Rajtrács végi start vár Tsunodára az F1-es Mexikóvárosi Nagydíjon

Rajtrács végi start vár Tsunodára az F1-es Mexikóvárosi Nagydíjon

Rajtrács végi start vár Tsunodára az F1-es Mexikóvárosi Nagydíjon

Motorkomponensek cseréje miatt csak a mezőny végéről startolhat vasárnap Mexikóban Yuki Tsunoda. Az első edzésen az autóját Isack Hadjarnak átadó japán AlphaTaurijába ugyanis bekerült egy ötödik belsőégésű erőforrás, turbófeltöltő, MGU-H és MGU-K, valamint az idei harmadik akkumulátor és vezérlőelektronika, és mivel ezekkel mind átlépte a szezonra meghatározott maximumot, összességében egy rajtrács végi starttal szankcionálják – azaz akárhol is végez a szombati időmérőn, az utolsó pozícióból fog indulni (hacsak nem büntetnek másokat is addig).

f1-tsunoda

F1 Mexikóban és még sok más – szombati program

A Formula-1 a Mexikóvárosi Nagydíjjal folytatódik, de emellett is lesz mit néznetek ma, hiszen lesz Superbike, MotoGP, WRC és NASCAR is.


Fotó: Red Bull Content Pool

Szombat

00:00-01:00 Formula-1, második szabadedzés (M4 Sport)
05:10-05:40 MotoGP, második szabadedzés (Aréna4)
05:50-06:30 MotoGP, időmérő (Aréna4)
09:00-10:15 Superbike, harmadik szabadedzés (Aréna4)
08:15 WRC, 3. nap (RallyTV)
10:00 MotoGP, sprintfutam (arena4plus.network4.hu/, online)
11:10-11:25 Superbike, Super Pole (Aréna4)
14:00 Superbike, első futam (Aréna4)
19:20-20:30 NASCAR Cup Series, időmérő
19:30-20:30 Formula-1, harmadik szabadedzés (M4 Sport)
23:00-00:00 Formula-1, időmérő (M4 Sport)

A hétvége teljes menetrendje itt tekinthető meg.

Helyszíni: Borongós a reggel Mexikóvárosban

Esős éjjel után borongós a reggel Mexikóvárosban! A paddockban a sötét felhők láttán mindenki azt találgatja: vajon lesz eső? Az előrejelzés szerint erre 45 százalék az esély. A hacienda már nyitva, a vendégek kedvence a chilaquiles, amely egy klasszikus mexikói reggeli étel. A Foro Solban, azaz a stadionban egyelőre kevesen vannak, de a kapuknál már javában gyűlik a tömeg. A pályán Bernd Maylander tart bejárást a Mercedesszel – jelenti az F1-es hétvége helyszínéről a Formula.hu tudósítója, Mészáros Sándor.

Éjszakába nyúlóan szerelte Magnussen autóját a Haas

Egy csapat összesen négy alkalommal szegheti meg az úgynevezett „kijárási tilalmat” a paddockban. A korábbi években nagyon rákaptak az istállók, hogy éjszakába nyúlóan szerelnek az autókon, azonban ennek elébe ment pár éve az FIA, s előbb nyolcra, majd az idei és a következő szezonra már csak négyre csökkentette azon alkalmak számát, mikor egy csapat „éjszakázhat”.

Ezen alkalmat használta ki most a Haas, ahol Kevin Magnussen Ferrari-erőforrásán javították ki a motorolajrendszer hibáját. A csapat közleményben erősítette meg, hogy a meghibásodást elhárították, és sikerült beindítaniuk a motort az este folyamán. A hétvége további részében minden a tervek szerint megy tovább a Haasnál, ahol megejti F1-es bemutatkozását Oliver Bearman az első szabadedzésen, aki az 50-es rajtszámot választotta debütálása alkalmából.


Fotó: Haas Media

Sainz mellett Leclerc sincs 100%-os állapotban

Carlos Sainz kihagyta a csütörtöki sajtónapot a Formula-1-es Mexikói Nagydíjon, de a Ferrarinál abban bíznak, hogy pénteken már mindkét szabadedzést teljesíteni tudja a spanyol pilóta, akinek az előzetes tájékoztatás szerint nincs komoly baja. Nincs azonban 100%-os állapotban Charles Leclerc, a Scuderia másik versenyzője sem, aki már Austinban is fájdalomcsillapítókat szedett, így versenyzett. Azóta sem múlt el a fogfájása a monacóinak.

„Azt gondoltam, hogy a bölcsességfogam az, de nem. Van némi fájdalmam, de semmi komoly. Amikor beszállok az autóba, beveszek néhány fájdalomcsillapítót, és máris minden rendben van. Nincs hatással a teljesítményemre, noha elég kemény tabletták” – viccelte el a dolgot Leclerc.

Martin bukással együtt is az élen kezdett Buriramban

A hétvégén a Thaiföldi Nagydíjjal folytatódik a MotoGP októberi távol-keleti triplája, és szokás szerint pénteken a második egyórás edzésnek volt igazán tétje. A leggyorsabbnak – akárcsak a délelőtti FP1-en – Jorge Martin bizonyult 1:29,826-os körrel, mégsem volt tökéletes napja a vb-összetettben 27 pontos hátránnyal második spanyolnak, mivel az utolsó percekben egy bukást is begyűjtött a hátsó hosszú egyenes végén. Martin mögött az edzéseken rendre erős gyári Apriliák következtek Maverick Vinales, Aleix Espargaro sorrendben, majd jött a másik Pramac Ducatin ülő Johann Zarco, megelőzve a VR46 duóját.

motogp-martin-crash-buriram

Francesco Bagnaia ezúttal hetedik lett: a vb-éllovas címvédő két Q1-es szereplés után ezúttal automatikusan bejutott a Q2-be. Ezt az említetteken kívül Fabio Quartararo, Brad Binder és Augusto Fernandez mondhatta még el magáról, míg Marc Marquez épp csak kiszorult a top 10-ből. Neki egyébként volt egy necces pillanata, amikor Martin eltalálta az egyik bokszbejárati jelzőelemet, amitől letört a pramacos első kerekénél lévő szárnyelem, ami vállon ütötte a mögötte haladó repsolost. A mezőny egyébként annyira szoros volt, hogy még a 18. helyezett Alex Marquez hátránya is alig bő fél másodperc volt.

A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

motogp-buriram-day1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Verstappen a testőreiről: Így könnyebb

Ahogy arról már beszámoltunk, testőrök vigyáznak Max Verstappenre ezen a hétvégén: egyrészt tavaly rendkívül zsúfolt volt a mexikói paddock, és például Pierre Gasly táskájába bele is nyúlt egy vendég, ami általános felháborodást váltott ki, másrészt Verstappen kevéssé népszerű jelenleg Mexikóban a Sergio Perezhez fűződő viszonya miatt.

Erről kérdezték a hollandot a sajtótájékoztatón:

„Igen, itt most egy kicsit nagyobb biztonságban vagyok, de vannak országok a világon, ahol elég sűrű a helyzet. Itt is ez volt tavaly, a paddock nagyon sűrűnek bizonyult, nehéz volt eljutni a bokszig, és ez a helyzet segít simábbá tenni a hétvégi munkát, a hotelből a pályára jutni, stb” – válaszolta a testőreit firtató kérdésre Verstappen.

f1-verstappen-redbull-mexico

Mexikóban és Brazíliában még nyerhet a Mercedes, máshol nem

Lewis Hamilton beszélt erről a Mexikóvárosi Nagydíj csütörtöki sajtónapján: a brit pilóta szerint ez a két pálya még feküdhet az autónak, Las Vegas és Abu Dhabi már kevésbé, ha most nem nyernek, akkor ez a szezonjuk futamgyőzelem nélkül zajlik majd le.

„Ha jól oldjuk meg a stratégiát ezen a hétvégén, Mexikóban, akkor talán tényleg harcolhatunk a Red Bull-lal. Majd jön Brazília, ami nagyszerű pálya volt nekünk tavaly. Ha megint közelebb leszünk hozzájuk ott, akkor most következik két nagyon erős futamunk. Azonban Abu Dhabiban szerintem már megint nagyobb lesz a különbség. Szóval ez a következő két helyszín jelenti a legjobb esélyünket” – mondta Hamilton a Formula.hu részvételével zajló eseményen.

f1-hamilton-mercedes-brazil

A Formula.hu már ott van a mexikói F1-es paddockban

Mészáros Sándor, a Formula.hu utazó tudósítója már bevette a Mexikói Nagydíj helyszínét.

Itt mindig a helyszín szíve-lelke a hacienda, ahol mindenkit vár a ruhafestés, maszkfestés, a taco, a jégkrém és a sör.

Itt még kora délelőtt van, úgyhogy nincs nagy nyüzsgés, de hamarosan beindul az élet…

Képek:

Öt újonc is F1-es autóba ülhet pénteken

A Mexikói Nagydíj első szabadedzésén több csapat is letudja a kötelező újoncteszt egyik felét, ugyanis a szezon végén ez egy ideális helyszín ehhez, hiszen nincs sprint, és nem új pályáról (Las Vegasról) van szó.

A magyar idő szerint péntek este fél kilenckor kezdődő első szabadedzésen így öt újoncot is megnézhetünk majd: Frederik Vesti a Mercedesnél kaphat lehetőséget, Oliver Bearman a Haasba ülhet bele, Jack Doohan az Alpine-nal teljesítheti az egy órát, Isack Hadjar az AlphaTaurit veheti kezelésbe, Theo Pourchaire pedig az Alfa Romeo ülését foglalhatja el. 

A hétvége teljes programja ezen a linken megtekinthető!

f1-mexico

Verstappen a sprintbajnok, Sainz a második helyen

Nemrég felmerült, hogy az F1-es sprinteket egy külön pontversenyben értékelnék, ennek kapcsán megnéztük, hogy állna a sprintbajnokság, ha már a 2023-as szezonban is létezne ez a különértékelés. Max Verstappen három győzelemmel, valamint egy második és egy harmadik hellyel már Austinban bebiztosította a sprintbajnoki címet, mögötte Carlos Sainz a második annak ellenére, hogy csak egy dobogót szerzett, viszont mivel az összes sprintet a pontzónában zárta, a kiegyensúlyozottság meghozta gyümölcsét.

sainz-suzuka

Oscar Piastrinak ötből két pontszerzés is elég ahhoz, hogy az első öt között szerepeljen (sőt Austin előtt még harmadik volt) és George Russellt is ki kell emelni, aki Verstappen és Sainz mellett egyedüliként szerzett pontot mind az öt sprinten. A „valódi” bajnoksághoz képest Fernando Alonso „bukta” a legtöbbet, hiszen csak az összetett 10. helyén áll – nagyrészt azért, mert a szezon első szakaszában, amikor igazán erős volt az Aston Martin, csak egyetlen sprintet rendeztek.

Nyolc versenyző nem szerzett pontot sprinten: az AlphaTauri négy és az Alfa Romeo két pilótája mellett Kevin Magnussen, valamint Logan Sargeant.

A sprintbajnokság állása:

1. Max Verstappen 37 pont
2. Carlos Sainz 21 pont
3. Sergio Perez 19 pont
4. Charles Leclerc 17 pont
5. Oscar Piastri 15 pont
6. Lewis Hamilton 15 pont
7. Lando Norris 14 pont
8. George Russell 13 pont
9. Pierre Gasly 8 pont
10. Fernando Alonso 8 pont
11. Lance Stroll 6 pont
12. Nico Hülkenberg 3 pont
13. Alexander Albon 2 pont
14. Esteban Ocon 2 pont

verstappen-tsunoda

Testőröket kap Verstappen az F1-es Mexikói Nagydíjra

Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója megerősítette, hogy Max Verstappen testőröket kap a hétvégi F1-es Mexikói Nagydíjra.

A holland klasszist nem túlzottan kedvelik az országban a Sergio Perezzel meglévő feszültebb viszonya (és bizonyára a kiemelkedő teljesítménye) kapcsán, a szurkolók pedig már az USA Nagydíjon is hangos pfújolásban törtek ki, amikor Verstappen megnyerte a futamot – emellett zúgott a „Checo, Checo” is, elég egyértelmű volt a helyzet.

Ugyan többek között maga Perez is arra kérte a mexikói szurkolókat, hogy ne csak őt támogassák, de a Red Bull nem kockáztat, hiszen az elmúlt években is voltak már gondok a szurkolói viselkedéssel akár a paddockban is.

Marko pedig most megerősítette az F1-Insidernek, hogy Verstappen testőröket kap a biztonsága érdekében:

„Max igazából nem akarta ezt, ő nyugodt, de felelősséggel tartozunk érte, szóval a biztonság az első” – mondta Marko.

f1-redbull-verstappen

Formula1.5 – Alonso az élen, Norris újabb helyet javított

Játék a számokkal: hogyan nézne ki a 2023-as világbajnokság állása, ha egyszerűen eltüntetnénk a két Red Bullt a képletből?

Hiába szerezte meg a hétvége mindkét rajtelsőségét Charles Leclerc az USA Nagydíjon, győzelemre egyiket sem tudta váltani, sőt kizárása külön sokba került neki, hiszen Lando Norris megelőzte őt a tabellán, sőt George Russell is felzárkózott rá. Norris annak köszönhetően tudott feljönni a negyedik helyre, hogy megnyerte a nagydíjat, miután az elsőként befutó Lewis Hamiltont kizárták a versenyből – így Fernando Alonso idei második nullázásának ellenére még mindig vezeti a bajnokságot.

norris-usa

Két versenyző, Yuki Tsunoda és Logan Sargeant is idei legnagyobb ponttermésének örvendhetett, előbbi Bottasra, utóbbi pedig Lawsonra zárkózott fel az összetettben ezzel.

pf-bliga18

„Ezek még újoncszámok Lewishoz képest” – Verstappen az 50. győzelemről

Max Verstappen Formula-1-es pályafutása 50. nagydíjgyőzelmét aratta a múlt vasárnapi USA Nagydíjon. Ezzel a holland egyetlen sikerre került az összesített örökranglista negyedik helyét elfoglaló Alain Prosttól, de mivel még négy verseny hátra van a 2023-as szezonból, akár még idén beérheti és meg is előzte az 53 diadalt számláló Sebastian Vettelt is. A rekorder Lewis Hamilton 103 győzelmétől azonban még messze van – ahogy arra maga Verstappen is felhívta a figyelmet, amikor az austini futam után az 50. elsőségéről kérdezték:

„Ez egy nagyszerű szám. De még így is újoncszámok Lewishoz képest! De egyértelműen remek szám. Nagyon örülök neki, büszke vagyok rá, de megpróbálunk még néhányat nyerni” – fogalmazott a Red Bull versenyzője. Jól mutatja amúgy, milyen lendületben van a pilóta, hogy a 2020-as évad végén még csak tíz győzelemnél járt, az azóta eltelt szűk három idény alatt gyűjtött még 40-et hozzá…

f1-verstappen-hamilton-3

A Marquez által kitúrt motoros veheti át a helyét a Repsol Hondánál?

Azok után, hogy eldőlt, hogy Marc Marquez a 2023-as évad végén szerződést bont a Repsol Hondával és a Gresini Ducatinál folytatja jövőre, a legfontosabb kérdéssé az vált a MotoGP-s pilótakeringő kapcsán, hogy ki veheti át a nyolcszoros világbajnok helyét. Az elmúlt néhány hétben jó pár név felröppent, de közülük sokan már le is kerültek az esélyesek listáról: Johann Zarco például maga mondta el, hogy nem lép előre a gyári csapathoz, amely csak egyéves kontraktusra lett volna maximum nyitott, így inkább kitölti a kétéves szerződését az LCR Hondánál. Rajta kívül a Honda a híresztelések szerint a négyből három Aprilia-versenyzőt is megkeresett, ám állítólag Maverick Vinales és Aleix Espargaro nem is bonyolódott komoly egyeztetésekbe a japánokkal.

Az RNF Apriliánál szereplő Miguel Oliveirával már más a helyzet a pletykák szerint, ami nem is meglepő annak fényében, hogy nemrég még ellent is mondtak egymásnak csapatfőnökével, Razlan Razalival annak kapcsán, hogy van-e a szerződésében kilépési záradék gyári érdeklődés esetére. Mindenesetre a SpeedWeek most arról ír, hogy a portugál átigazolása is egyre kevésbé valószínű, mivel Oliveira hároméves szerződést kért volna a Repsoltól, amely azonban csak 2024-re ajánlott volna ülést – értelemszerűen azért, hogy a tömegével lejáró megállapodások miatt nyitva hagyják maguknak az opciókat 2025-re. Oliveira maga egyébként a Thaiföldi Nagydíj csütörtökjén azt is cáfolta, hogy bármilyen egyeztetést zajlott volna a Hondával.

Mindezek után az értesülések szerint az a Fabio di Giannantonio léphetett elő fő jelöltté, akinek a helyét Marquez átveszi jövőre a Gresini Ducatinál. Az olasz eddig sem tagadta, hogy érdekelné a Repsol Honda ülése, hiszen számára gyakorlatilag ez az egyetlen esély a MotoGP-ben maradásra. Ráadásul a legjobb időzítéssel nyújt javuló formát, hiszen Indonéziában negyedik lett, Ausztráliában pedig megszerezte első királykategóriás dobogóját is. Az említett SpeedWeek.com szerint a kérdés akár már a hétvégén eldőlhet Buriramban, Di Giannantonio menedzsere és a Honda ugyanis mélyebb tárgyalásokat folytathat egymással a Thaiföldi GP során. Ezzel gyakorlatilag Di Giannantonio és Marquez helyet cserélne, és ha ez megvalósul, azzal a 2024-es mezőny is teljessé válna.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

[embedded content]

„Mexikó az egész Red Bullt támogassa, ne csak engem” – Perez

A múlt hétvégi F1-es USA Nagydíj pódiumceremóniája alatt a szurkolók egy része kipfujolta a győztes Max Verstappent, miközben a „Checo, Checo!” rigmusokkal éltették csapattársát, az utóbbi hetekben haloványan teljesítő Sergio Perezt. Mint arról helyszíni tudósítónk, Mészáros Sándor is beszámolt a most hétvégi Mexikóvárosi GP helyszínén plakátokkal igyekeznek tiszteletet kérni a rajongóktól minden pilóta irányába, s tulajdonképpen erről ejtett szót maga Perez is a Red Bull sajtóelőzetesében – amelyben egyébként bizakodó a hétvégi esélyeivel kapcsolatban:

„A mexikói a legfontosabb verseny számomra a szezonban, és alig várom a hazai futamomat. Őrületes volt a támogatás Austinban, úgyhogy el sem tudom képzelni, milyen lesz Mexikó, nagyon különleges lesz. Elég szép előrelépéseket tettünk az autóval, de nem igazán tudtuk teljesen megmutatni a fejlődést, mert rossz irányba mentünk a beállításokkal. Optimista vagyok, tudjuk, milyen irányba kell mennünk, hogy remélhetőleg meg is mutathassuk ezt. Meg kell oldanunk néhány dolgot az autóval, hogy aztán erősebben vághassunk vissza. Azt szeretném, ha Mexikó az egész Red Bull csapatot támogatná, nemcsak engem.”

f1-perez-verstappen-redbull_1

Hurrikán is beleszólhat a mexikói F1-es hétvégébe

Az 5-ös kategóriájú Otis hurrikán 200 kilométerre északra halad el a mexikóvárosi Formula-1-es pályától, ez pedig elegendő, hogy közvetve hatást gyakoroljon a hétvégi nagydíjra – írja a RacingNews365. A szerdán-csütörtökön várható eső ugyanis elmossa az aszfaltra rétegzett gumit, és alacsony tapadási állapotot idéz elő a pénteki szabadedzésekre.

Az edzésnapon már csak kisebb záporok valószínűsége várható 25 Celsius-fok hőmérséklettel, ami számottevően alacsonyabb az austini forróságnál. Szombaton és vasárnap már száraz időjárás lesz 26 Celsius-fokkal, csapadékot egyáltalán nem vár az előrejelzés.

Helyszíni: Óriásplakáttal csitítják a szenvedélyes Perez-rajongókat Mexikóvárosban

„No hay rivalidad fuera de la pista!” – Nincs rivalizálás a pályán kívül! Ezt hirdeti a Mexikóvárosi Nagydíj szervezőinek „Racepect” elnevezésű kampánya, amelynek célja, hogy csitítsa az elképesztően szenvedélyes Perez-drukkereket, akik mostanában meglehetősen bosszúsak kedvencük idei szereplése miatt. A kampány elemei mindenütt fellelhetőek a városban, az óriásplakátokból sok van és nagyon jól látható helyekre tették ki azokat.

  

Jelentős áttervezést igényelne a hungaroringi MotoGP, de „megvizsgálják a lehetőségét”

Mint arról korábban írtunk, folyamatosak az egyeztetések a felek között arról, hogy a MotoGP a közeljövőben visszatérjen Magyarországra. Mivel a néhány éve bejelentett vadonatúj hajdúnánási pálya jelen állás szerint aligha fog megépülni, a fókusz más helyszínek felé terelődött: a Balaton Park Circuitre és a Hungaroringre. A 2024-es versenynaptárba be is került a Balaton Park tartalékhelyszínként – és a MotoGP trendjeit ismerve éppenséggel nem is lehet kizárni egy beugrást, hiszen az utóbbi években többször is le kellett fújni (és nem csak a koronavírus-járványból kifolyólag) futamokat, s például az idén az erre a sorsra jutó Kazah Nagydíj és a Sokol Circuit a jövő évi menetrendben is szerepel. A Dorna egy korábbi közleményében arról is írt, hogy ezek után a tervük az lenne, hogy 2025-ben pedig már a Hungaroring adjon otthont a Magyar GP-nek.

A téma előkerült azon a szerdai pályabejárással egybekötött sajtóbeszélgetésen is, amelyen a Hungaroring fejlesztésének második üteméről beszéltek. Gyulay Zsolt az MTI tudósítása szerint az esetleges MotoGP-futam rendezése kapcsán arról beszélt, hogy a pálya elsődlegesen a Formula-1-re lett tervezve és ez most is „mindent felülír”, de kaptak arra vonatkozó felkérést, hogy vizsgálják felül, át lehet-e úgy alakítani a terveket, hogy a mogyoródi aszfaltcsík alkalmas legyen a gyorsaságimotoros-vb fogadására is. „Év végéig meg fogjuk vizsgálni ennek a lehetőségét is” – fogalmazott a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója, de azt megjegyezte, hogy van pár, nehezen áthidalható nehézség. Nem meglepő módon ez elsősorban a bukóterekkel kapcsolatos, hiszen a motorversenyzéshez sokkal nagyobbakra van szükség: Gyulay elmondása szerint például a depó támfalát át kellene tervezni ehhez, illetve az utolsó, 14-es kanyarnál „egy fél hegyet el kellene bontani”.

hungaroring-felujitas-3

Forrás: MTI; Fotó: Hungaroring Média

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

[embedded content]

A pályaelhagyások szankcionálásának hiányosságára hívta fel a figyelmet Albon

Egész évben, de különösen néhány helyszínen, mint például a Red Bull Ring, Katar és némileg a legutóbbi F1-es USA Nagydíjnak otthont adó Circuit of the Americas, komoly problémát jelentenek a négykerekes pályaelhagyások és azok szankcionálása. Alexander Albon is büntetésben részesült vasárnap, de a thai-brit elsősorban azt kifogásolta, hogy túl későn kapta meg az egyes kiszélesítések miatti figyelmeztetést, így nem is tudta, hogy büntetést kockáztat:

„Frusztráló. Az egész versenyen egyetlen strigulám volt, aztán egyszer csak egyik körről a másikra három lett. Úgyhogy egyetlen figyelmeztetés után egyből büntetésig jutottam” – magyarázta Albon, akit a RaceFans.net portál idézett. „Vagy ennyire le vannak maradva, vagy valami van. Beszéltünk már korábban erről, hogy nagyon nehéz megmondani, hogy a határokon belül maradtál-e. Aztán ha nem kapsz figyelmeztetést, majd hirtelen egymás után hármat is, az szerintem nem fair. Ha lemaradásban van a rendszerük, talán fel kellene tenniük a kezüket és mondaniuk valamit, és némileg nagyobb mozgásteret kialakítani, mert ez így egyből tönkretette a futamomat.”

Albon főnöke, a Williamst irányító James Vowles azt is hozzátette, hogy pilótája esetében további furcsaság volt, hogy a 6-os kanyarért kapta a büntetést eredményező figyelmeztetések, amely pontja a pályának egyébként nem számított kritikusnak a hétvége korábbi részében Austinban. Albon amúgy Lewis Hamilton és Charles Leclerc kizárása révén mégis szerzett két pontot az USA Nagydíjon, hiszen előrelépett a kilencedik helyre.

f1-albon-williams-austin

Történelmi Honda-rekordot múlhat felül idén a Ducati a MotoGP-ben

Fennállása legerősebb szezonját futja 2023-ban a MotoGP-ben a Ducati, amit jól mutat, hogy a gyártói vb-címet már korábban bebiztosították, és szinte az is eldőlt, hogy az egyéni cím is valamelyik versenyzőjükhöz kerül, hiszen a KTM-es Brad Bindernek a 142 pontos hátrányából éppen csak van még matematikai esélye a 148 begyűjthető vb-egység fényében. A dominanciát pedig még jobban jellemezheti, hogy egy örökrekordot is megdönthet idén a bolognai márka.

A Ducati ugyanis már 13 nagydíjgyőzelemnél jár az évad során (természetesen a sprintelsőségek nem számítanak ebbe bele), miután csupán egy hondás és két apriliás diadal született ezen kívül, s mivel még négy versenyt rendeznek, ezzel átadhatják a múltnak a Honda rekordját az egy szezonon belüli győzelmeket illetően. Ezt a japán gyártó 15 sikerrel tartja 1997-ből és 2003-ból, Mick Doohan és Valentino Rossi fénykorából. Fontos azonban megjegyezni, hogy míg idén a Ducatinak 20 verseny áll a rendelkezésére az első helyek halmozására, addig 1997-ben csak 15, 2003-ban pedig 16 nagydíjat rendeztek – ami azt is jelenti, hogy előbbi évben az összes versenyt a Honda nyerte, míg utóbbiban is csak egy diadalt engedtek át, éppen az első MotoGP-s sikerét jegyző Ducatinak.

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

formula.hu