A Formula.hu hetente jelentkező F1-es hírműsorának legfrissebb adásában központi téma a Sergio Perez körüli hírcsokor és a mexikói egyre kellemetlenebb helyzete, Lance Stroll dühöngése és az ezzel kapcsolatos ítélet, az FIA vizsgálata Lewis Hamilton kapcsán, Felipe Massa múltidézésének legújabb epizódja, de szót ejtünk Mohammed ben Sulayem legfrissebb mondatairól, az Andretti és az Alpine helyzetéről, Bernie Ecclestone és Nelson Piquet ügyeiről, vagy éppen a MotoGP hétvégi eseményeiről is.
Nézzétek vissza a műsort YouTube-csatornánkon, de podcast formátumban is megtaláljátok ezen a linken: https://podcasters.spotify.com/pod/show/pitwall-formula
Új autódizájnnal készül a hétvégi USA Nagydíjra a Haas: az autó oldaldobozára csillagos-sávos festés került az amerikai alkotmány első szavaival együtt: We the People, azaz „Mi, a nép”. Günther Steiner csapatfőnök egyértelműen utalt is rá, hogy azért döntöttek a különleges festés alkalmazása mellett, mert mostanában az Andretti potenciális érkezése kapcsán sok szó esik arról, hogy az F1-nek szüksége van egy „igazi” amerikai istállóra, a Haast illetően ugyanis rendre felmerülnek a csapat identitását firtató kérdések.
A Haasról egyébként az egyik, FIA által elutasított csapatnövendék, a LKYSUNZ is beszélt. Az istállóötlet alapítója és elnök-vezérigazgatója, Benjamin Durand most a The-Race szaklapnak nyilatkozva azt mondta, hogy információi szerint minden elutasított csapat állt olyan szinten, hogy harcolhasson a Haasszal, de ennél még tovább is ment: „Az Andretti egy sokkal magasabb szintre érkezik, hiszen győzelmekért akar harcolni és így tovább, szóval ők jobb pályázattal rendelkeztek. Oké, de ha a Haas is most velünk jelentkezett volna, szerintem ők sem lettek volna sikeresek. Olyan magasan van a léc, hogy lehet, hogy a Haas a néhány évvel ezelőtti pályázatával sem ugrotta volna meg azt” – utalt a 2016-ban beszállt gárdára.
Ha már Andretti, az FIA részéről megérkezett a megnyugtató reakció arra, hogy az istálló előszerződése már lejárt a Renault-val, így jelenleg nincs motorbeszállítói kontraktusa senkivel. „A szabályok értelmében nem mondhatnak nemet nekik. Ha minden csapat nemet mond, az FIA-nak joga van ahhoz, hogy azt mondja, hogy vesszük a két legkevesebb motort szállító gyártót, és közülünk sorsolunk egyet. Ez nem titok, és biztos vagyok benne, hogy az Alpine vagy a Honda lesz az, és az egyikük fog nyerni, hiszen ez a szabály” – mondta Mohammed ben Sulayem, az FIA elnöke.
Történt egy másik bejelentés is, az F1 az American Expresszel kötött megállapodásáról adott ki közleményt, melynek értelmében a New York-i cég lesz a sportág hivatalos fizetési partnere a tengerentúlon, beleértve a novemberben esedékes első Las Vegas-i Nagydíjat is. A királykategória mellett az együttműködés kiterjed az F1 Academy nevű, kizárólag hölgyversenyzőknek szóló nevelősorozatra is. A megállapodás értelmében a cég ügyfelei számos előnyhöz jutnak a tengerentúli versenyeken, beleértve az előzetes jegyvásárlást, és bizonyos helyszíni különleges ajánlatokat.
Jön a Brawn GP-sorozat: movember 15-én mutatják be a Disney+ streamingfelületen a Brawn: The Impossible F1 Story című négyrészes minisorozatot, mely a 2009-es szezont dolgozza fel – a nagy szabályváltozásokat követően a Honda gyári csapatát megmentő Ross Brawn egyetlen szezonjában világbajnoki címig vezette a saját nevét viselő istállót, Jenson Button pedig az egyéni trófeát szerezte meg. A mai Mercedes-istálló jogelődjéről szóló széria narrátora Keanu Reeves lesz, aki egyúttal a sorozat egyik producere is. A sorozatban Ross Brawn, Jenson Button, Rubens Barrichello, Nick Fry és Christian Horner is feltűnik majd, s az alkotók ígérete szerint korábban nem látott felvételek is feltűnnek majd az epizódokban.
Előkerültek az első pontosabb időjárás-előrejelzések is a hétvégi USA Nagydíj kapcsán. Száraz és meleg idő várható Austinban a hétvégén, de szerencsére nem lesz annyira magas a páratartalom, mint Katarban, így remélhetőleg nem kell hasonló jelenetekre számítani, mint az előző nagydíj leintését követően. Az USA Nagydíj hétvégéjének három napján 32-33 fok körül alakul majd a csúcshőmérséklet, míg a páratartalom 35 és 40 százalék közé várható. Az időjárás egyedül azzal tréfálhatja meg a csapatokat, hogy pénteken, amikor sprintes hétvégéről lévén szó az egyetlen szabadedzést rendezik, még északnyugati szél lesz, azonban a következő két napra ez délire változik. Vasárnap egyébként némi felhőzetre is lehet számítani, de ez esőt nem hoz magával, legföljebb minimálisan alacsonyabb aszfalthőmérsékletet.
Max Verstappen is mondott két dolgot. Egyrészt a Gazzettának nyilatkozva elmondta, hogy nagyon örülne annak, ha az összes világbajnok versenyautója ott állna a garázsában, de emellett van még egy F1-es gép, melyet szeretne a magáénak tudni: „Szeretném, ha ott állna a garázsomban az összes Red Bull, amellyel világbajnok lettem az F1-ben. De emellett szeretném Michael Schumacher Ferrari F2004-esét, mely egy hihetetlen autó. Csak épp nem tudom, hogyan vásároljam meg. Ez egy felhívás John Elkann felé, remélhetőleg olvassa az interjút, és talán felhív majd” – szólította meg viccesen a Ferrari elnökét a háromszoros világbajnok.
Másrészt visszaemlékezett a 2016-os USA Nagydíjra, amikor kivívta dr. Helmut Marko haragját: „Azt hiszem, ötödik voltam, és egyre közelebb kerültem az élen haladókhoz. A mérnököm azt mondta, hogy nyomjam meg kicsit, és általában akkor mondja ezt, amikor közeleg a kiállás. Így aztán a kör végén behajtottam a bokszba, de azonnal eszembe jutott, hogy te jó ég, mit csináltam, hát nem mondta, hogy jöjjek be a bokszba?! Szóval beleüvöltöttem a rádióba, hogy érkezem, és azt láttam, hogy a szerelők össze-vissza rohangálnak” – idézte fel Verstappen a történteket. „Nagyon kínos pillanat volt. Helmut Marko persze nagyon dühös volt rám a verseny után. De mit is lehetne mondani? Azt mondtam, hogy hibáztam, elszúrtam, ennyit lehet tenni ilyenkor.”
Ha már Verstappen, térjünk még ki egy gondolat erejéig csapattársára, Sergio Perezre. A brazil Globo szerint a Red Bull ultimátumot adott a pilótának: meg kell szereznie az egyéni második helyet az év végén, azzal biztosíthatja a 2024-es szerződését. A Globo azt is tudni véli, hogy amennyiben Perez elveszíti a vb-ezüstöt és valóban kirakják a szűrét, akkor Daniel Ricciardo foglalhatja el a helyét 2024-ben. Ebben az esetben pedig az ausztrál ülését Liam Lawson kaphatná meg az AlphaTaurinál. Persze fontos hangsúlyozni, hogy mindezek csak pletykák és lapértesülések.
Végezetül pedig a Mercedes, amely óvatos saját maga austini esélyeivel kapcsolatban a pálya adottságai, vonalvezetése, a tempós kanysarok, és az aszfalt felülete miatt. Andrew Shovlin vezető pályamérnök szavai ezen a linken olvashatók!
formula.hu