Benzines, dízel és tisztán elektromos változatban támad a bajor gyártó alaposan megnőtt kompakt kupé SUV-ja.
A BMW 2018-ban dobta piacra általunk is alaposan letesztelt első X2-es modelljét, melyből most megérkezett a vadonatúj második generáció. Íme:
A 4,55 méter hosszú újdonság 20 centiméterrel hosszabb az elődjénél és 5 centiméterrel több helyet követel magának a parkolóban, mint a közelmúltban megújult X1.
A C-oszlopról eltűnt a BMW logó, a hűtőrács opcionálisan LED-világítással is rendelhető, és ez a bajor gyártó első olyan kompakt modellje, mely akár 21 colos felnivel is kérhető.
Az elődjénél 2 centiméterrel nagyobb tengelytávolságú új X2-es csomagtere kiviteltől függően 525-560 literes, és a hátsó üléstámlák lehajtásával egészen 1400-1470 literig bővíthető a raktér.
Az X1-esénél némileg alacsonyabb vezetési pozíciót biztosító X2-es kormánya mögött egy 10,25 colos digitális műszeregység található, a középső érintőkijelző 10,7 colos képátlójú.
Az elsőkerék-hajtású sDrive 18d alapmodell 150 dízel lóerőt és 360 Nm-t vonultat fel 16,3 millió forintos indulóáron, a 48 V-os lágyhibrid benzines sDrive 20i 170 lóereje mellé 280 Nm-es nyomaték társul alaphangon 16,1 millió forint ellenében.
A 22,7 millió forinttól induló összkerekes sportos csúcsmodell M35i xDrive 300 lóereje és 400 Nm-es nyomatéka 5,4 másodperces 0-100-as szintidőt, illetve 250 km/h végsebességet tesz lehetővé.
A 313 lóerős és 494 Nm-es tisztán elektromos iX2 xDrive 30 64,7 kWh kapacitású akkumulátora 449 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé. A zöld rendszámos iX2 magyarországi alapára 23,7 millió forint.
2024 nyarán érkezik majd egy új benzines alapmodel, egy összkerekes dízel kivitel és egy kisebb teljesítményű új elektromos verzió.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
HVG