Őrült ötletek a sprintek átalakítására, Ferrari-szakembert igazolt az Alpine: a keddi F1-es hírek

Őrült ötletek a sprintek átalakítására, Ferrari-szakembert igazolt az Alpine: a keddi F1-es hírek

A mai nap egyik legfontosabb híre, hogy a Formula-1 vezetői azon gondolkodnak, hogy radikálisan átszabnák az unalmasnak tűnő sprinthétvégéket. A tervek közt érdekes gondolatok szerepelnek: szó van külön sprintbajnokságról, pénzdíjról, fordított rajtrácsról is, a részletek ebben a cikkben olvashatók!

Erősít az Alpine: Eric Meignan érkezik az istálló motorrészlegéhez, technikai igazgatói szerepet tölt majd be, ezt közölte a cég szóvivője a Formula-1 hivatalos weboldalával. A szakember korábban a Mercedes és a Ferrari motorrészlegénél is dolgozott, a csillagosoknál vezető mérnök volt ezen a területen, legutóbb pedig három és fél évet töltött Maranellóban, a részleg vezetőjeként. Meignan a kinevezett csapatfőnök, Bruno Famin helyét veszi át, és innentől neki jelent majd, a szóvivő szerint pedig a motorfejlesztésért felel majd, különös tekintettel a 2026-os új motorszabályok szerint épülő erőforrásokra.

 1cd7a311-97f4-5aa9-2b66-9abacaec3002_resize

Sajnos jutott mára egy gyászhír is: elhunyt Gaál Attila, a Hungaroring Sport Zrt. örökös vezérigazgatója. A köztiszteletnek, mi több, munkatársai szeretetének és tiszteletének örvendő nyugdíjas vezérigazgatót 2023. október 22-én, vasárnap délután érte a halál, 79 éves korában. Az „örökös” megtisztelő jelzőt azzal a 17 évvel érdemelte ki, amelyet ebből a Hungaroring Forma-1-es versenypálya vezérigazgatói székében töltött el áldozatos, embert próbáló munkával.

Nem foglalkozik azzal Max Verstappen, hogy kipfújolták a nézők Austinban. „Nem izgat” – kezdte a Viaplaynek adott rövid nyilatkozatában. „Végső soron én vagyok az, aki hazamehet a trófeával, szóval felőlem rendben van” – mondta a háromszoros világbajnok, akit az sem érdekel, ha ez a tendencia Mexikóban is folytatódik majd, ahol csapattársa hazai versenye következik, akivel volt néhány kisebb-nagyobb összetűzése az elmúlt egy év alatt. „Akkor is én fogok hazamenni a trófeával” – tette hozzá.

Odaszólt az Aston Martinnak a zöldeket megelőző McLaren pilótája, Lando Norris. „Úgy érzem, hogy jó formában vagyunk, miközben az Aston pedig… Hát nem is tudom… Úgy fest, mintha minden egyes fejlesztésükkel csak lassabbá tették volna az autójukat. A szezon elején még a Red Bull-lal versenyeztek, most pedig mindketten kiestek a Q1-ben.”

A kerékcseréin akar dolgozni a Mercedes: Toto Wolff csapatvezető szerint felismerték, hogy ez egy komoly hiányosságukká vált a riválisokhoz képest, úgyhogy javulniuk kell. „Az elmúlt 12 évben az volt a hozzáállásunk, hogy nem kell világbajnokoknak lennünk a bokszkiállások terén” – ismerte el a Motorsport.com által idézett Wolff. „Csak el kell kerülnünk a nagyon lassú kerékcseréket. De most eljutottunk egy olyan helyzethez, ahol felismertük, hogy annyira nagy lett a versengés ezen a téren, hogy emelnünk kell a szintünkön. Ez az eszközöket és az ezt érintő tudományt illeti, ahogy felállunk, mert ezek a 3-3,5 másodperces kiállások is szerepet játszottak.”

Isaac Hadjar, a Red Bull-junior F2-es újonc az RB19-est vezetheti az Abu Dhabi Nagydíj első szabadedzésén, amikor a legtöbb csapat újoncot ültet majd az autójába a szabályok értelmében. A Red Bull azonban most nyomatékosította, hogy Hadjart szeretné megnézni, ugyanis már a korábban bejelentett program előtt, a most következő hétvégén, a Mexikói Nagydíjon F1-es autóba ülteti: ezúttal az AlphaTaurit vezetheti majd Yuki Tsunoda helyett.

A WEC-csapat Le Mans-győztes hypercarját teszteli a bahreino újoncteszten Robert Svarcman: a Ferrari F1-es tartalékjának ezúttal sem jut hely a száguldó cirkuszban, a hosszútávú-vb elsőbálozói között viszont kipróbálhatja a Scuderia 499P névre hallgató autóját. Érdekesség, hogy mellette a másik újonc Lilou Wadoux lesz, egy női pilóta, aki az első nő a Ferrari versenyzői között, és tavaly már kipróbálhatta a Toyota világbajnok hypercarját is.

Tűz miatt kiürítették a valenciai pályát, ahol épp a Formula-E tesztelt a mai napon: állítólag baj olyan szinten nem történt, hogy bárki megsérüljön, de hatalmas füstfelhő csapott fel a paddockban, amit így evakuálni kellett.

A végére pedig még két dolog. Egyrészt ebben a cikkben összeírtuk a hétvégi menetrendet, benne a Mexikóvárosi Nagydíj teljes programjával, valamint az egyéb szériák eseményeivel.

Másrészt pedig hoztunk nektek egy videót is: kollégánk, az FIA-akkreditált Mészáros Sándor Valtteri Bottas mellé ülhetett be egy körre a COTA-n, erről készült egy onboard felvétel.

[embedded content]

formula.hu