Két kör alatt elbuktuk a futamot

Két kör alatt elbuktuk a futamot

Nehezen tudott dönteni a taktikák között a Mercedes az USA Nagydíjon: az első kiállásoknál nem követték le Lewis Hamiltonnal a Verstappen–Norris párost, a másodiknál pedig úgy tűnt, hogy megpróbálkoznak az egy kiállással, de végül lemondtak róla, bevállaltak egy másik eltérő stratégiát, és a végén próbáltak meg tempóból felzárkózni.

Voltak olyan pontjai a futamnak, amikor úgy tűnt, hogy teljesen reális lehet a győzelem is Hamilton számára, de végül két másodperccel lemaradt erről, és másodikként ért célba.

A Mercedesnél utólag azért felteszik maguknak a kérdést: mi van, ha jobban eltalálják a stratégiai döntéseket?

F9EWZllWcAAkrLh

„Utólag ez már nehéz ügy… most már mondhatnánk, hogy ha lefedtük volna Maxot az első kiállásnál, de gyorsabb autónk volt abban a szakaszban és nem tudtuk… szóval egy kiállásra elnyújtani a dolog reális tervnek tűnt” – mondta a futam után Toto Wolff csapatvezető a Sky Sportsnak.

„Aztán rengeteg időt veszítettünk két kör alatt, és ott ment el a futam. A 19-20. körben jártunk, és el kellett nyújtanunk a 23. körig, hogy működjön az egy kiállás. Tudtuk, hogy még négy kör kell, húsz másodperccel volt mögöttünk, aztán a gumik hirtelen összeomlottak, és elvesztettük az előnyt.”

Hasonlóan járt a szinte Hamiltonnal megegyező stratégiára tett George Russell is.

„George is a senki földjére került így, ez nagyon frusztráló. Egy kicsit minden ellenünk volt most, például pont egy lágy gumin érkező Ricciardo, akivel csatázni kellett, meg egy tüzes Norris, de msot ez van”

formula.hu