A MÁV-nál a tervezett járműkarbantartások egy része elmaradt az orosz–ukrán háború miatt, hiszen számos alkatrészt keletről rendeltek. A MÁV–Start vezérigazgatója szerint a legnagyobb problémát az M41-es mozdonyok okozzák, de problémás a Desiro, a Bz-k üzemeltetése is.
Mivel a beszerzések átfutása két-három hónapra csökkent, így azt remélik, hogy az alkatrész-utánpótlás megoldódik. Mindez azonban nem elegendő, éppen ezért a MÁV csoport használt járművek beszerzésében látja a megoldást, ezzel próbálják a járműállományt feltölteni. A Máv–Start most 46 izraeli használt motorvonatot tervez megvásárolni. Erről már meg is indultak a tárgyalások – írta a lap.
A vasúti szaklap szerint az ABB Scandia által 1990 és 1996 között Dániában gyártott, Israel Railways által üzemeltetett IC3-as motorvonatok 160 és 180 kilométer per órás sebességre képesek.
Az izraeli tervek mellett a MÁV éppen a napokban jelentette be, hogy használt, de kiváló állapotban lévő mozdonyokat bérel egy francia lízingcégtől. Ezek október közepén állnak forgalomba – írja a Világgazdaság.
Írta a Magyar Hírlap