Itthon: Dízelmozdonyokkal, elkerülő úton oldaná meg a MÁV a teherforgalmat, amíg leáll a győri fővonal

Itthon: Dízelmozdonyokkal, elkerülő úton oldaná meg a MÁV a teherforgalmat, amíg leáll a győri fővonal

A megoldásokról szakmai konszenzus van a csoport szerint, de azért a pótlóbuszoknak még távolról sem inthetünk búcsút.

Biatorbágy és Szárliget között az 1-es vasúti fővonalon november 17-ig egyáltalán nem lehet közlekedni felújítás miatt, teljes pályazárat rendeltek el. A Budapest-Győr-Hegyeshalom vonalon zajló felújítás miatt a teherforgalom kihívásokkal küzd, itt igyekszik a MÁV-VOLÁN, hogy zökkenőmentes legyen a közlekedés, írja a csoport közleményében.

Az 1-es vasútvonal Magyarország egyik legintenzívebben használt tehervonati összeköttetése, a vasúttársaság döntése szerint a tehervonatok egy része Szlovákián keresztül, illetve Székesfehérvár és Veszprém felé tud kerülni. Nagyobb részük azonban Kelenföld-Székesfehérvár-Komárom útvonalon és vissza fog közlekedni. Székesfehérvár és Komárom között dízelvontatást fognak alkalmazni.

A MÁV ebből a célból 8 darab dízelmozdonyt biztosít a vállalkozó vasúti társaságok részére, amelyeknek a költségét a vágányzári kerülőútirány költségei között magára vállalja. A csoport szerint ez a megoldás biztosítja a maximális kapacitáskihasználást.

Az 1-es fővonal és annak felújítása miatti problémák többszörös visszhangot kaptak, a vonalon közlekedők számára több meghibásodás is okozott akár kétórás késéseket, de az említett szárligeti szakaszon volt olyan vonatpótló busz, amely eltévedt, és egy utasnak kellett tovább navigálni. A fővonal felújítása miatt az M1-es autópályán is átszervezték a munkálatokat.

HVG