Egyetlen F1-es ülés sorsa kérdéses még 2024-re, az újonc Logan Sargeant sorsa ugyanis még nem dőlt el a jövő szezonra a Williamsnél. Az amerikai pilóta az utóbbi hetekben sokat tesz azért, hogy meggyőzze csapatát arról, hogy nem kell neki bizalmat szavazni – folyamatosan töri az autókat, a teljesítménye nem hogy nem javul, hanem inkább romlik, emiatt Felipe Drugovich vagy éppen Liam Lawson neve is felmerült a grove-iakkal kapcsolatban.
A Williamsnél egyelőre nem támadják saját nevelésű juniorjukat, bár James Vowles csapatfőnök azért elejtett már egy-két megjegyzést arról, hogy egy újoncnál látni kell a fejlődést a szezon során, mint ahogy azt például Lawson mutatja hétről hétre azóta, hogy lehetőséget kapott.
Dave Robson, a Williams vezető teljesítménymérnöke szerint viszont a balesetek csak elhomályosítják az összképet, és elterelik a figyelmet arról, hogy Sargeant valójában fejlődik.
„Szerintem az elkerülhetetlen, hogy a balesetek jelentik a nagy sztorit, nem? Viszont úgy gondolom, hogy ezeket egy kicsit elfedik azt a szilárd teljesítményt, amit nyújtott, és hogy ez a hétvége igazából egész jól alakult” – mondta Robson Sargeantról Japánban.
„Nehéz pálya a suzukai, és rögtön jól teljesített pénteken, erre építve folytatta szombaton, aztán elkövetett egy apró, de tényleg apró hibát, amiből lett a balesete. Abban a kanyarban ha hozzáérsz a fűhöz, akkor vége van, ami nagyon sajnálatos” – magyarázta.
„Szerintem a Zandvoort óta látott balesetek elfedik azt, hogy valójában egyértelmű a fejlődése.”
Így régebbi autóval versenyezhet Sargeant
Egy faktor viszont további hátrányt hozhat az újoncnak: túl sok autót tör össze, így egyszerűen nem kapja meg a fejlesztéseket, mert nem lesz elég tartalékalkatrész.
„Így régebbi specifikációjú autót kaphat, mert nincs idő ezeket az alkatrészeket elküldeni a világ különböző tájaira, sőt már túl késő legyártani is őket. Ha az idő és a pénz rendelkezésre állna, akkor is így lenne.”
„Ez egy logisztikai feladat, hogy hány alkatrészt akarunk küldeni a pályára, mennyit majd az azt követő helyszínre, mit küldünk vissza a központba, ilyesmi. Nem hiszem, hogy nagy lenne a pánik, most meg kell csinálni azt a vázat, ami Japánban összetört, de jelenleg van elég alkatrészünk.”
formula.hu