„Nincs miért küzdenünk pénteken, lényegében csak épségben vissza kell juttatnom az autót a csapatnak. Nincsen semmilyen elvárás velem szemben, se a Ferrari, se a saját magam oldaláról. Nagyon jó érzés ilyen fiatalon itt lenni, már most fél lábbal az ajtóban állni, de még így is nagyon sok időm van arra, hogy eljussak a legmagasabb szintig. Elég sok szimulátoros munkát végeztem idén a Ferrarival, úgyhogy nagyjából tudtam, hogy működik egy csapat, nem ért olyan nagy meglepetés ebben az új közegben. Remélem, az eredményeim voltak a fő okai annak, hogy itt vagyok, nem a csapat kapcsolatai a Ferrarihoz” – nyilatkozta a brit versenyző a Formula.hu jelenlétében.
Bearman októberben ült először F1-es autóban, a Ferrari 2021-es versenygépét vezette az istálló fioranói tesztpályáján. A Formula-2-es mezőny legfiatalabb tagja 2021 novembere óta erősíti az olaszok akadémiáját.
„Már vezettem F1-es autót Fioranóban, úgyhogy tudom, milyen érzés teljes gázzal menni. Ez csak erre fog még pluszban építeni és remélhetőleg hasznos adatokkal fogok tudni szolgálni a csapatnak. Elég nagy lépés az F2-es autóhoz képest, főleg a kanyarokban. Egy 2021-es autót vezettem, amit talán könnyebb is volt irányítani, mint amilyen ezt lesz. Nagyon érdekes volt megtapasztalni a G-hatásokat, amik a fékezések alatt érnek, és noha Fiorano csak egy rövid pálya, így is bele tudtam kóstolni az F1-es autókban rejlő potenciálba.”
„A kormány kapcsolóit már megszoktam a szimulátorban, elég hasonlóak a Ferrarinál látottakhoz. Az kissé komplikálttá teheti a dolgokat, hogy már más autók is lesznek a pályán rajtam kívül, illetve a pálya javulása még az, ami bonyolult lehet. Elég poros eleinte az aszfalt, illetve a tengerszint feletti magasság is befolyásolja a tapadást. Kevin (Magnussen) sokat segített, apró dolgokban, ami neki talán nem jelent semmit, de valakinek, aki most ül először az autóban, nagyon hasznos volt. Úgy tudok ma este elmenni aludni, hogy nincsenek bennem kérdések” – nyilatkozta Bearman.
A fiatal pilóta első évét tölti az F2-ben, egy versenyhétvégével a szezon vége előtt négy győzelemmel a bajnoki tabella hatodik helyén áll. A Haas jelenlegi teszt- és tartalékpilótája, Pietro Fittipaldi jövőre az IndyCar sorozatában folytatja, így több feladat juthat az amerikai csapatnál Bearmannek, aki azonban teljes mértékben a Formula-2-re koncentrál. Noha hivatalosan még nem jelentették be, azonban nagy valószínűséggel jelenlegi csapatánál, a Premánál folytatja majd 2024-ben is, ahol az F3-at átugró újonc, Andrea Kimi Antonelli lenne a csapattársa.
„Jó hír, hogy Pietro teljes szezonos szerződést kapott, de az én fókuszom az F2-n van, és még ott is marad egy darabig. Minden, ami azon felül jön, csak egy bónusz. Nincs rajtam nyomás, próbálok a lehető legjobban teljesíteni, és majd meglátjuk, mi sül ki belőle” – zárta a 18 éves versenyző.
Bearmanen kívül még négy fiatal ül autóba a hétvége első szabadedzésén: Frederik Vesti a Mercedes, Isack Hadjar az AlphaTauri, Jack Doohan az Alpine, Theo Pourchaire pedig az Alfa Romeo színeiben vezet majd.
Ollie’s going to be looking the business for #FP1 tomorrow#HaasF1 #MexicoGP pic.twitter.com/BLBzWWz6iz
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) October 27, 2023
formula.hu