Naponta átlagos több mint 20 ezer tehergépkocsi koptatja az aszfaltot a körgyűrű déli részén.
Óriási terhelésnek van kitéve az M0-s körgyűrű a mai napig, hiába az elmúlt évek kapacitás fejlesztése. A körgyűrű déli szakaszain naponta átlagosan több mint 20 ezer tehergépkocsi megy át, számol be a Világgazdaság.
A tavalyi év ezen szakaszában már elérte a százezret az átlagos napi gépjárműforgalom ezen a területen, tehát minden ötödik gépjárműből egy kamion volt. Az M0-s ezekkel az adatokkal egyértelműen az ország legterheltebb gyorsforgalmi szakasza lett.
A déli részén a 6-os út és az 51-es főút közötti 14 kilométeres részen a kapacitáskihasználtság 130 százalék körül alakult 2022-ben. Ezzel bőven átlépte azt az értéket, amire tervezték.
A VG cikke szerint az adatokat tekintve sem az agglomerációs települések életminősége, sem költséghatékonyság szempontjából nem a legjobb választás az M0-s bővítése. Az M8-as és az M81-es, pontosabban az azóta átnevezett M200-as autóút megépítése lehetne a megoldás, ez lazítana az ország infrastruktúrájának Budapest centrikusságát. A VG azt írja, ez minimum tíz évet venne igénybe.
HVG