Furcsa büntetést kapott a rajt előtt a Williams, Sargeant csak a bokszutcából indulhat 10 másodperc lemaradással

Furcsa büntetést kapott a rajt előtt a Williams, Sargeant csak a bokszutcából indulhat 10 másodperc lemaradással

Furcsa büntetést kapott a rajt előtt a Williams, Sargeant csak a bokszutcából indulhat 10 másodperc lemaradással

Még el sem kezdődött az F1-es Japán Nagydíj, Logan Sargeant máris szinte lehetetlen hátrányba került: egyrészt a bokszutcából kell rajtolnia, másrészt azonnal kapott egy tízmásodperces büntetést a felügyelőktől.

Az indoklás szerint Sargeant szombati balesete után ki kellett cserélni az autó vázát, ami ugyan megengedett, de a szabály szerint csak a túlélőcellából hozhat másikat a csapat, minden mást köré kell felépíteni. A Williams viszont egy túlságosan összeszerelt állapotban lévő vázzal érkezett, ami nem felelt meg a szabályoknak, ugyanis ebben az értelmezésben harmadik autónak számít. Ezért kapott még plusz tíz másodperc büntetést is.

f1-williams-sargeant_1

fotó: dppi

Már csak egy hely kiadó: itt a 2024-es F1-es mezőny

Az Alpha Tauri magyar idő szerint hajnali 2 körül erősítette meg, hogy 2024-ben is náluk versenyez Yuki Tsunoda, a másik ülést pedig a csuklótöréséből épp felépülő Daniel Ricciardo kapja meg. Ezzel eldőlt, hogy hivatalosan már csak egyetlen kiadó hely maradt a jövő évi rajtrácson: Logan Sargeant ülése a Williamsnél. Az amerikai pilóta folyamatosan csak töri az autót, Alexander Albontól pedig rendre alaposan elmarad, ráadásul a szezon közben lecserélt Nyck de Vries és az idén mindössze két futamot teljesítő Daniel Ricciardo mellett az egyetlen pilóta, aki idén még nem szerzett pontot. Vajon ki kapja meg az utolsó 2024-es versenyzői ülést az F1-ben?

Német sajtó: A Williams nemet mondott Schumacherre

Német lapértesülések szerint Toto Wolff nemcsak a médiában adott hangot annak a meggyőződésének, hogy Mick Schumachernek 2024-ben ismét az F1-es mezőny állandó tagja között kellene szerepelnie, hanem fel is vette a kapcsolatot egykori beosztottjával, a jelenleg a Williamst irányító James Vowlesszal.

vowles

Ralf Bach arról számolt be az F1-Insider.com weboldalon közzétett írásában, hogy Wolff még azt is bevetette Vowles meggyőzése érdekében, hogy megosztotta vele a Schumacher szimulátoros tesztjeire vonatkozó adatokat, ám Vowles ennek ellenére sem hajlott a német szerződtetésére, s a számára meggyőzőbb, többek között a monzai FP1-en is szereplő Felipe Drugovich felé fordult a figyelme, aki ráadásul egy komoly, mintegy 15 milliós szponzori csomagot is hozhat magával. A döntést az austrini

Ez persze nem jelenti azt, hogy Schumacher versenyzői szerződés nélkül marad 2024-re, hiszen immár az Alpine is megerősítette, hogy számolnak a fiatal némettel WEC-programjuk lehetséges versenyzői között – a Porsche viszont visszautasította őt a lap szerint, ugyanis nem akartak egy mercedeses kötődésű versenyzőt a csapatban tudni.

mick-schumi

Piastri anyját Japánba akarták reptetni

Lando Norris jelenléte önmagában is garancia arra, hogy a McLaren legyen a jelenlegi F1-es rajtrács legmókásabb csapata, de olykor a többiek is kitesznek magukért. Miután Oscar Piastri a szenzációs második helyen zárta a suzukai időmérő edzést, édesanyja, Nicole feltette a kérdést az X-en, hogy „Valaki tud-e egy olcsó repjegyet Japánba?”, amire Zak Brown a Sky kamerái előtt így reagált: „Örömmel veszek neki egy jegyet, szóval Mrs. Piastri, még ideér, szeretnénk holnap itt látni!”

piastri-mama

Nicole Piastri gyorsan visszakozott: „Köszönöm a kedves felajánlást, de szerintem az a legjobb, ha a szorongásroham itt, az otthonom kényelmében ér majd. Ellenben úgy tervezem, hogy a Vegas GP idejére tökélyre fejlesztem a meditációs technikáimat…”

Nem ez az első alkalom, hogy Piastri édesanyja megmosolyogtatja X-es követőit: Szingapúr előtt  biztosította fiát, hogy visz neki háromhavi adagot kedvenc fogkrémjéből, a szezonnyitón tett látogatását úgy kommentálta, hogy még mindig eljár a gyerek sporteseményeire, a szerződéshosszabbítást pedig így sommázta: „Mi?! Szóval újabb három évig fogjuk ezt csinálni???”

piastri-mama-2

Már a Ducati is arról beszél, hogy Marquez a Gresininél köthet ki

Akárcsak két hete Misanóban, a MotoGP Indiai Nagydíján is Marc Marquez jövője jelenti az egyik fő beszédtémát. A Sky Italia arról számolt be pénteken, hogy értesüléseik szerint a nyolcszoros világbajnok döntött: a 2024-re érvényes szerződése ellenére elhagyja a Repsol Hondát és jövőre már a Gresini Ducatin fog ülni, épp öccse, Alex Marquez csapattársaként. Az olasz lap szerint már csak a végleges megállapodás és a Hondától való távozás pontos feltételei hiányoznak.

Ami igazán árulkodó lehet, hogy a Ducati sportigazgatója, Paolo Ciabatti is nyíltan beszélt már az átigazolás lehetőségéről: „Ami a Gresinit illeti, úgy tűnik, itt ez a lehetőség számukra és Marquez döntésére várnak” – mondta el a MotoGP hivatalos közvetítésében. „Ugyanazt halljuk mi is, hogy Japánban fog beszélni a Honda menedzsmentjével és aztán dönt. De ez rajta és a csapaton múlik.”

Ciabatti hangsúlyozta, hogy az egyeztetések nem a Ducatival, hanem a szatellit Gresini Racinggel folyhatnak, bár igyekezett úgy fogalmazni, hogy ne lehessen biztosra venni, hogy valóban megtörténhet Marquez váltása: „Nincs más opció: ez az egyetlen versenyző nélküli motor. Marquez azt mondja, három lehetősége van, nem tudom, mik ezek. Az egyik az, hogy marad a Hondánál, a másik kettőről csak találgathatunk. Marquezt és a Gresinit kellene megkérdezni!” – tette hozzá a bolognaiak sportigazgatója. Ami tény, hogy Marquez nem volt elégedett a Honda újításaival a múlt hétfői misanói teszten, ott beszélt a Ciabatti által is említett három opcióról, ellenben Indiában a szokottnál erősebb produkciót mutat a japán gyártó, amit alátámaszt a 30 éves motoros sprinten elért harmadik helye is.

motogp-marquez-india-1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Őrület: Csókkal kell aktiválni a suzukai trófeát!

„Csókolj meg!” Ez a felirat áll majd a Japán Nagydíj győztesének átadott trófeán, és meg is lesz a jutalma annak, aki ezt megteszi. Szőke herceggé nem változik ugyan a Pininfarina által tervezett kupa, Verstappennek vagy éppen másnak be kell érnie majd annyival, hogy hazája nemzeti színeit ölti magára a trófea, méghozzá a verseny névadó szponzora, a Lenovo ötlete nyomán. A különleges technikát egyébként Austinban is használják majd, s akit érdekel, mire kell holnap számítani, az alábbi videóban meg is tekintheti.

Russell: Egy ilyen „kontrasztos” pályán ez a realitás

Egy hellyel csapattársa mögött, a nyolcadik pozícióban zárta a suzukai időmérőt a múlt héten az első sorból rajtoló George Russell, aki a gyenge teljesítményt, az erősorrendben elfoglalt negyedik pozíciót a pálya sajátosságainak tudta be elsősorban, mivel a Mercedes W14 nem képes jól teljesíteni az ilyen „kontrasztos” helyszíneken:

russell-suzuka-1

„Ez az eredmény hűen tükrözi, hogy milyenek vagyunk az ilyen pályákon” – kezdte értékelését az előző futamot a falban befejező brit. „Amikor nagy a kontraszt a különböző, gyors és lassú kanyarok között, nehezen tudjuk mindet lefedni, míg ha egy pályán csak egyféle kanyar van, mint a múlt héten Szingapúrban, akkor tökéletesen be tudjuk lőni az autót és maximalizálni tudjuk a leszorítóerőt. Szóval ez nem nagy meglepetés, de persze így is sokkoló egy kicsit.”

„Viszont ha racionálisan végiggondoljuk, ott vagyunk, ahol az várható” – zárta szavait a bajnokságban a két Ferrarit üldöző Russell.

russell-suzuka-2

Norris: Oscar utánozhatná Sennát az 1-es kanyarban!

A McLaren történelmében fontos szerepet tölt be a Japán Nagydíj, a csapat népszerű a helyi rajongók között, és nosztalgikus érzéseket ébreszthet Oscar Piastri és Lando Norris hétvégi erős szereplése is a második-harmadik rajtkockában. A britet arról kérdezték, a két autó egyesített erővel tudna-e valamit kezdeni Max Verstappen ellen – ekkor jutott eszébe a McLaren történetének egyik emlékezetes fejezete.

„Meg fogjuk próbálni, de ha a 2-es kanyarban ő vezet, akkor sokat nem lehet már tenni ellene. Oscar, ha utánozni akarod Prostot, akarom mondani, Ayrton Sennát az 1-es kanyarban, akkor boldogan megteheted! Nekem nagyon jól jönne!” – viccelődött az FIA-sajtótájékoztatón Norris.

Ezzel az 1990-es Japán Nagydíjra célzott, mikor Ayrton Senna úgy állította meg az ekkor már Ferrarit képviselő Alain Prostot, hogy összeütközött vele a legelső kanyarban – ezzel a sportszerűtlen húzással biztosította be második világbajnoki címét.

„Meg fogjuk próbálni. A versenytempónk erős, bár egyértelműen nem lesz olyan jó, mint a Red Bullé, de megtesszük a tőlünk telhetőt” – tette hozzá Norris.

Fotó: DPPI

Verstappen a Red Bullban kétkedőknek: „Szívjanak ki egy tojást”

Két Sainz-pole után újra Max Verstappen végzett az első rajtkockában, a szingapúri kisiklás után megszokott fölényes formáját mutatta az RB19. Az időmérőt követő első nyilatkozatában a holland elmondta, már a pénteki első köröktől érezte, Suzukában a Red Bull viselkedése sokkal kedvezőbb, ezért jobbak lesznek Japánban – később azonban ennél markánsabb nyilatkozat is elhangzott a részéről.

„Volt egy rossz hétvégénk, aztán az emberek elkezdtek arról beszélni, hogy a technikai direktívák miatt van” – célzott a sajtótájékoztatón arra, hogy egyesek kapcsolatot vontak a szárnyak és padlólemezek hajlékonyságára vonatkozó szigorítás, valamint a szingapúri visszaesés között. Verstappen üzent ezeknek a kétkedőknek: „Menjenek, és szívjanak ki egy tojást.”

„Ami engem illet, engem feltüzelt, hogy jó hétvégénk legyen itt” – folytatta Verstappen, akinek fő célja, hogy Japánban, ahol tavaly megnyerte az egyéni vb-címet, a Red Bull bebiztosítsa a 2023-as konstruktőri trófeát.

Fotó: Red Bull Content Pool

Megerősítette az Alpine: a WEC-programjukban köthet ki Schumacher

Néhány napja röppent fel pletykaként, hogy Mick Schumacher az Alpine Endurance-világbajnoki projektjében juthat újfent állandó versenyzői üléshez azok után, hogy a Haas F1-es csapata tavaly év végén elküldte, s jelenleg a Mercedes teszt- és tartalékversenyzőjeként tevékenykedik. Amikor a Japán Nagydíj pénteki sajtótájékoztatóján rákérdeztek a Schumacher-híresztelésre az Alpine ideiglenes csapatvezetői posztját betöltő Bruno Faminnál, a szakember megerősítette mindezt:

„Igaz, hogy beszélünk Mickkel annak lehetőségéről, hogy az endurance-programunkban versenyezzen az A424-essel. Úgy gondolom, ez egy jó lehetőség lenne mindkét fél számára. Egyelőre csak beszélünk, aztán remélhetőleg szervezhetünk egy tesztet” – tette hozzá Famin. Toto Wolff Mercedes-vezér azt már elmondta, hogy ha a német pilóta valóban a WEC-ben fog szerepelni az Alpine-nal, akkor is megtarthatja jelenlegi állását náluk.

f1-mick-schumacher-2023

fotó: DPPI

Russell autóját szerelni kell az F1-es Japán Nagydíj időmérője előtt

A Mercedes megerősítette, hogy George Russell technikai probléma miatt hagyta ki a harmadik szabadedzés utolsó harmadát, ugyanis a W14-esen megsérült a jobb hátsó kerék takaró eleme, ami a csapat szerint komoly javításra szorul és sok időt fog igénybe venni, de így sem forog veszélyben a Szingapúrban nullázó brit versenyző részvétele a Japán Nagydíj kvalifikációján.

Vettel elismerte: „rendkívül nehéz” a pálya mellől néznie a suzukai F1-et

Sebastian Vettel jelen van a Formula-1-es Japán Nagydíj hétvégéjén: amellett, hogy kilátogat magára a versenyre, mindezt a „Zümmögő kanyar” elnevezésű, a biológiai sokféleséget hangsúlyozó, rovarszállókat felállító projektje miatt utazott Suzukába, amelynek csütörtöki átadóján a komplett mezőny tiszteletét tette. Bár az eseményen a négyszeres világbajnok elmondta, hogy nem bánta meg a visszavonulást és nem is fontolgatja jelenleg a visszatérést, azt is elismerte, hogy roppant nehéz a pálya széléről figyelnie az eseményeket – főleg ezen a helyszínen:

„Tudtam, hogy kemény lesz innen nézni. Természetesen rendkívül nehéz. Végső soron ez a kedvenc pályám, és legutóbb is elmondtam, hogy nem bánnék egy visszatérést csak itt. Most csak itt állni, miközben tudod, milyen érzés, amikor az autóban ülsz itt…” – nyilatkozta Vettel a Sky Sports Germanynek.

f1-vettel-suzuka-2023

fotó: DPPI

„Nem ideális, de…” – Gasly az autótörésről

Pierre Gasly balesetével ért véget a pénteki második szabadedzés a Formula-1-es Japán Nagydíjon: a francia pilóta a Degner 2-ben törte meg az Alpine-t. „Minden rendben a magam részéről, jól vagyok. Sajnos egyszerűen blokkoltam és megpróbáltam befordulni, de nem tudtam bevenni a kanyart. Nem ideális, de a srácok meg fogják szerelni az autót, minden rendben lesz az időmérőre” – mondta el a baleset kapcsán Gasly.

Az Alpine versenyzője felemásan értékelte a balesettől függetlenül is a suzukai pénteket: „Úgy vélem, délelőtt jobb volt a teljesítmény, de nem éreztem jól magam az autóban az egyensúlyt illetően. Kipróbáltunk néhány dolgot délután, amelyek sajnos nem hozták, amit vártunk tőlük, de legalább jó irányt mutattak számunkra. Biztos vagyok benne, hogy holnapra összerakunk mindent, amit Estebannal tanultunk és igyekszünk kihozni a maximumot a csomagból az időmérőre.”

f1-gasly-suzuka-crash

fotó: DPPI

Alonso ezúttal is a Q3-ba vinné az Aston Martint

Szingapúrban megszakadt az Aston Martin idei pontszerző szériája, miután Stroll el sem indult a futamon, Alonso pedig a 15. helyen ért célba. Ezzel a spanyol el is vesztette összetettbeli harmadik helyét Lewis Hamiltonnal szemben, ám most gyengébbnek tűnik a Mercedes, így a Alonso akár azonnal visszavághat egykori csapattársának.

Mike Krack szerint egy top 5-ös helyezés a versenyen már álomszerű lenne, de a kvalifikáción mindkét autójukkal bevenné a Q3-at. Alonso is hasonló célokat tűzött ki maga és a csapat elé.

„Kielemezzük az adatokat este, aztán a kvalifikáción remélhetőleg versenyképesek leszünk. Nagyon jól éreztem magam, ez a pálya Formula-1-es autókra lett kitalálva, szóval rendkívül élveztem a pénteki napot. Majd meglátjuk, hogy eléggé gyorsak leszünk-e, mindenesetre szeretnénk folytatni az állandó Q3-as jelenlétünket.”

Nyolcezredes Marini-vezetés Indiában, top 10-ben a Repsol Hondák

A hét eleji-közepi vízumkáosz után időben megérkezett végül a MotoGP mezőnye az első Indiai Nagydíj helyszínére, az F1-ben tíz éve használt Buddh International Circuitre, de azért nem alakult zökkenőmentesen a pénteki edzésnap, ugyanis a délutáni programot megcsúsztatta az, hogy a The Race információi szerint a sportbírók egy időre megtagadták a munkát, amíg nem biztosítanak számukra ivóvizet a 35 fok körüli hőségben.

Ami a pályán zajló eseményeket illeti: a délutáni edzés, amely az időmérő második etapjába való bejutásról döntött, Luca Marini elsőségét hozta, nyolc ezreddel múlta felül pramacos márkatársát, Jorge Martint. Rajtuk kívül még három ducatis kvalifikálta magát a top 10-be és ezzel a Q2-be: Marco Bezzecchi, a világbajnokságot vezető Francesco Bagnaia, valamint Johann Zarco. Ott van az élbolyban mindkét gyári Aprilia Aleix Espargaróval és Maverick Vinalesszel, de ami igazán kiemelendő, az a Honda váratlanul biztató kezdése: Marc Marquez és Joan Mir is befért az első tízbe. A délelőtti tréningen több műszaki hibával sújtott Fabio Quartararo nyolcadik lett a Yamahával, így ő is ott lesz a Q2-ben szombaton – a KTM-esek közül viszont ezúttal senki nem mondhatja ezt el magáról.

A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

motogp-india-edzes-pentek

Az Astonnál már csak álom a top 5?

A szezon eleje óta látványosan visszaesett az Aston Martin, akik a pletykák szerint a hajlékony szárnyak komolyabb felügyelete miatt vesztettek teljesítményt. A múlt hétvégi Szingapúri Nagydíj volt az első az éven, amikor nem szerzett pontot az istálló: Alonso utolsóként ért célba, Stroll pedig rajthoz sem állt hatalmas időmérős balesete után. Bár a csapatfőnök, Mike Krack szerint semmi ok emiatt az aggodalomra, Japánban mégis reálisan látja a helyzetet.

„Semmi különös nem történt a mai szabadedzések alatt” – nyilatkozta a Sky Sports-nak az Aston csapatfőnöke. „Próbáltuk minimalizálni a tesztelemeket, hiszen ezen a pályán sok idő kell a pilótáknak, hogy felvegyék a ritmust. Mindenesetre jó napunk volt, magabiztosan várjuk a hétvége további részét, hiszen az autó jónak tűnt, a versenyzők pedig elégedettek.”

„Ha a szombati időmérőn mindkét autóval be tudnánk jutni a Q3-ba, az szép eredmény lenne az elmúlt versenyhétvégék tükrében. Ami a versenyt illeti, ha csak az egyik autónkkal a top 5-ben végeznénk, az maga lenne az álom!”

Új kamera az F1-es közvetítésben: még fejlesztés alatt áll

A Japán Nagydíj első szabadedzése alatt Lewis Hamilton autőján tűnt fel egy új pozícióban lévő kamera. Az F1 tájékoztatása szerint ez az elképzelés egyelőre tesztfázisban van, fejlesztés alatt áll, a második gyakorláson és potenciálisan az egész hétvége során próbálkoznak majd vele, és Suzuka után összegzik a tapasztalatokat.

f1-hamilton-suzuka-camera

 

A Toyota WEC-pilótáját jelentette be a McLaren F1-es csapata

Ryo Hirakawa lesz 2024-ben a McLaren F1-es tartalékpilótája – jelentették be a wokingiak péntek reggel. A 29 éves japán versenyző jelenleg a Toyota alkalmazásában áll a WEC-projektben és tavaly megnyerte a Le Mans-i 24 órást, valamint tagja volt a világbajnok formációnak is. 

A tervek szerint jövőre is folytatja ezt a programot, de emellett szimulátorozni fog a McLarennél, és közben tesztelhet is majd a wokingi csapattal.

f1-mclaren-hirakawa-toyota-wec

Erősorrend: Lawson parádés, Perez egyre lejjebb csúszik

A Formula Podcast futamértékelő adásainak állandó eleme a pontozás: a műsor két állandó szereplője, Mészáros Sándor, az egyetlen állandó F1-es akkreditációval rendelkező magyar újságíró, valamint Gellérfi Gergő, az Autósport évkönyv szerkesztője a mezőny minden tagjának hétvégi teljesítményét 1 és 10 pont között értékelik. A pontozás során az elért eredmény mellett a körülmények, az autóban rejlő lehetőségek, a csapattárshoz viszonyított teljesítmény, az elkövetett hibák mennyisége és az összbenyomás is szerepet játszanak. Kerek 10-est csak a tökéletes vagy ahhoz nagyon közeli versenyhétvége érdemelhet, a 6-os az átlagos teljesítmény, míg 3-tól lefelé már az F1-ben évente csak néhány alkalommal látható botrányos produkciókat értékeljük.

A Szingapúri Nagydíjat követően így áll a pilótarangsor az eddigi pontszámok átlaga alapján:

 379659659_631922935597528_8158680660584184737_n

A mögöttünk hagyott hétvégén természetesen a futamgyőztes Carlos Sainz kapta a legmagasabb pontszámot, de a másik két dobogós és Liam Lawson teljesítménye is nagyon jó értékelést kapott – utóbbi így a három teljesített hétvégéje alapján a „tabella” élmezőnyében szerepel. Az összes szingapúri pontszám a Formula Podcast futamértékelőjében hallható:

Hamilton Vettelről: „Ilyen versenyző még nem volt a sport történetében”

Sebastian Vettel újra jelen van egy Formula-1-es nagydíjon: az előző szezon végén visszavonult négyszeres világbajnok Japánba látogatott el, de nem csupán nézőként. A környezetvédelemre, konkrétan a méhek és rovarok fontosságára hívja fel a figyelmet a „Zümmögő kanyar” elnevezésű projekttel, amelynek bemutatásán a mezőny összes aktív pilótája részt vett.

Az egykori nagy rivális, Lewis Hamilton pedig a csütörtöki sajtótájékoztatón beszélt Vettelről, dicsérve őt azért, hogy a versenyzést követően egészen másféle, nemes célú ügyben teljesedett ki:

„Nagyszerű, hogy Seb újra velünk van ezen a hétvégén. Leült a versenyzőkkel és elmondta nekünk a terveit. Nagyszerű, hogy megtalálta a küldetését” – mondta Hamilton. „A sport történetében nem is tudok olyan másik versenyzőről, aki ennyire hallatta a hangját és ilyen szenvedélyt mutatott a világ iránt, amelyben élünk. Remélem, hogy a többi versenyzőt is inspirálta, hogy tegyenek valamit, terjesszék a szeretetet, az együttérzést, növeljék a tudatosságot. Milliónyi problémát kellene megoldanunk, de a biodiverzitás különösen fontos, és fel kell hívni rá a figyelmet, mennyire az.”

A „nem jobboldali” Marko rejtélyes dolgot mondott

Mint arról korábban beszámolhattunk, a „Dél-Amerika-ügyben”, melyről részletesen a Formula.hu „Marko” címkével ellátott cikkeiben lehet olvasni, az FIA figyelmeztette Helmut Markót arra, hogy felelősségteljesebben nyilatkozzon a jövőben. Az OE24-nek nyilatkozva Marko elárulta, hogy e-mailben kapta a figyelemeztetést, és hozzátett egy nagyon rejtélyes megjegyzést: „Egyes dolgokat szándékosan irányítottak. De nem akarok erről többet mondani.”

marko-perez

Az F1 egyik ügyeletes megmondóembere, Ralf Schumacher természetesen ebben a kérdésben is kifejtette véleményét: „Alig beszéltünk valamit egymással, de 16-18 éves korom óta ismerem, és meg kell mondjam, egy dolog biztos, hogy nem jobboldali vagy ilyesmi. Persze nyersen fogalmaz, de szerintem meg lehet bocsátani neki, ugyanis a bocsánatkérése teljesen őszintének tűnt. Ismerem őt, és teljesen meg vagyok győződve arról, hogy nem akart rasszista lenni.”

Schumacher azt is hozzátette, hogy a közhiedelemmel ellentétben Markót nagyon is érdekli mások véleménye: „Aggasztja, hogy ezt gondolják róla. Helmut soha senkit nem bántott, bár időről időre meggondolatlan kijelentéseket tesz, amit nem könnyű hallania a versenyzőinek. Szereti őket a nagyokhoz, Vettelhez és Verstappenhez hasonlítani… De erről a dologról már régóta beszélnek, szerintem ha Sergio elfogadta a bocsánatkérést, nekünk is el kellene.”

ralf-2023

formula.hu