„Nem követhetek el ilyen hibákat” – Bagnaia

„Nem követhetek el ilyen hibákat” – Bagnaia

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Valamivel túl az Indiai Nagydíj féltávján, Francesco Bagnaia visszaelőzte az őt korábban maga mögé utasító Jorge Martint a második helyért folyó csatában, így ekkor úgy tűnt, a címvédő növelheti az előnyét fő üldözőjével szemben a vb-tabellán. Pillanatokkal később azonban az 5-ös kanyarban elcsúszott a regnáló világbajnok, aki így nullázott, pramacos kollégája pedig megörökölte tőle a második helyet.

 

„Keményen húztam a gázt. Elfogadtuk a kockázatot, ami a kemény gumival járt” – beszélt a verseny után a bukása körülményeiről Bagnaia, akit a The Race szaklap idézett. „Nem tudom, miért, de igazából az összes többi ducatis inkább a közepes első abroncsot választotta, míg én nem. Volt némi problémám a közepessel, sokszor blokkoltam.”

„Ugyanezen okokból vannak most gondjaim a féktávokkal is. Jobban éreztem magam a kemény gumival, mint a közepessel. Abszolút a határon voltunk, és ilyenkor az ilyesmi előfordulhat. De csak így tudtuk felvenni a harcot velük. Bezzecchi ma verhetetlen volt, de ott voltunk Jorgével, és miután megelőztem, nem emeltem a tempómon, maradt ugyanaz. De amikor a hátsó kerék visszajött az 5-ös kanyarnál a megcsúszásból, ráterhelt az elsőre, én pedig elvesztettem az irányítást.”

Bagnaia kiemelte, hogy már Misanótól kezdve gondjai vannak a féktávokkal, amelyek korábban a Desmosedici egyik erősségének számítottak, most viszont épp a gyenge pontot jelentik számára.  „A hétvége kezdetétől sokszor blokkoltam, nagyon pattogott a hátsó kerék” – magyarázta az olasz motoros.

motogp-bagnaia-ducati-india

A világbajnokságot már csak 13 pontos előnnyel vezető versenyző hangsúlyozta: bízik a csapatában, hogy meg tudják oldani a következő hétvégére, a Japán GP-re a problémákat, de azt is elismerte, hogy jelenleg Martinnál van a lendület – igaz, a spanyol is bő nyolc másodpercet kapott a futamot domináló Marco Bezzecchitől.

Magáról a hibáról viszont kijelentette Bagnaia, hogy a saját hibája, amit nem engedhet meg jelen körülmények között: „A bajnokságért harcolok, és nem követhetek el egy ilyen hibát.”

Martin tehát Bagnaia hibája után lett második, de a gyári ducatis kiesése után sem dőlhetett hátra, mivel nem messze tőle jött a Yamahával idén másodszor dobogós Fabio Quartararo. Sőt, az utolsó körben hibázott is a Pramac Racing spanyolja, aki mellett egy pillanatra el is ment a francia, de sikerült visszaelőznie.

motogp-martin-pramac-india-2

A leintés után aztán szemmel látható volt, hogy Martin teljesen kikészült az indiai hőségben, amelyről Bagnaia azt mondta még a hétvége korábbi szakaszában, hogy sehol nem tapasztalt még hasonló forróságot – emiatt is rövidítették 24-ről 21 körre a távot. Martin orvosi ellátásra is szorult a futam után, majd a sajtótájékoztatót is kihagyta, amelyre a csapata küldött egy hangüzenetet:

„El kell hinnetek, amikor azt mondom, hogy száz százalékot beleadtam. Nyolc körrel a vége előtt már dehidratált voltam, úgyhogy roppant nehéz volt befejezni a versenyt. Noha jó tempót tudtam tartani, az utolsó körben elkövettem egy nagy hibát a dehidratáció miatt. Szélesre futottam, így Fabio megelőzött, de vissza tudtam venni tőle a második helyet, aminek örülök.”

„Visszahoztunk néhány pontot a bajnokságban. Úgy gondolom, ugyanezzel a mentalitással kell folytatnunk, amivel idejöttünk, megpróbálni győzni és gyorsnak lenni az első edzéstől kezdve, mert ez a módja a felzárkózásnak” – fogalmazott Martin, akinek amúgy még a ruhája zipzárjával is meggyűlt a baja, amelyet menet közben kellett visszahúznia, hogy ne kockáztasson hasonló büntetést, mint amit Quartararo kapott két éve Barcelonában.

formula.hu