Női pilóta F1-es autóban, Vettel visszatérhet a pályára: a keddi hírek

Női pilóta F1-es autóban, Vettel visszatérhet a pályára: a keddi hírek

A Hungaroringen tesztelt F1-est az Aston hölgyversenyzője. Jessica Hawkins, aki a W Seriesben dobogós helyezésig jutott, 2021-ben csatlakozott az Aston Martin Formula-1-es alakulatához versenyző nagykövetként. Tavaly aztán bővült az addig elsősorban nyilvános megjelenésekre és versenyzői értekezleteken való részvételre korlátozódó tevékenysége, ugyanis szimulátoros programba is belekezdett. Nos, most kiderült, hogy ennek végcélja nem volt más, mint hogy Hawkins F1-es autót tesztelhessen.

Erre pedig sor is került múlt csütörtökön, méghozzá a Hungaroringen: a hölgyversenyző – aki egyébként James Bond-filmben is dolgozott stunt driverként – Felipe Drugovich társaságában körözött Mogyoródon. Az Aston Martin közleménye szerint Hawkins összesen 26 kört, azaz 117 kilométert tett meg az AMR21-es, vagyis a két évvel ezelőtti, 2021-es konstrukció volánjánál.

f1-hawkins-aston-hungaroring-teszt-2

„Semmit sem érnek az öt másodperces büntetések” – Alexander Albon fogalmazta ezt meg Sergio Perez egymást követő versenyeken produkált manőverei után, de más F1-es szereplők is egyetértettek vele. Ő sokkal komolyabb szankciókat alkalmazna: az ő és társai szavai ezen a linken olvashatók!

Ha már Perez: édesapja, Antonio egy mexikói lapnak beszélt arról, hogy szerinte a Red Bullnál minden Max Verstappen köré van építve. „Az autó Maxra van állítva, aki azt szereti, ha az első tengelyen van nagy tapadás. Checo azt szereti, ha a hátulja tapad jól, de egy olyan autót kell vezetnie, ami Maxnak készült” – mondta idősebb Perez. „Checo második a világbajnoki pontversenyben, és pontosan ez az a pozíció, amiért alkalmazta őt a Red Bull. Csak egy világbajnok számára van hely. Rengeteg szurkolója van a világ minden táján, és ő az egyetlen F1-es pilóta most Latin-Amerikából. A világ bármelyik márkája örömmel fogadná őt” – tette hozzá. 

Megerősítette a Jota Porsche: tárgyalnak Sebastian Vettellel a WEC-szereplésről. Mi is írtunk róla, hogy felröppent pletykaként, hogy az F1-ből tavaly év végén visszavonult Sebastian Vettelt konkrét ajánlattal kereshette meg a Porsche Endurance-világbajnokságon szereplő ügyfélcsapata, a Jota, hogy 2024-ben csatlakozzon hozzájuk a kétautóssá bővülő Hypercar-programjukban. Vettel maga nem igazán cáfolta mindezt Suzukában, a Jota csapatfőnöke, Sam Hignett viszont egyenesen megerősítette, hogy felvették a kapcsolatot a négyszeres világbajnokkal. Hignett azt is elárulta, hogy egyébként több nagy név is van a listájukon, közülük megerősítette, hogy Robert Kubicával is egyeztetnek. Sajtóhírek szerint Jenson Button is a listán szerepelhet a Jotánál.

vettel2

Elismerte a Mercedes, hogy már lassabb a W14-es, mint a McLaren, és a Ferrari hátránya is eltűnt. „Miért gyors a McLaren? Úgy gondolom, a szingapúri fejlesztésük nem tűnt ott jelentősnek, mert mind lassú kanyarok vannak ott. Itt viszont nagytempójúak is, és láthattuk, ezekben mennyire jók, amióta az előző, ausztriai csomagot bevetették. Szóval jelenleg egyszerűen jobb az autójuk” – mondta a csillagosok részéről Andrew Shovlin. „A Ferrari hozott egy fejlesztett padlólemezt, szóval talán előreléptek. Ha megnézzük a legutóbbi pályákat, az előnyünk a gumikopás tekintetében már nem annyira evidens, mint volt a szezon korábbi részében.”

A témáról mi is írtunk egy hosszabb cikket, amelyben azt vettük górcső alá, hogy tényleg előnybe került-e a Ferrari az utóbbi versenyhétvégék során. A Scuderia kijavította az autója főbb gyengeségeit, így stabilizálta a tempóját és a helyzetét, aminek köszönhetően kezd felzárkózni a Mercedesre a tabellán is, és jó esélye van a második hely megszerzésére. A Ferrari helyzetelemzése itt olvasható!

Oscar Piastri érdekeseket mondott a versenytempójáról és arról, hogy az miért nem topszint az olyan futamokon, amikor nagyon számít a gumikopás. Ez egy olyan probléma, amire az újoncok egyszerűen nem tudnak készülni az F1 előtt, mert sehol máshol nem találkoznak vele. A részletek itt olvashatók!

FormulaPlusz rovatunkban is van friss tartalom, ezúttal az Aston Martin visszaeséséről, annak okairól, folyamatáról született egy véleménycikk Gobodics Tamás tollából. Ezen a linken elolvashatjátok!

Végezetül pedig: megjelent a Formula Podcast futamértékelője az F1-es Japán Nagydíjról, az adás meghallgatható a podcast-megosztókon, valamint a Formula.hu YouTube-csatornáján is:

[embedded content]

formula.hu