Az F1-es Katari Nagydíj sprintidőmérője

Az F1-es Katari Nagydíj sprintidőmérője

„Miután a közel 20 körös gumikon már eléggé látványos volt a jelenség, úgy döntöttünk, hogy a mai sprint után, ami 19 körös, alaposabban is megvizsgáljuk a gumikat. Valószínűleg a 12-13-as kanyar okozza a legtöbb problémát az abroncsoknak. Fontos kiemelnem, hogy nem a rázókövek kialakításával van probléma, hiszen sok más széria és pálya használja ezeket, itt inkább azzal van a gond, hogy az ideálís ívet követve sok időt töltenek hatalmas tempóval haladva ezeken a rázóköveken az autók, ez pedig tönkreteszi a gumi szerkezetét, így tudnám összegezni a problémát. Ami további gondot jelent, hogy elég magas a rázókő, 5 cm, így még komolyabb károkat tud okozni a gumikban. Leginkább a külső oldalfalon látszódtak a repedések, de belül is találtunk nyomokat, hiszen sokszor túlcsúsztak a pilóták a kerkékvetőn, és amikor visszajöttek, megsérült a gumik belső része is” – ez volt egyébként a lényegi része Isola szavainak. Röviden tehát: nem feltétlenül a kerékvetők kialakítása a gond, hanem az, hogy hosszan és nagy tempóval mennek rajta. Ezért szűkítették az említett kanyarokban a pályahatárokat, hogy ott ne lovagolják meg a rázóköveket annyira.

formula.hu