Wolff nem ért egyet Hamiltonnal a brazil szenvedés kapcsán

Wolff nem ért egyet Hamiltonnal a brazil szenvedés kapcsán

Azok után, hogy az USA és a Mexikóvárosi Nagydíjon is biztatóan teljesített a Mercedes – Lewis Hamilton mindkét futamon a második helyen ért célba, bár Austinban utólag kizárták a túlságosan vékony kopólemez miatt –, Brazíliában nagy pofonba szaladt bele a konstruktőri összetettben az ezüstérmes pozíciót még őrző istálló. George Russell ugyanis célba sem ért a vasárnapi F1-es Sao Pauló-i Nagydíjon, míg Hamilton mindössze a nyolcadik helyen látta meg a kockás zászlót.

f1-hamilton-mercedes-brazil-2

Az istálló épp Texasban vetett be egy módosított padlólemezt, amelynek kapcsán az első két futamot követően még bizakodón nyilatkoztak a pilóták és a szakembereik egyaránt. A brazíliai versenyt követően viszont Hamilton már arról beszélt, hogy szerinte mégsem működik az újítás.

Toto Wolff, a Mercedes F1-es vezére ugyanakkor nem értett egyet Hamiltonnal: szerinte nem a padlólemez vagy az amiatt magasra állított hasmagasság tehetett az interlagosi szenvedésükről, valami alapvetően nem stimmelt a W14-essel.

„Túlságosan is magasra állítottuk az autót, és tudtuk, hogy ezt magunkkal fogjuk vinni az első edzéstől kezdve. De nem ez volt a fő oka egy teljes mértékben félresikerült hétvégének teljesítmény tekintetében” – idézi a csapatfőnök szavait a RaceFans.net szakoldal.

f1-hamilton-mercedes-brazil

„Valami alapvetően rossz mechanikailag. Nem a hátsó szárnyról van szó, nem is arról, hogy az autót icipicit magasra állítottuk, hiszen egy-két milliméterről beszélünk. Ez is teljesítményt nem jelent, de nem magyarázat egy abszolút gyenge hétvégére.”

Wolff azon lamentált, mekkorát fordult velük a világ Mexikó és Brazília között: „Egy igazán gyors és elég jó versenyautóból és az elégedett pilótákból fordultunk rá erre a rémálomra. Hogyan lehetséges ez egyáltalán? Mi az, ami nem stimmel? Nem lennék meglepődve, hogy ha a következő napok elemzései után kiderítenénk, hogy volt valami mechnikai probléma annak kapcsán, ahogy beállítottuk az autót, még ha nem is tudom, hogy mi lehetett.”

A Mercedes-főnök – aki azt is elmondta, hogy szerinte a kiszámíthatatlanul viselkedő autójuk nem is érdemel F1-es futamgyőzelmet – azért azt is megjegyezte, hogy nem ők az egyetlen alakulat, akiknek ingadozott 2023-ban a teljesítményük. Az Aston Martin például nagyon visszaesett az évad eleji remeklés óta, míg a McLaren éppen ellentétes utat járt be – egyedül a Red Bull volt az, ahol az egyetlen szingapúri kisiklást leszámítva nem történt megingás semelyik helyszínen.

formula.hu