Hill látta, hol mehet félre az új Mercedes

Hill látta, hol mehet félre az új Mercedes

Két versenyhétvégével a 2023-as szezon vége előtt tartja második helyét a Mercedes a Ferrarival szemben a konstruktőri tabellán, és noha a német istálló teljesítménye némi javuláson ment keresztül a tavalyi idényhez képest, még mindig jócskán elmaradnak attól, hogy meg tudják szorongatni a domináló Red Bullt. A hibrid érát uraló alakulat a legutóbbi, Sao Pauló-i Nagydíjon mutatott arca is aggodalomra adhat okot – Lewis Hamilton szenvedett a futamon, végül a nyolcadik helyen futott be, George Russell pedig meg sem látta a kockás zászlót. 1996 F1-es világbajnoka, Damon Hill a Sky Sports F1 podcastjében elmondta: már jó ideje látta a Mercedes visszaesésének közeledtét.

„Egy ideje már az az aggodalmam, hogy a Mercedes dominanciája csupán az erőforrásuknak volt köszönhető. Sokáig övék volt a legjobb erőforrás, az aerodinamikájuk pedig nagyban eltért a Red Bullétól. Ha visszaemlékezünk az előző Formula-1-es szabályrendszer végére, a Mercedes kitartott a viszonylag low-rake-koncepció mellett az autójukon, míg a Red Bullé hatalmas volt. A Mercedes volt az élen és mindenki elkezdte a Red Bullt követni a high-rake koncepciójával.”

„A Mercedes azonban kitartóan ragaszkodott ehhez az irányhoz, teljesen más aero-koncepciót futtattak az autójukon, aztán jött az új szabályrendszer. Ezzel azt akarom mondani, hogy a Mercedes talán kihagyott egy kis trükköt. Elég sok jó aero-szakembert veszítettek el az elmúlt időszakban más csapatokhoz képest” – mondta a brit expilóta.

Az ezüst nyilak október végén jelentették be, hogy távozik a csapattól Mike Elliott vezető műszaki igazgató, a 2024-es autó tervezését már James Allison vezeti majd. Toto Wolff csapatfőnök cáfolta, hogy Elliott távozása mögött a félresikerült zéró oldaldobozos koncepció és az istálló sikertelenebb szériája állt volna.

formula.hu