. Mindig voltak pletykák rólam és más versenyzőkről egyaránt.”

Norrisszal ellentétben a korábbi F1-es pilóta, a 2008-as vb-címért folytatott jogi hadjáratával folyamatosan a hírekbe bekerülő Felipe Massa ugyanakkor úgy véli, hogy bármilyen változtatás a Red Bull felállásában csak zavaró tényező lenne Verstappen számára, akit szerinte még a mezőny másik két világbajnoka sem tudna megszorongatni a Red Bullban: „Amit Max ebben a szezonban mutat, az példátlan szint. Még ha Lewis Hamiltont vagy Fernando Alonsót ültetnénk is a másik autóba, nem vagyok benne biztos, hogy sok minden változna. Talán kicsit, de higgyétek el, ők sem győznék le Maxot.”

f1-verstappen-alonso-hamilton

Kínos a Repsol Honda „castingja” a MotoGP-ben, de megtalálhatták a tökéletes utódot Marquez helyére

Amióta eldőlt, hogy Marc Marquez a szezon végén távozik a Repsol Hondától és 2024-ben már a Gresini Ducatinál húzza a gázt, a legfőbb kérdéssé az vált, hogy vajon ki veszi át a helyét a japánok gyári istállójánál. Az előző hetekben pedig kis túlzással a mezőny harmadának neve megfordult jelöltként a Repsolnál a sajtóhírekben, ám végül sem Johann Zarco, sem Maverick Vinales, sem Miguel Oliveira, sem Pol Espargaro nem kért belőlük, Fabio di Giannantoniót és Fermin Aldeguert pedig a jelek szerint a HRC nem tekintette igazán opciónak. A legfrissebb és egybehangzó értesülések szerint végül a VR46-os Luca Marini lehet a befutó – a Formula Motocast adásában pedig kifejtettük, hogy miért lehet tökéletes választás a remek technikai visszajelzéseiről elhíresült olasz a Hondának, és igazából miért érheti meg a versenyzőnek is átülni az egyik legjobb motorról az egyik legrosszabbra. A vonatkozó rész 52:55-től hallgatható:

[embedded content] 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Újabb F1-es világbajnok próbál szerencsét Daytonában

Az utóbbi években egyre népszerűbb a volt és jelenlegi Formula-1-es versenyzők körében a sportautózás és annak amerikai csúcsviadala, az IMSA szezonnyitójaként funkcionáló Daytonai 24 órás. Néhány éve például Fernando Alonso kétszer is rajthoz állt a legendás futamon, második nekifutásra pedig győzni is tudott (egyébként Kamui Kobayashi volt akkor az egyik társa, előző évben pedig Lando Norris). Most akkori csapata, a Wayne Taylor Racing jelentette be, hogy egy másik korábbi F1-es világbajnok csatlakozik hozzájuk januárban: Jenson Button fogja kiegészíteni a #40-es Acura legénységét Jordan Taylor, Louis Deletraz és Colton Herta mellett. Button nemrég a Petit Le Mans-on kóstolt bele az IMSA-ba, ott az ötödik helyen zárt egy Porsche volánjánál.

A Wayne Taylor Racing with Andretti egyébként egy másik ex-F1-est is bejelentett a 2024-es felállásában: az IndyCarban szereplő Marcus Ericsson a #10-es autót vezetheti majd Ricky Taylor, Filipe Albuquerque és Brendon Hartley társaként.

button-imsa

FIA-státuszt kaphat jövőre a TCR World Tour

Tavaly év végén megszűnt a Túraautó-világkupa (WTCR), a helyére a túraautózás nemzetközi élsorozataként a TCR Világsorozat lépett, amely nem önálló futamokból áll, hanem különböző regionális szériák eseményeihez csapódik hozzá a World Tour állandó mezőnye. Idén összesen kilenc fordulót rendeznek/rendeztek: négyet Európában – ebből hármat a TCR Europe, egyet a TCR Italy „vendégeként” –, kettőt Dél-Amerikában, kettőt Ausztráliában, a most hétvégén esedékes szezonzárót pedig Makaóban. Marcello Lotti, a TCR promótere Bathurstben arról beszélt, hogy 2024-re átalakulhat a versenynaptár felépítése: a tervek szerint egyetlen európai fordulót rendeznének (a pletykák Olaszországról szólnak, így ha ez igaznak bizonyul, a Hungaroringre nem látogatnának el Michelisz Norberték). Viszont lenne állomása a Világsorozatnak Dél- mellett Észak-Amerikában is, emellett Marrakesh is visszatérhet, valamint egy újabb kínai futam is bekerülhet a menetrendbe a már megerősített két ausztrál forduló (Sydney és Bathurst) mellé.

Ennél is érdekesebb viszont, hogy Lotti elhintette, hogy jövőre újra FIA-státuszt kaphat a bajnokság. „Egyeztetünk az FIA-val arról, hogy meg tudunk-e állapodni a WRC [a TCR promótere – a szerk.] és az FIA között, hogy FIA TCR Világsorozat címet oszthassunk ki” – fogalmazott a sportvezető. Lotti hozzátette: az eredetileg idénre tervezett, de elhalasztott hibrid erőforrások bevezetését még tovább tolhatják, mivel elmondása szerint jobb, ha egyforma technikai feltételek mellett zajlanak a World Tour versenyei, így még nem állnak készen a bevezetésre.

Viszont jó hír, hogy Lotti szerint akár két új márka is megjelenhet a Világsorozat nemzetközi állandói indulói között. Jelenleg csak a Hyundai, a Lynk & Co, az Audi és egyetlen autóval a Honda képviselteti magát a teljes szezonban. A TouringCarTimes.com szaklap értesülései szerint a két jelölt az új autóval készülő Cupra, valamint a Toyota lehet. A mezőny létszáma kapcsán egyébként Lotti elmondta: rövid távon a 12, hosszabb távon pedig a 16 állandó induló elérése a cél (jelenleg 9 egész idényes versenyző szerepel a World Tourban).

tcr-bathurst

Még eső is nehezítheti a hideg mellett az F1-es csapatok dolgát Las Vegasban

Mivel a többi éjszakai futammal ellentétben a Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíj összes eseményét villanyfényes körülmények között futják majd, a helyi időjárási jellegzetességek miatt az egész évad leghidegesebb versenyére készülhet a mezőny, ami különösen a gumik felmelegítése szempontjából jelent majd komoly kihívást. A RaceFans előrejelzése szerint a csütörtöki – igen, egy nappal korábban rendezik helyi idő szerint az eseményeket – első szabadedzésen például 15 fok körül lesz a levegő hőmérséklete, ez azonban tovább hűl majd a Vegas-i idő szerint éjfélkor (!) kezdődő második gyakorlásra.

Viszont legalább az első nap jó eséllyel száraz marad, ami ellenben nem mondható el a péntekről: az időjósok szerint van esély esőre aznap, bár ahogy haladunk egyre inkább az éjszakába, egyre kisebb, így elképzelhető, hogy majd csak a harmadik szabadedzést zavarja meg némileg a vizes pálya, a kvalifikációt már nem. Szombaton a futamra már csak mérsékelt eséllyel jósolnak csapadékot – viszont akkor is hűvös lesz, legfeljebb 12 fokra van kilátás.

lasvegas-4

Verstappen: Az NBA is túlélte a Bulls dominanciáját

Mostanában rengeteg néző pfújolja ki Max Verstappent a Formula-1-es versenyek eredményhirdetése alatt, Barton Crockett, a Rosenblatt Securities egyik adatelemzője szerint kulcsfontosságú lesz az F1 nézettsége számára, hogy a holland dominanciája alatt az emberekből kiváltott ellenszenvet át tudják-e fordítani elismeréssé, mert ahogyan a TIME magazinnak fogalmazott: „Amilyen fantasztikus Verstappen, jelenleg ő jelenti a legnagyobb veszélyt az üzletre.”

A 26 éves pilóta a sajtón keresztül válaszolt Crockettnek: „Az NBA is túlélte, amikor a Chicago Bulls dominált” – utalt arra Verstappen, mikor az illinois-i csapat 1991 és 1998 között hat alkalmmal nyerte meg az NBA-t. „Manapság már úgy emlékezünk vissza erre, vagy talán már nem sokkal után is azt gondolták az emberek, hogy az egy fantasztikus időszak volt. Egy igazi sportrajongó képes értékelni azt, ha egy csapat kimagaslóan jól teljesít.”


Fotó: Red Bull Content Pool

Rendeld meg 2024-es F1-es falinaptárunkat!

A korábbi nagy érdeklődés okán szerkesztőségünk idén is elkészítette a következő, 2024-es esztendőre szóló, A3-as méretű, lapozható Formula–1-es falinaptárunkat.

A lapokon látványos fotókon szerepelnek mind a tíz csapat autói és az élmezőny legnevesebb versenyzői, és  szokásunkhoz híven a 2024-es F1-es idény nagydíjainak időpontjait is feltüntettük, hogy könnyebb legyen eligazodni, mikor lesz versenyhétvége és mikor nem.

A vadonatúj 2024-es Formula–1-es falinaptárunk 3990 Ft-ba kerül, és már rendelhető a Formula webshopjában IDE vagy a lenti képre kattintva.

falinaptar-1

Ne maradj le a 2024-es Magyar Nagydíj jegyeiről

A Hungaroring arról számolt be, hogy elindult a jegyértékesítés a Super Bronze tribünre – érdemes mielőbb lecsapni rájuk ide vagy a képre kattintva, mert valószínűleg hamar elkapkodják őket!

pf-superbronze

Teljesen elborult a Red Bull-junior agya!

A Red Bull juniorprogramjába tartozó 15 esztendős Enzo Deligny a spanyol F4-es bajnokság utolsó, barcelonai futamán a bajnokság harmadik helyének reményében szállt versenybe, de talán kicsit túlságosan is elszánt volt, hiszen a rajtot követően az alábbi megmozdulást mutatta be a rivális Valerio Rinicellával szemben…

A sportfelügyelők talán kicsit túlságosan is elnézőek voltak, hiszen ezt az igen veszélyes és sportszerűtlen manővert csak áthajtásos büntetéssel sújtották, a történet azonban itt nem ért véget… Deligny ugyanis nem volt hajlandó letölteni a büntetést, amire a válasz egy fekete zászló volt, csakhogy ő ezt is figyelmen kívül hagyta, makacsul tovább hajtott, és több biztonsági autós fázis után is folytatta a versenyt.

A büntetés nyomán Deligny csak a negyedikként zárta a szezont, de valószínűleg ennél nagyobb problémákkal is szembe kell majd néznie tette nyomán…

deligny

Hihetetlen: A Las Vegas-i paddockban még házasodni is lehet!

Las Vegas nem csupán a szerencsejátékok, hanem a házasságkötések fellegvára is, hiszen a meglehetősen egyszerű szabályozás miatt az Egyesült Államokban tartott esküvők több mint öt százaléka a kaszinóvárosnak otthont adó Clark megyében történik. Nem meglepő, hogy a minden idők legnagyobb show-jára készülő F1 is meglovagolja ezt a sztorit: a sportág története során először a paddockban is házasságot lehet kötni. Kíváncsian várjuk, hányan élnek majd a lehetőséggel…

Liberty Media: Elnézést kérünk a helyiektől, de 1,7 milliárdot hozunk

Nem túl boldogok a helyiek Las Vegasban a hétvégi F1-es futam miatt, a korlátozások és a hónapok óta zajló munka miatt is felszólaltak már, nehezebb mozogni a városban, bonyolultabbá vált az élet, a helyenként akár dollármilliókba is kerülő jegyek pedig szintén nem erősítik azt az érzést, hogy erre akkora szükség van a városban.

Erről beszélt most Greg Maffei, a Formula–1-et tulajdonló Liberty Media vezérigazgatója:

„Szeretnék elnézést kérni minden helyitől Las Vegasban, és nagyra értékeljük a türelmüket és hogy tolerálnak minket” – mondta Maffei a Fox5-nek.

„1,7 milliárd dollárnyi bevételt hozunk a térségnek, szóval nemcsak azok járnak jól, akik láthatják a futamot. Reméljük, hogy ez egy szép gazdasági előny Las Vegas számára és azt is reméljük, hogy ez a legnehezebb év a rengeteg építkezéssel és tervezéssel, amelyek nélkül a következő évek már könnyebbek lesznek.”

Maffei azt is hozzátette, hogy nem az F1 milyen drágák a jegyek, a környezet költségei miatt emelkedtek ennyire magasra ezek az összegek, ők nem tehetnek semmiről – és hangsúlyozta, hogy szerinte még Vegas számára is igazán nagyszabású lesz ez az esemény, amely szerdától vasárnapig tart különböző programokkal.

[embedded content]

Red Bull: Checo ne is nézze Max adatait

Azt tanácsolja Sergio Pereznek Christian Horner, hogy egyáltalán ne is foglalkozzon Max Verstappennel, akkor találhat vissza a korábbi jobb formájához. A Red Bull csapatfőnöke úgy látja, hogy a háromszoros világbajnok mindenki előtt jár jelenleg, ezért nem érdemes hozzá hasonlítgatnia magát Pereznek (sem).

„Ha megnézzük Max adatait, akkor elég megnézni Japánt: a legelső kör, amit megtesz, két másodperccel gyorsabb, mint bárki másé a mezőnyben. Nézzük az adatokat és azon gondolkodunk, hogy ezt mégis hogyan csinálta? Hogyan csinálta? És nagyon gyakran megtörténik” – idézi Horner szavait a Racingnews365.com.

„Checo gondja az, hogy megpróbálja Maxhoz hasonlítani magát, pedig el kellene felejtenie Maxot. Csak magára kell koncentrálnia, meg sem szabad néznie Max adatait. Csak az a lényeg, hogy a legjobb önmaga legyen, és ahogy azt korábban láthattuk már, ez néha éppen elég jó.”

SI202311020891_resize

Melyik volt az F1 történetének leghidegebb futama?

Az új pálya mellett várhatóan az alacsony hőmérsékletek jelentik majd a fő kihívást a Formula-1-es mezőny számára a hétvégén debütáló Las Vegas-i Nagydíjon. Olyannyira a várható hűvös dominálja az ezzel kapcsolatos megszólalásokat, hogy még Ross Brawn is elismerte, hogy nem számoltak az éjszakai hideggel. Az előrejelzések szerint akár egy számjegyű Celsius-fokokat is láthatunk majd az F1-es események alatt, amelyek helyi idő szerint este és éjszaka kerülnek sorra: az időmérő például éjfélkor, a futam este 10-kor startol (ez itthon másnap reggeli időpontokat jelent).

Ennek kapcsán érdemes megjegyezni, hogy az F1 történetének leghidegebb versenye a statisztikák szerint az 1978-as Kanadai Nagydíj volt: az akkor szezonzáró montreali futamot októberben rendezték, méghozzá 5 fok körüli hőmérsékletben. A dobogósokra dzsekit is kellett adnia, annyira komoly volt a zimankó – nem csoda, hogy Kanada azóta is rendre nyár eleji dátummal szerepel a naptárban, és annak potenciális átalakítása kapcsán is mindig az időjárást nevezik meg a monteali forduló áthelyezésének fő korlátjaként. 2020-ban egyébként a koronavírus-járványos beugró helyszíneken, a Nürburgringen és Isztambulban is 10 fok körüli értékeket jegyeztek (előbbit október, utóbbit november közepén rendezték).

f1-1978-kanada

„Egyszerre idegtépő és izgalmas” – így várja a Red Bull a saját F1-es motorját

Új kihívás vár a Red Bullra a 2026-tól induló új motorszabályok korszakában, hiszen immár az energiaitalosok a nemrég létrehozott motorrészlegük, a Red Bull Powertrains révén teljesen saját erőforrással fognak rajthoz állni az F1-ben, a Ford partnerségében (a mostani hajtásláncuk a Honda motorját vitte tovább, és a japánok jelenleg is technikai partnerként segítik őket). Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke már most, bő két évvel az új éra kezdete előtt izgatott emiatt:

„Jelenleg nem akarjuk, hogy ez az idény véget érjen” – idézi Hornert a Motorsport.com. „De 2026 új fejezetet jelent számunkra, amikor átvesszük az irányítást az egyetlen jelenlegi változónk fölött. Nem hiszem, hogy az emberek értik a 2026-ra vállalt kihívásunk mértékét. De a csapat pontosan úgy áll ehhez, mint a karosszériához. Két évünk van még, ami sok időnek tűnhet, de igazából 100 hetünk van most csupán addig, amíg kigurulunk a bokszutcába egy Red Bull által tervezett és gyártott motorral az autónk hátuljában. Úgyhogy ez egyszerre idegtépő és izgalmas. De jó úton haladunk. Nagyszerű embereket vontunk be, remek a kultúránk. Várjuk és én magam is nagyon várom.”

f1-horner-redbull

Hárman egy ponton belül – így fordulnak Micheliszék a TCR makaói fináléjára

Ennél szorosabb aligha lehetne az állás a TCR Világsorozat összetettet tabellájának élén, hiszen egyetlen ponton belül található a három bajnokaspiráns. A pontversenyt egálban vezeti a Lynk & Co színeiben szereplő kétszeres WTCR-bajnok, Yann Ehrlacher és a 2012-es világbajnok, jelenleg a Comtoyou Audinál versenyző Rob Huff: kettejük között a több győzelem (három a kettő ellenében) rangsorol a francia javára. A BRC Hyundai magyarja, a 2019-es világkupagyőztes Michelisz Norbert egyetlen ponttal követi őket a harmadik helyen, azaz közülük bárki révbe érhet a jövő hétvégi, kétfutamos makaói szezonzárón. Mivel ott 75 pont lesz begyűjthető, Michelisz csapattársa, Mikel Azcona már matematikailag sem lehet bajnok – sőt, inkább a negyedik helyért harcolhat majd Nestor Girolami, Frederik Vervisch és Thed Björk ellen.

A TCR World Tour állása a makaói szezonzáró előtt:

1. Yann Ehrlacher Lynk & Co 384
2. Rob Huff Audi 384
3. Michelisz Norbert Hyundai 383
4. Mikel Azcona Hyundai 301
5. Nestor Girolami Honda 299
6. Frederik Vervisch Audi 295
7. Thed Björk Lynk & Co 288
8. Santiago Urrutia Lynk & Co 248
9. Ma Qing Hua Lynk & Co 231
10. Will Brown Audi 95

tcr-michelisz-bathurst

Prost F1-es McLarenjét hajtotta meg Norris – videó

A hétvégén a Velocity Invitational fesztivál keretein belül pattant be Lando Norris az 1984-es McLaren MP4/2-es volánja mögé a Sonoma Racewayen. Az autó annak idején Niki Laudával vb-címet szerzett az F1-ben, fél ponttal megelőzve a csapattárs Alain Prostot. Íme, videó Norris körözéséről:

Rossi féltestvére lehet a befutó Marquez helyére a Repsol Hondánál?

Újabb csavar az egyetlen szabad 2024-es MotoGP-s ülés ügyében: a The Race, a Sky Italia és egyéb megbízható sajtóorgánumok egybehangzó értesülései szerint Luca Marini válhatott az elsődleges jelöltté Marc Marquez megüresedő motorjára. A VR46 Ducatival 2024-re is szerződéssel rendelkező olasz nevét először még a hét elején dobták be a kalapba, ám úgy tűnt eleinte, hogy maga Marini cáfolja ezeket az értesüléseket, bár magát a Honda érdeklődését elismerte. Úgy fest azonban, hogy fordult a kocka, a lapok ugyanis most arról írnak, hogy a Malajziai GP szombatján történt egyeztetést követően Valentino Rossi féltestvére közel áll a megállapodás aláírásához, hogy 2024-ben a Repsol színeit öltse magára.

Marini pénteken elmondta, hogy motiválná egy gyári ülés, de csak akkor, ha „megfelelő a projekt”. Rövid távon aligha lenne jó döntés az olasz részéről a váltás, hiszen a MotoGP-t jelenleg uraló Ducatiról ülne át a legnehezebben vezethető és tempóban is halovány Hondára. A HRC szempontjából viszont sokat jelenthet a jó műszaki meglátásairól is híres Marini szerződtetése. Mint arra a The Race rámutat, a fiatal versenyző VR46-os kötődése azt is jelenti, hogy számára akkor is lenne B opció 2025-re, ha vele is csak évig számol a japán márka – amelyet a pletykák szerint Maverick Vinales, Johann Zarco, Miguel Oliveira és Pol Espargaro is főleg azért utasított vissza, mert csak 2024-re garantálták volna a helyüket a Repsolnál. Maga Marquez egyébként elmondta, ő is úgy tudja, hogy Marini lehet az utódja, akivel a Rossi-féle rivalizálás és feszültség ellenére is jó a kapcsolata.

Már annak kapcsán is vannak pletykák, ki vehetné át Marini helyét a VR46 Ducatinál: az a Fermin Aldeguer, akit néhány napja még a Repsol-üléssel hoztak szóba, s akinek az igazolását Alberto Puig gyorsan cáfolta. Aldeguer az első nem olasz motoros lehetne Rossi csapatában. A mai Moto2-es futamot megnyerő spanyol esetleges „meglepetést” ígért a jövő hétvégi Katari Nagydíjra, ami szintén árulkodó. Aldeguer ülését pedig az így pórul járó és a MotoGP-ből is kiszoruló Fabio di Giannantonio foglalhatná el a Speed Upnál a középső vb-kategóriában.

motogp-marini-vr46

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

A pálya nyomvonalától függ, hogy jó-e az F1-es sprint?

Számos kritika éri a Formula-1-es sprinteket annak kapcsán, hogy nem váltják be a hozzájuk fűzött reményeket – sőt, egyesek szerint egy az egyben törölni kellene a formátumot: ezt a tábort erősíti Max Verstappen is. Felmerült az elmúlt hetekben több ötlet is arra, hogyan forgatnák fel vagy fűszereznék meg 2024-ben a sprinteket, kezdve a különálló sprintbajnokságtól a pénzdíjakon és a fordított rajtrácson át egészen a hétvégi időrend átvariálásáig. Mindenesetre a gumigyártó, a Pirelli vezető mérnöke, Simone Berra szerint elsődlegesen a megfelelő pályákat kellene kiválasztani a sprintekhez:

„Nem hiszem, hogy bármin változtatnunk kellene a sprint távját illetően. Inkább azt kellene megfelelően eldönteni, hol segíthet a pálya nyomvonala. Voltak jó sprintversenyeink. A pálya vonalvezetése roppant fontos, ki kell választanunk a megfelelő helyszíneket, hogy látványosság legyen. Hozhatunk döntéseket, hogy megpróbáljuk még látványosabbá tenni a sprinteket. Katarban például komoly volt a gumikopás, és ez befolyásolta a keverékválasztást” – tette hozzá a szakember. Berra azt is megjegyezte: nehéz a tökéletes középvonalat megtalálni, mivel túlzott gumikopás esetén a pilóták csak abroncsot menedzselnének a sprinten, ha viszont kicsi a kopás mértéke, nincs eltérés a keverékek és igazából a tempók között sem.

f1-sprint-start-brazil

Lengyel F4-es bajnokkal bővült a Red Bull juniorcsapata

A 17 éves Kacper Sztuka csatlakozott az F1-es pilótaneveldéhez. 2023 harmadik szezonja volt Formula-4-es szinten, amely meghozta az áttörést az olasz sorozatban. Kétarcú évad volt: Sztuka megnyerte a szezon első futamát Imolában, ezt követően azonban 12 futam telt el a következő győzelemig – ezzel kezdődően viszont az szezon utolsó kilenc menetéből nyolcszor az US Racing pilótája győzött.

A nagy fordítással behúzta az olasz F4 bajnoki címét is, a McLaren-védenc, Ugo Ugochukwu, valamint a Red Bull programba már tavaly beválasztott Arvid Lindblad előtt. Az első ötöt kiegészítő James Wharton és Tuukka Taponen is akadémisták, ők a Ferrarinál – ez az ötös szerezte egy híján a szezon összes győzelmét.

A Moto2-ben is világbajnok lett a KTM 19 éves sztártehetsége

Pedro Acosta 2021-ben valósággal berobbant a gyorsaságimotoros-világbajnokság mezőnyébe, amikor újoncként egyből a második versenyét megnyerte a Moto3-ban, majd további győzelmekkel a vb-címet is rögtön behúzta 17 évesen. Tavaly fellépett a Moto2-be, ahol a tanulóév után idén már abszolút favoritnak számított, a hétvégi Malajziai GP-re pedig úgy érkezett meg, hogy komoly esélye volt, hogy már két fordulóval a vége előtt bebiztosítsa újabb titulusát.

Ezt pedig meg is tette: a Repsol Honda ülésével is szóba hozott Fermin Aldeguer nyert Sepangban, Acosta viszont simán második lett, így pedig a versenyen bajba is kerülő – Ai Ogurával és Aron Canettel keveredett kontaktba – Tony Arbolinónak már nem maradt esélye ellene matematikailag sem. Acosta így 19 évesen már kétszeres világbajnoknak mondhatja magát, 2024-ben pedig immár a MotoGP-ben húzza majd a gázt: a KTM tehetsége a Gas Gas Tech3 alakulatánál debütál korábbi kollégája, Augusto Fernandez oldalán.

moto2-acosta

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

formula.hu