Kigördültek a Haas fejlesztései – a Red Bullra hasonlítanak

Kigördültek a Haas fejlesztései – a Red Bullra hasonlítanak

Már korábban foglalkoztunk vele, hogy a Haas, amely a szezon során takarékoskodott a nagyobb fejlesztéssel, hazai versenyére egy jelentősen megújult modellel készül. A csapat koncepciót is váltott – a mezőnyből utolsóként Günther Steinerék is beálltak a Red Bull-filozófia sorába.

Austinban lefotózták a hétvége erejéig amerikai témájú fényezést kapó VF-23-at, amelyen meredeken lejtő oldaldoboz és nagy alávágás figyelhető meg. Érdekes részlet, hogy az alávágás miatt felszínre került az alsó ütközőstruktúra – a csapat csak az oldaldobozt módosította, a karosszéria alapjait nem. A motorborítás és a padlólemez régiója szintén megújult a Haason.

Leszorítóerő helyett a gumikezelés

Arról a csapat versenyzője, Kevin Magnussen beszélt, hogy a fejlesztéstől nem várható jelentős ugrás a leszorítóerőben és egykörös tempóban. Ennél fontosabb azonban, hogy a módosítás segíthet mérsékelni a gumifogyasztást, ami egész szezonban elátkozta a Haast: az első félidő erős időmérői ellenére futamon nem tudták tartani a lépést a riválisokkal, mivel az abroncsok korán elfogytak.

„Ez egy izgalmas fejlesztés, nagyon más, mint az eddigi. Papíron igazából nem hivatott több leszorítóerőt termelni, viszont új koncepció, amelyet remélhetőleg a jövő évi autón fogunk használni. És bár a teljesítményben nem lesz nagy ugrás, legalább hasznos tanulságokkal és kutatással szolgál jövő évre nézve” – nyilatkozta az austini médianapon Magnussen.

„Az idei autó nagy problémája, hogy nem kezeli túl jól az abroncsokat a futamon. Gyakran csak küszködünk az abroncsok élettartamával a futamokon. Míg mások tudnak tartani egy tempót, mi sokkal jobban visszaesünk. Ha fejleszteni tudjuk az autó kanyar közbeni egyensúlyát és az áramlás struktúráját, valamint erejét, az megoldhatja vagy legalábbis segítheti a problémát. Természetesen ebben reménykedünk” – magyarázta a dán, mi volt a prioritás a Haas tervezőmérnökei számára.

formula.hu