Miközben Norbi jelenleg vezeti a TCR World Tour rangsorát, a sorozat hosszabb őszi pihenője most lehetővé tette számára, hogy belekóstoljon egyik gyerekkori vágyába. Mindezt pedig egy Hyundai i20 N Rally2-es masina volánjánál teheti majd meg az október 6-8. között rendezett ERC-futamon, melyet a Zempléni-hegységben és környékén tartanak meg.
Könnyű dolga persze nem lesz, hiszen korábban csak egy-egy bemutatón vezethetett raliautót, így a tényleges ralis debütálására most fog sor kerülni. Felkészülés gyanánt pedig egyetlen teszt állt a rendelkezésére, így valóban komoly kihívással néz szembe a hazaiak túraautós pilótája.
De hogy jött a ralizás, kérdezhetnénk. Nos, Norbi elmondta, hogy kisfiúként először valójában raliversenyző szeretett volna lenni: „Én a ralis közegben szerettem bele az autóversenyzésbe, és ha gyerekként kérdeznek arról, hogy milyen versenyző akarok lenni, akkor biztosan ralit mondtam volna” – olvasható a saját weboldalán megjelent cikkben.
„Hogy a pályaversenyzés felé sodort az élet, az főleg a szimulátoros időszakomnak volt köszönhető, ahonnan ebbe az irányba vezetett az utam. De a rali iránti érdeklődésem mindig is megmaradt, gyerekkori álmom válik most valóra.”
Norbi a ralizás terén tehát még tapasztalatlannak számít, de szerencsére egy rendkívül sokat látott navigátort kap maga mellé Tagai Róbert személyében, aki már közel 30 éve versenyez a különböző szakágakban.
Ami pedig az eredményeket illeti, Norbinak érthető módon nincsenek konkrét elvárásai, elsődleges célja az lesz, hogy végig tudjon menni a ralin, melynek egyébként Nyíregyháza lesz a központja, ahol városi gyorsasági szakaszt is fognak rendezni.
A magyar pilóta végül még kihangsúlyozta, hogy ez most csak egy egyszeri kikacsintás lesz számára, hiszen a fókuszban továbbra is a TCR World Tour és annak megnyerése áll, de persze ez még nem zárja ki a jövőbeli ralis indulásokat.
Motorsport