Női pilóta és Ferrari-motor szerepelt az elutasított F1-es csapat terveiben

Női pilóta és Ferrari-motor szerepelt az elutasított F1-es csapat terveiben

Mint arról mi is beszámoltunk múlt héten, a Motorsport-Total.com értesülései alapján a Nemzetközi Automobil Szövetség egyetlen érdeklődő új csapat pályázatának adott zöld jelzést, az összes többit visszautasította. A híresztelések szerint a General Motorshoz tartozó Cadillackel összefogó Andretti Global lehet az egyetlen befutó, amennyiben a FOM-mal és az F1-gyel is meg tudnak állapodni a kereskedelmi részletekről.

rodin-fzed

Az elutasított jelentkezők között szerepelt az új-zélandi gyártó, a Rodin, amely idén az utánpótlás-sorozatokban szereplő Carlin istálló többségi tulajdonosa is lett. A Rodin csütörtökön közleményben erősítette meg, hogy visszautasította az FIA a pályázatát, amelyről egyúttal néhány részletet is megosztott – kiemelve, hogy a céljuk nem a Szövetség krizitálása vagy a döntés újragondolása, hanem pusztán az informálás.

Az alakulat a Rodin új-zélandi központjában tervezte gyártani az autóját. Saját erőforrás tervezése és készítése nem szerepelt a tervek között, de a csapat közlése szerint lehetőségük volt egyeztetéseket folytatni a Ferrarival egy együttműködésről, azaz a maranellói gyártó lehetett volna a motorpartnerük – igaz, arról nem esett szó, mennyire voltak előrehaladott állapotban a tárgyalások.

A projekt legérdekesebb eleme azonban minden bizonnyal az lett volna, hogy az egyik ülést mindenképpen női versenyzőnek tartották volna fenn. A mostani közlemény konkrétan nevesíti is a háromszoros W Series-bajnok Jamie Chadwicket:

jamie-chadwick

„Elkötelezettek voltunk az iránt, hogy az egyik ülést női versenyzőnek tartsuk fent. Teszteltünk Liam Lawsonnal, Jamie Chadwickkel és Louis Sharppal az új-zélandi létesítményünkben F3-as és a saját autónkkal, a Rodin FZeddel [a fenti képen is ez látható – a szerk.], amely valamelyest gyorsabb egy GP2-es/Formula-2-es autónál. Jamie kivételesen jól teljesített, s ha elérhető lett volna, hezitálás nélkül beültettük volna” – fogalmazott a Rodin.

Az anyagiakat illetően sem voltak aggályaik: a csapat szerint az alapító David Dicker egymilliárd dolláros vagyona révén tudták volna finanszírozni a projektet.

A közlemény végén megköszönték a lehetőséget az FIA-nak, egyúttal sok sikert kívántak az Andrettinek – azaz ez egy újabb jel arra és gyakrorlatilag megerősítése annak, hogy az amerikai alakulat valóban megkaphatta a zöld jelzést a Nemzetközi Automobil Szövetségtől. Velük összehasonlítva egyébként a Rodin megjegyezte: kétségtelen, hogy az Andretti komoly múlttal rendelkezik az Egyesült Államokban, nekik viszont a Carlin révén egészen a Formula-4-től vezetett volna lépcső az F1-ig.

formula.hu