Autó: A BYD érkezéséről írnak, de közben egy másik nagy kínai gyártónál is célpont lehet Magyarország

Autó: A BYD érkezéséről írnak, de közben egy másik nagy kínai gyártónál is célpont lehet Magyarország

A napokban jelent meg hírként, hogy az egyik legnagyobb elektromosautó-gyártó, a BYD gyárat építhet Magyarországon. Ez mostanra odáig jutott, hogy a G7 szerint már megkezdődtek a földkisajátítások, helyet biztosítva a kínaiak üzemének. Ráadásul a múlt héten Orbán Viktor is találkozott a sencseni cég vezetőségével Kínában.

Biztosan még így sem lehet tudni ki lesz a beruházó, ugyanis hivatalosan még semmit nem jelentettek be, csak hogy a kínaiak gyártási helyszíneket keresnek Európában. Az új üzemről a döntést 2023 végére ígérik.

A fenti forgatókönyv azonban egy másik kínai, nagy autóipari cégre a Great Wallra is igaz, amely az Automotive News portál szerint szintén helyet keres egy üzemnek jóideje Európában. A jelöltek közt itt is szerepel Magyarország, Csehország és Németország mellett.

© Shen Bohan / XINHUA / Xinhua via AFP

A Great Wall Motorról azt kell tudni, hogy Kína legnagyobb városi terepjáró (SUV) gyártója, éves kibocsátása 1,2 millió autó, és többek közt vegyesvállalati együttműködésben az elektromos Miniket is ők gyártják. A cég a tisztán elektromos és plug-in hibrid autók eladásokban nyolcadik Kínában és olyan márkái vannak, mint a jópofa autóiról ismert Ora, vagy a prémium Wey, amelyek néhány európai piacon már jelen is vannak.

A Great Wall, most annak kapcsán is előtérbe került, hogy a nagy kínai gyártók közül elsőként deklarálta, hogy Európa az egyik kulcspiacuk, ahol nagy tervei vannak a cégnek, ahol már megkezdték a telephely-kiválasztást. Mindez, azért fontos, mert Brüsszel ebben a hónapban kezdte meg a vizsgálatait annak eldöntésére, védővámkorlátokat vessenek ki, hogy megakadályozza a kínai autók európai dömpingjét.

A kínai gyártók ugyanakkor úgy tűnk, EU-n belüli helyi gyártással is készülnek, ha mégis bevezetnék a vámokat. Ezzel megkerülnék a 10 százalékos importvámot, és innentől kezdve a helyi szereplők számára „szinte lehetetlen” lesz árban versenyezni az alsó kategóriában a termékeikkel – figyelmeztetett a várható ellenlépésre nemrégiben megjelent tanulmányában a UBS Bank.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG