Az év legelején, még a Nemzetközi Automobil Szövetség pályázati kiírása előtt jelentette be az Andretti Global és a General Motors, hogy az amerikai istálló a Cadillackel együttműködve igyekszik csatlakozni a Formula-1-es mezőnyhöz.
Az FIA aztán épp az Andretti projektjének adott egyedüliként zöld jelzést a beérkezett pályázatok közül. Mindez azonban még távolról sem jelenti azt, hogy az Andretti–Cadillac formáció biztosan érkezhet az F1-be, ugyanis az istállónak még a kereskedelmi jogokat birtokló FOM-mal is meg kell állapodnia – ami sokkal nehezebb diónak érződik, elvégre Stefano Domenicaliék a kezdetektől fogva ellenezték a létszámbővítést, a jelenlegi tíz alakulattal karöltve.
Mindenesetre azt rendre erős érvként emlegették, hogy az Andretti a Cadillac és a General Motors képében egy komoly autógyártót is behozna az F1-be – jóllehet, sokan szkeptikusak ezzel kapcsolatban: a kételkedők szerint a GM csupán matricákkal járulna hozzá például a csapat motorjához.
A létszámbővítést talán leginkább ellenző Williams csapatfőnöke, James Vowles is jelezte, hogy az olyan gyártókat, mint a GM tárt karokkal fogadnák az F1-ben – főleg, ha nem csökkentenék a bevételek, hanem épp növelnék azt.
Viszont papíron a General Motors akkor is beszállhatna a Formula-1-be, ha Andrettiéket elutasítják, hiszen akár egy már létező gárdával is szövetségre léphetnek. Most ennek a lehetőségét zárta ki kategorikusan Mark Reuss, a GM elnöke az AP hírügynökségnek nyilatkozva:
„A General Motors elkötelezett, hogy az Andretti partnereként versenyezzen az F1-ben. Az Andretti és a Cadillac együttműködése két egyedi entitást egyesít, amelyek egyaránt a versenyzésen alapszanak, és mindkettő komoly pedigrével rendelkezik az autósportban aratott sikereket illetően világszerte” – fogalmazott Reuss.
Az AP szerint egyébként a General Motors azt tervezi, hogy vezető tisztségviselőt küldjön a jövő hétvégi Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíjra, hogy így lobbizzanak az F1-nél és a FOM-nál az Andretti-projekt beengedése mellett.
formula.hu