Az F1-es időmérőkön a bevett gyakorlat szerint a versenyzőknek a levezető kört egy megadott maximális köridőn belül kell teljesítenie, azonban az Olasz Nagydíjon ezt Niels Wittich versenyigazgató azzal is kiegészítette, hogy minden egyes körre megszabott egy limitidőt, amin belül kell maradni – azt elkerülendő, hogy a gyorskörüket tiszta pályán megkezdeni vágyó versenyzők szinte sétatempóban várják az utolsó szektorban a megfelelő pillanatot.
Ez nem csupán potenciális feltartásokra ad lehetőséget, de nagyon veszélyes is lehet a versenytempóban érkező és a körükre készülő pilóták közötti sebességkülönbség miatt, ahogy azt a Szingapúri Nagydíj időmérőjének első szakaszában is láthattuk – Max Verstappent többek között Logan Sargeant ekkor történt feltartásáért is beidézték, de a hollandot felmentették, amivel maga az amerikai is egyetértett.
Wittich a hétvégi suzukai versenyre újra életbe lépteti a monzai rendelkezdést, amelyet a következőképpen foglaltak a verseny előtt a pilótáknak és a csapatoknak kiküldött versenyigazgatói információk közé:
Az esemény biztonságos és rendezett teljesítése érdekében a sportfelügyelők által elfogadott kivételes körülményektől eltekintve, ha a második és az első safety car-vonal között bármely versenyző túllépi a meghatározott maximális köridőt, méghozzá BÁRMELY körben az adott kvalifikációs szakasz során és annak végét követően, beleértve a bokszba befelé és onnan kifelé teljesített köröket, azt indokolatlanul lassú vezetésnek ítélhetik.
Fontos kiemelni, hogy ez nem jelent automatikus büntetést az adott versenyző számára abban az esetben, ha egyértelmű bizonyítékot tud bemutatni annak indoklására, miért lépte túl a limitet. Monzában például a Ferrari két versenyzőjét vizsgálták emiatt, de felmentették őket, mert a gyorsabb autók elengedése miatt voltak kénytelenek az elvártnál lassabban haladni.
Wittich a pénteki második szabadedzést követően közli majd a csapatokkal, hogy szombaton milyen maximumidő lesz érvényben.
formula.hu