Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Vége az elmúlt hónap találgatásainak: a Honda Racing Corporation szerdán közleményben jelentette be, amit sokan nyílt titokként kezeltek már a MotoGP-paddockban, miszerint Marc Marquez a szezon végén, azaz egy évvel a szerződése eredeti lejárta előtt, közös megegyezéssel távozik a Repsol Hondától.
A spanyol jövője a HRC-nél azok után vált kérdésessé, hogy hosszú ideje történelmi gödörben van a japán gyártó: nem elég, hogy az RC213V a sereghajtó versenygépek közé tartozik jelenleg a MotoGP mezőnyében, ráadásul a nehéz kezelhetősége miatt rengetegszer buknak és szenvednek sérülést a versenyzőik – beleértve Marquezt is, aki az egyik legerősebb pályájának számító Sachsenringen egy hétvége alatt öt esést gyűjtött be.
Valószínűleg épp ez volt az a pont, amikor a 2020-as jerezi felkartörése óta egyébként is hányattatott sorsú 30 éves versenyző eldöntötte, hogy váltásra van szükség – vagy a Honda, vagy az ő részéről. Bár a japán márka a hírek szerint igyekezett meggyőzni a maradásról strukturális átalakításokkal (Marquez többször elmondta, hogy a jelenleg sikeresebb európai gyártók mentalitását – és szakembereit – kellene átvennie a HRC-ne), úgy fest, az ígért változtatások nem voltak elegendők a nyolcszoros világbajnok számára.
Marquez 2013 óta, azaz a MotoGP-s karrierje kezdete óta a Repsol Hondánál versenyzett, az ő színeikben az első hét királykategóriás szezonjában hat vb-címet, összességében pedig 59 győzelmet, 101 dobogót és 64 pole-pozíciót gyűjtött.
Bár azt egyelőre még nem erősítették meg, de a MotoGP jelenlegi legsikeresebb motorosa biztosan a Gresini Racing Ducatijára fog felülni 2024-ben, így öccse, Alex Marquez társa lehet, és Fabio di Giannantonio helyét veheti át. Marquez a Gresininél egyéves specifikációjú Desmosedicit fog kapni, amely megegyezik azzal a specifikációval, amivel jelenleg Francesco Bagnaia és Jorge Martin a vb-címért hajt.
formula.hu