Itthon: Kilenc hónap alatt közel 43 milliárd ment el állami kommunikációra Rogánék hivatalán keresztül

Itthon: Kilenc hónap alatt közel 43 milliárd ment el állami kommunikációra Rogánék hivatalán keresztül

A kiírt 39 kommunikációs szerződésből 39-et a harmadik negyedévben is Balásy Gyula cégei nyertek meg, úgy, hogy a tendereken egyedül indultak.

15 milliárd 495 millió forint értékben kötött kommunikációs szerződéseket a harmadik negyedévben a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) a vonatkozó beszámolója alapján – szúrta ki a Media1.hu a Közbeszerzési Értesítőben.

A lap emlékeztet: az állami cégek, intézmények és minisztériumok megbízásából megkötött szerződések értéke a második negyedévben 13,1 milliárd, az elsőben pedig 14,2 milliárd forintot tett ki. Vagyis összesítve már közel 42,8 milliárd forint ment el az állami kommunikációra ebben az évben októberig.

A legfrissebb hirdetmény szerint idén július elseje és szeptember 30-a között összesen 39 kommunikációs szerződést kötöttek az NKOH szervezésében, és

ezúttal is mindet Balásy Gyula cégei, a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. kapták meg, úgy, hogy a tendereken egyedül indultak.

A 15,5 milliárd több, mint feléért, 7 milliárd 874 millió forintért maga a Rogán-tárca fizet közvetlenül, az ezzel kapcsolatos szerződés célja így hangzik: „Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos feladatok ellátása, valamint az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása”.

A nagyobb szerződő partnerek között egyebek mellett szerepel még a magyar autó- és motorsportban érdekelt HUMDA Zrt. nettó 1 milliárd 90 millióval, a Magyar Posta és leányvállalata 1 milliárd 353 millió forinttal, a Magyar Bormarketing Ügynökség Zrt. részére nettó 1 milliárd 181 millióval és az Áder János-féle Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány is 600 millió forinttal.

HVG