a Ducati második csapatához megy a Yamahától távozó olasz

a Ducati második csapatához megy a Yamahától távozó olasz

Hivatalos: a Ducati második csapatához megy a Yamahától távozó olasz

Egy ideje már valószínűsíthető volt, hétfőn pedig hivatalosan is bejelentették, hogy 2024-ben a Pramac Racingnél fog versenyezni Franco Morbidelli. A 2020-ban még a Petronas Yamahával győzelmeket és vb-ezüstöt szerző olasz a hangvillások gyári alakulatánál nem tudta korábbi formáját hozni, néhány villantástól eltekintve rendszerint elmaradt Fabio Quartararo produkciójától, így a japán márka nem hosszabbított szerződést vele a következő szezonra.

Összességében viszont lehet, hogy így is jól jött ki a pilótakeringőből Morbidelli, hiszen a Pramacnál a jelenleg legjobb motorral rendelkező Ducati első számú szatellit csapatában, egy gyári specifikációjú GP24-es Desmosedici nyergében bizonyíthat majd jövőre Jorge Martin oldalán. Az ülés azok után vált szabaddá, hogy Johann Zarco kisebb meglepetésre úgy döntött, a biztos MotoGP-ben maradás okán inkább átigazol az LCR Hondához, ahonnan Alex Rins távozik épp Morbidelli helyére, Marco Bezzecchi pedig végül a korábbi verziójú Ducati ellenére is a VR46-os kontraktusát hosszabbította meg a Pramachoz való feljebb lépés helyett.

A Ducati házán belül így már csak egy hely kiadó: a Gresini Ducati második motorja, amelyre az elmúlt hetekben Marc Marquezt pletykálták leginkább

motogp-morbidelli

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Sargeant észre sem vette, hogy beszorult a szárnya az autója alá

A vasárnapi Formula-1-es Szingapúri Nagydíj egyetlen igazi biztonsági autós fázisát Logan Sargeant idézte elő, amikor a 19. körben falnak koccant a Williamsszel. Az ütközéstől letört az autó első szárnya, amely aztán a versenygép alá ragadt, törmelékkel szórva tele az aszfaltot. Az amerikai újonc elismerte, hogy csak a csapata tájékoztatása után észlelte, hogy beszorult a szárnya: „Ötletem sem volt. A kör vége felé mondták, hogy beragadt az autó alá. Éreztem, hogy valami nem stimmel, mintha az autó fel akart volna emelkedni” – fogalmazott a RaceFans.net hasábjain Sargeant, aki azt is elismerte, hogy ő hibázott:

„Közeledtünk a bokszkiállásunkhoz, és pár méterrel túl későre hagytam a fékezési pontot, blokkoltam a belső kereket elöl. Szerencsés voltam, hogy csak az első szárnyam sérült. Kár érte, apró hiba volt, mégis komoly árat fizettem érte. De abszolút mindent beleadtam a végéig, hogy visszazárkózzak, és büszke vagyok a második két etapomra.”

f1-sargeant-williams-szingapur-crash

fotó: DPPI

„Nem érhettünk el volna ennél többet” – Piastri

Bár a McLaren számára elsősorban Lando Norris második helye jelentette a boldogságra okot adó fő tényezőt, Oscar Piastri is erős versenyt futott az F1-es Szingapúri Nagydíjon. Az ausztrál szombaton a Q1-ben búcsúzott, de a 17. startkockából indulva végül egészen a hetedik helyig tört előre. „A 17. helyről startolni sosem a legígéretesebb Szingapúrban, szóval fantasztikus eredmény, hogy hetedik helyen végeztünk. Nem hiszem, hogy ennél többet elérhettünk volna, úgyhogy nagyon örülök. Remek eredmény ez a csapatnak is, sok pontot gyűjtöttünk” – idézi az újonc szavait az F1i.com portál.

A McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella arról beszélt, milyen taktikával sikerült végrehajtaniuk Piastrival a felzárkózást: „Szombat óta beszéltük Oscarral, hogy agresszív stratégiát válasszunk-e, hasonlót, mint tavaly az Alfa Romeo, amikor az első körben kereket cseréltek és mindenkinek elévágtak, vagy inkább várjuk, hogy kedvezően alakuljon számunkra a verseny azzal, hogy kimaradunk a balhéból. Tudtuk, hogy van tempó az autóban: nem ahhoz, hogy az élmenőkkel tartsunk, de úgy gondoltuk, még a régebbi autóval is erős pontokat gyűjthetünk. Végül a második opció mellett döntöttünk, ezért a közepes keveréken indultunk a lágy helyett és kimaradtunk a kalamajkából.”

f1-piastri-mclaren-szingapur

fotó: DPPI

Újabb lelátóra elérhetők a jegyek a 2024-es F1-es Magyar Nagydíjra

Elképesztő ütemben fogynak a belépők a jövő évi Formula-1-es Magyar Nagydíjra a Hungaroring tájékoztatása szerint, emiatt pedig újabb lelátóra nyitották meg az értékesítést: immár a Grid-tribünre is lehet jegyet vásárolni. A mogyoródi futamot jövőre a július 19-21-i hétvégén rendezik majd, s a Hungaroring posztja szerint nem érdemes sokáig várni a belépők beszerzésével – további részletek a posztban:

Újra szankciókat vetettek ki Mazepinre, majd azonnal fel is függesztették őket

Nyikita Mazepin 2021-ben versenyzett az F1-ben a Haas színeiben, s bár szerződése volt 2022-re is, az ülését az orosz-ukrán háború kirobbanása után egyből elveszítette. Az orosz pilótát és apját, a Vlagyimir Putyin elnökhöz közel álló Dmitrij Mazepint ráadásul az Európai Unió is felvette a szankciós listájára. Ez utóbbi téren egy kisebb szappanoperáról adott most hírt az ifjabb Mazepin ügyvédi csapata: közleményük szerint szeptember 14-én az Európai Tanácsa újfent kivetette a szankciókat a versenyzőre, majd azt azonnal fel is függesztették az EU Törvényszékének utasítására. Ez már nem az első kör ezen a téren, a közlemény szerint a Törvényszék idén már kétszer felfüggesztette a Mazepin elleni szankciókat, mivel mentességet biztosítottak neki arra, hogy újra szabadon edzhessen, tárgyalhasson és versenyezhessen az Unión belül.

Aaron Bass, az orosz ex-F1-es ügyvédje így fogalmazott a történtek kapcsán: „Az EU tanácsa visszaélt a hatalmával, hogy semmissé tette a Törvényszék elnöke által hozott egyértelmű határozatot. Ez nem más, mint egy nagyon súlyos szervezeti válság. És mi célból? Pusztán azért, hogy kitalált vádak és nemlétező vagy irreleváns bizonyítékok alapján szankciókat vessenek ki egy fiatal sportolóra, aki a Bíróság ítélete szerint sem érintett semmilyen módon az ukrajnai konfliktusban vagy bármely bizniszben, amely releváns pénzügyi hozzájárulást biztosít az orosz kormánynak.”

f1-mazepin

Váltóhiba vethetett véget Ocon remeklésének

Az előkelő hatodik helyen haladt a Formula-1-es Szingapúri Nagydíj távjának kétharmadánál Esteban Ocon, amikor váratlanul félre kellett húzódnia (amellyel virtuális biztonsági autós fázist is kiváltott). Az Alpine közleménye szerint gyaníthatóan a váltó hibásodott meg a francia autójában.

„Csalódott vagyok, hogy így ért véget a versenyem, remekül teljesítettünk és jó tempót mutattunk” – fogalmazott Ocon. „A csapat helyes döntéseket hozott, és jó móka volt néhányat előzni a pályán. Sajnos váltóhibánk volt, amely véget vetett a futamomnak. Alaposan ki kell vizsgálnunk, hogy mi történt, hogy biztosan ne történhessen meg újra. Többet érdemeltünk vasárnap, de büszkék lehetünk a teljesítményünkre. Nyilván nem így akartam zárni a születésnapomat, de jövő héten visszavághatunk a kedvenc pályámon.”

Ocon kiesése után a csapattárs Pierre Gasly gyűjtött be egy hatodik helyezést az Alpine-nak, de ő is kiemelte, hogy sajnálja a kollégáját, hiszen egyébként egy hatodik és egy hetedik pozíciót és az érte járó pontokat zsebelhették volna be vasárnap.

f1-ocon-alpine-szingapur

fotó: DPPI

Videó: Így ünnepelte fia F1-es győzelmét az Extreme-E versenye előtt idősebb Sainz

Miközben Carlos Sainz karrierje második Formula-1-es diadalát aratta Szingapúrban, addig édesapja, idősebb Carlos Sainz az Extreme-E szardíniai állomásán volt jelenése csapata, az Acciona Sainz XE Team révén. Viszont a vasárnapi döntőt megelőző verseny előtt arra is szakított időt a spanyol legenda, hogy megtekintse fia futamát, az elektromos tereprali-bajnokság által feltöltött videón pedig azt láthatjuk, hogyan örült a sikernek, amelyhez Alejandro Agag, a széria alapítója és Sainz csapatának pilótája, Mattias Ekström is gratulált:

 

Idősebb Carlos Sainz egyébként nemcsak ennek örülhetett a hétvégén, hiszen a Laia Sanzt és Ekströmöt felvonultató egysége a szombati fordulót nyerte meg az Extreme-E-ben, s bár vasárnap az említett továbbjutó futamban negyedik helyen végzett a páros, így nem jutottak fináléba (ahol amúgy Lewis Hamilton istállója, az X44 győzött), a bajnoki összetettet továbbra is vezeti a spanyol alakulata.

Megbüntették Perezt az Albonnal történt ütközésért

Nem maradtunk utólagos szankció nélkül az F1-es Szingapúri Nagydíjon. A felügyelők Sergio Perezt és Alexander Albont idézték be magukhoz a futam utolsó köreiben történt koccanás miatt. A stewardok a bizonyítékok megtekintése és a versenyzők meghallgatása után úgy ítélték meg, hogy a Red Bull-os „optimista” és „kései” manővert mutatott be a 13-as kanyarban, amely bevetődésnek minősíthető, míg a Williams pilótája nem tudott volna semmit tenni a kontakt elkerülése érdekében. Ezért Perez a túlnyomórészben hibáztatható az ütközésért, így öt másodperces büntetéssel sújtották a mexikóit – igaz, mivel volt elég előnye, ez nem változtatott a nyolcadik helyezésén. Enyhítő körülményként vették figyelembe azt is, hogy a páros előtt lassan haladt Liam Lawson, így Perez érezhette úgy, hogy kivitelezhető az előzés, ezért a vb-összetett második helyezettje „csak” egy büntetőpontot kapott az öt másodperce mellé.

Volt egyébként egy másik vizsgálat is, amelyben szintén Perez és Albon volt érintett. A VSC-fázis alatt ugyanis a bokszból érkező brit-thai, valamint a mexikói egyszerre érkezett a második safety car-vonalhoz, ám mivel sem a felvételek, sem a deltaidők összehasonlítása nem vezetett egyértelmű eredményre, hogy ki volt előrébb azon a ponton, a csapatok képviselői és a stewardok is úgy ítélték meg, hogy a helyes döntés, ha nem nyúlnak bele utólag a sorrendbe és senkit sem szankcionálnak.

Pletyka: német sportszergyártó óriás adhatja az F1-es AlphaTauri új nevét?

Hosszú hónapok óta téma a Formula-1-es paddockban, hogy vajon hogyan fogják hívni 2024-től a Red Bull második számú csapatát, a korábban Toro Rossóként, jelenleg AlphaTauriként futó istállót. Azt először hetekkel ezelőtt a Formula.hu és a RacingNews365.com derítette ki közös kutatómunkával, hogy a Hugo Boss lehet az esélyes az új névadó szponzori szerepkörre, a sajtóban azóta is ez a Hugo Boss Bulls a legtöbbször emlegetett potenciális név.

Most a svájci Blick újságírója, Roger Benoit bedobott még egy pletykát. „A Hugo Boss is részese a projektnek, de az új név sokkal nagyobb” – fogalmazott a lap szerint Peter Bayer, az AlphaTauri új vezérigazgatója. Benoit arra tippel, hogy elképzelhető, hogy ez a nagyobb név a német sportszergyártó óriásvállalat, az Adidas lehet.

f1-alphatauri-singapore

fotó: DPPI

Motorcsere és a parc fermé megsértése miatt változik az F1-es Szingapúri Nagydíj rajtrácsa

Csak a bokszutcából fog startolni Guanyu Zhou a délutáni versenyen Szingapúrban, miután az Alfa Romeóján a parc fermé hatálya alatt változtattak a beállításokon, valamint több motorkomponenst is kicserélték az autójában. A szerződését nemrég meghosszabbító kínai új belsőégésű motort, turbófeltöltőt, MGU-H-t és vezérlőelektronikát kapott, mindegyikből túllépte a szezonban engedélyezett számot. Emellett a beállításváltoztatások azt eredményezik, hogy Zhou csak a bokszból eredhet majd a mezőny után. Ez nem jelent komoly változást, hiszen eleve csak a 19. rajthelyre kvalifikálta magát, ami az utolsó pozíciót jelentette volna amúgy is Lance Stroll baleset utáni visszalépése okán.

A Formula-1-es Szingapúri Nagydíj módosított rajtrácsa ide kattintva böngészhető át!

f1-zhou-alfa

Videó: Ezzel a körrel szerezte meg a szingapúri pole-t Sainz

Videón a spanyol tökéletes köre, amivel a monzai után a szingapúri első rajtkockát is megszerezte a Ferrari pilótája:

 

NASCAR: Hamlin nyert, a címvédő pedig búcsúzott a rájátszástól

A Bristol Motor Speedwayen zárult a NASCAR Cup Series idei rájátszásának első köre. A futamot követően már csak 12 pilóta reménykedhet abban, hogy megszerzi a bajnoki címet 2023-ban, négyen pedig búcsúztak ettől a lehetőségtől. A kiesők között elég nagy nevek voltak, némelyikük pedig mondhatni, katasztrofálisan rossz hétvégét tudhat maga mögött. Így veszítette el esélyeit a címvédésre Joey Logano is, aki már a kvalifikáción is csak a 28. helyet kaparintotta meg, végül Corey LaJoie autójával ütközött össze, ami 262 kör után a versenyének, valamint bajnoki álmainak is véget vetett.

[embedded content]

Szintén nem lesz ott a 12 között Michael McDowell, Ricky Stenhouse Jr., illetőleg a szezon végén visszavonuló egyszeres bajnok, Kevin Harvick sem. Megmenekültek és ott lesznek azonban olyan versenyzők, mint Bubba Wallace vagy éppen Martin Truex Jr., rajtuk kívül pedig még a futam pole-pozíciójából induló Christopher Bell, Chris Buescher, William Byron, Kyle Busch, Ryan Blaney, Brad Keselowski, Ross Chastain, Kyle Larson, Tyler Reddick, valamint a Bristolban győzni tudó Denny Hamlin. Utóbbi pilóta nagyszerű hétvégét zárt, hiszen az első sorból indulhatott, az 500-ból pedig 142 kört vezetett, végül két másodpercnél is nagyobb előnnyel nyert a mögötte beérkező Larson előtt.

Az 5-ös autó versenyzőjének helyezése kisebb csodával ért fel, mivel csak a 36. helyről indult, ám az egyik kiállása után megbüntették, így újfent az utolsó pozícióból volt kénytelen visszakapaszkodni. Mögöttük az első két szakaszt megnyerő Bell, Buescher, valamint Ty Gibbs zárták a legjobb ötöt.

A rájátszás második köre a Texas Motor Speedwayen indul szeptember 24-én.

 

Kora délután rajtol az F1

Ezen a hétvégén semmilyen betétsorozat sem látogatott el az F1-gyel együtt a versenyhelyszínre, így kizárólag a száguldó cirkusz történéseivel vagyunk kénytelenek foglalkozni. A vasárnapi verseny 14:00-kor rajtol majd magyar idő szerint. Az időmérő végeredményét ide kattintva tekinthetitek meg!

Pourchaire előtt nyitva áll a Sauber ajtaja

Az F1-es Szingapúri Nagydíj csapatfőnöki sajtótájékoztatóján, melyen a Formula.hu is képviseltette magát, a Sauberré átlényegülő Alfa Romeo istálló első emberét, Alessandro Alunni Bravit megkérdezték a Zhou szerződéshosszabbítása után hoppon maradó juniorversenyző, Theo Pourchaire jövőjéről. Mint Alunni Bravi kifejtette, ahogy Oscar Piastri példája is mutatja, az még egyáltalán nem a vég egy pilóta karrierje számára, ha F2-es bajnokként nem tudja azonnal átlépni a királykategória kapuit.

pourchaire

Alunni Bravi elmondta, hogy szeretnének minél több tesztlehetőséget biztosítani a fiatal franciának, de ennek jelenleg megvannak az akadályai: „Meg kell vizsgálnunk, mi a legjobb lehetőség a számára. Azt akarjuk, hogy közel maradjon az F1-es csapatunkhoz, hiszen miután idén azt kértük tőle, hogy teljes erejével az F2-re koncentráljon, remekül teljesített, és szerintem be is fogja húzni a bajnokságot Abu Dhabiban.”

„Nem áll rendelkezésünkre régebbi autó, mint például az Aston Martinnak, a McLarennek vagy a Mercedesnek, ami lehetővé tenne egy rendes tesztprogramot egy versenyző számára, és ez nagy hátrány, de talán jövőre már tudunk neki biztosítani egyet” – folytatta Alunni Bravi. „Ezzel foglalkozunk csapaton belül, s bár persze a költségek meglehetősen magasak, meg akarunk vizsgálni minden lehetőséget. Egy ilyen versenyző előtt nyitva állnak az ajtók.”

pourchaire-2023-bahrein

Verstappen megúszta két megrovással

Három ügyben is vizsgálták Max Verstappent a szingapúri időmérőt követően: a Mercedesek bokszutcai feltartásáért a Q1-ben, Logan Sargeant feltartásáért szintén a Q1-ben, valamint Yuki Tsunoda feltartásáért a Q2-ben. Előbbiért egy megrovást kapott, mivel nem szerzett előnyt azzal, hogy 14 másodpercet várt a bokszkijáratban, de ez hátrányosan érinthette volna a mögötte haladókat.

verstappen-singapore-3

Tsunoda akadályozásáért az eset súlyosságát az idei szezon számos más hasonló incidensével összehasonlítva végül szintén egy megrovás kiosztását találták megfelelőnek, enyhítő körülményként figyelembe véve, hogy későn ugyan, de lehúzódott az AlphaTauri útjából, valamint hogy a csapat későn jelezte, hogy érkezik a japán versenyző. Verstappennek eddig nem volt megrovása, ha valaki ötöt összegyűjt, akkor egy tízhelyes rajtbüntetés sújtja.

Sargeant feltartásában viszont nem találták vétkesnek, ugyanis Verstappen elmondása szerint egy kitérő manőverrel veszélyhelyzetet teremtett volna, s az ifjú amerikai sem hibáztatta Verstappent a történtekért. Sargeantot egyébként szintén vizsgálták Stroll feltartásáért, s ő is megúszta egy megrovással, mivel csapata egyáltalán nem figyelmeztette, hogy érkezik az Aston Martin. A Red Bull és a Williams egyaránt 5000 euró pénzbírságot kapott az esetekért.

sargeant-singapore

Sértetlenül megúszta: Itt a közlemény Strollról

Hatalmas volt a becsapódás, amely lebontotta Lance Stroll Aston Martinját a Q1-es fázis végén, de a kanadai szerencsére saját lábán hagyta el a roncsot. Az ilyenkor megszokott rutin részeként bevitték az orvosi központba vizsgálatra – ami megerősítette, hogy a versenyző nem sérült meg.

Az Aston Martin a következő rövid közleményt küldte ki: „Lance a Szingapúri Nagydíj időmérőjén szenvedett balesetet. Segítség nélkül szállt ki az autóból, majd elővigyázatosságból az orvosi központba vitték állapotfelmérésre. A helyszíni orvosi stáb elengedte Lance-t, aki visszatért a csapathoz a pályán. Az Aston Martin csapata elismeréssel adózik az FIA folytonos munkája, valamint a jelenlegi F1-es autók biztonsági szabványai előtt.”

Stroll is nyilatkozott az orvoslátogatás után – nem volt túl beszédes kedvében, de elmondta, hogyan történt a baleset: „Nagyon rossz kivezető köröm volt a forgalom miatt, nem volt hőmérséklet a gumiban, az egész szakasz során nem volt tapadásom. Az utolsó kanyarban nyomtam, hogy nyerjek valamennyi időt, de nem működött, kívülre sodródtam” – mondta a kanadai, aki az utolsó rajthelyről (vagy könnyen lehet, hogy a bokszutcából indulva) nem számít komolyabb kármentésre Szingapúrban, ahol nehéz az előzés.

Fotó: DPPI

Verstappent három ügyben idézték be!

Mintha nem lenne elég a Q2-es kiesés, Max Verstappennek három ügyben is jelenése van a stewardok előtt. Helyi idő szerint 23 órakor (azaz épp e sorok írásakor, magyar idő szerint órakor) a Mercedesek Q1 végi bokszutcai feltartásáért, öt perccel később Logan Sargeant feltartásáért (mely szintén a Q1-ben történt), végül újabb öt perc múlva Yuki Tsunoda Q2-es, indirekt módon a japán kieséséhez vezető feltartásáért kell felelnie a kétszeres világbajnoknak a sportfelügyelők előtt.

A hollandon kívül egyébként Sargeantot is beidézték, aki a Q1 végén nagy balesetet szenvedő Lance Strollt tartotta fel a szakasz korábbi részében.

verstappen-singapore

Lawson elfelejtett szólni a csapatának az F1-es debütálásról

Képzeld csak el, milyen érzés lehet, hogy a csapatod egyik versenyzője váratlanul bemutatkozik az F1-ben – csak éppen nem szól róla neked! Ezt élték meg a Holland Nagydíjon a Team Mugen Super Formula-istállójának vezetői, a Daniel Ricciardo kéztörése miatt hirtelen autóba ültetett Liam Lawson ugyanis az izgalom hevében elfelejtette értesíteni csapatát a történtekről.

lawson-singapore

Ezt akkor árulta el a harmadik hétvégéjét teljesítő új-zélandi ifjonc, amikor megkérdezték, hogy mit szólt a csapata a nagy hírhez: „Most, hogy kérdezed, meg se mondtam nekik…” – felelt az állandó F1-es ülésre vágyó Lawson nevetve. „Minden nagyon-nagyon gyorsan történt, és persze azóta beszéltem velük, de tulajdonképpen nem mondtam el nekik ezt az egészet. Viszont nagyon támogatóak voltak egész szezonban, és csodálatos volt velük dolgozni, és őszintén úgy hiszem, hogy ez rengeteget segített abban, hogy készen álljak egy ilyen feladatra is.”

A bajnoki címért küzdő Lawsont arról is megkérdezték, higy részt tud-e venni a Super Formula szezonzáróján, amire úgy felelt, hogy mivel addig még másfél hónap van hátra, bőven van ideje Ricciardónak felépülnie.

lawson-fuji

Megússza a szingapúri rajtbüntetést Albon?

Csupán öt kört tett meg Alex Albon a Szingapúri Nagydíj második szabadedzésén, mielőtt motorhibával leállt – a csapat tájékoztatása szerint az energia-visszanyerő rendszer hibásodott meg, a Williams ERS-e a kör közben egyszer csak elszállt.

„Úgy gondoljuk, a probléma az akkumulátorhoz köthető” – nyilatkozta pénteken Albon. A thaiföldi a szabályokban engedélyezett maximális négy egységet felhasználta már a belsőégésű motor, turbó, MGU-H és MGU-K alkatrészekből, az akkumulátorból azonban még csak kettőt.

„Azt hiszem, elkerülhető a rajtbüntetés, de nem vagyok benne teljesen biztos” – mondta az elmúlt futamokon két kiváló rajthelyezést, Hollandiában negyedik, Olaszországban hatodik startpozíciót megszerző Albon.

A csapat sajtóközleményében még optimistábban fogalmazott erről: „Szerintem ismerjük már a problémát, ezért nem fog sokáig tartani megjavítani. A meghibásodást leszámítva az autót nem éreztem rossznak, azt pedig nem hiszem, hogy bármennyi büntetést kapni fogunk, de este még foglalkoznunk kell vele.”

Fotó: Williams

Mikor lesz az F1-es Szingapúri Nagydíj időmérője?

A szombati napon a harmadik szabadedzést és az időmérőt rendezik a szingapúri F1-es hétvége során, és bár helyi idő szerint esti menetrendet követnek a szervezők, hogy villanyfényes eseményt rendezzenek, de az időeltolódás miatt ez nálunk nagyjából a megszokott időpontokat jelenti.

Harmadik szabadedzés: szombat 11:30-12:30
Időmérő edzés: szombat 15:00-16:00

A futamot majd vasárnap 14:00-kor rendezik.

f1-singapore_1

fotó: dppi

Sainz: Versenytempóban most is a Red Bull a legjobb

Ugyan az egykörös tempó terén a Ferrari vitte el a pénteki napot és a riválisok szerint a vörösök meg is szerzik majd a pole, de a nap legjobb körét megfutó Carlos Sainz szerint nem eszik azt olyan forrón: a hosszabb etapokon már látszott is, hogy mennyire jó a Red Bull.

„Nem, én nem gondolom, hogy a Red Bull bajban lenne. Ha megnézzük a hosszabb etapos tempójukat, rögtön az ő autójuk tűnik a legerősebbnek, szóval szerintem amint az egykörös teljesítményüket kisimítják, harcban lesznek a pole-ért. Remélhetőleg mi is benne leszünk ebben, és úgy tűnik, hogy az Aston Martin, a McLaren és a Mercedes is benne lehet. Izgalmas nap lesz, és remélhetőleg a legtöbbet hozzuk ki belőle” – mondta péntek este Sainz.

f1-sainz-singapore-ferrari

fotó: dppi

formula.hu