A Velikij Novgorod tartályhajó, amely a balti-tengeri Portovaja LNG-üzemből származó cseppfolyósított földgázzal volt megrakodva, az adatok szerint augusztus 14-én indult útnak Kínába. Mostanra megérkezett a Hopej tartománybeli Tangshan Caofeidian termináljára.
Moszkva nem titkolt célja, hogy az északi útvonal – amely az ország északi partjainál a Jeges-tengeren halad keresztül, és ami nem mellesleg a legrövidebb hajózási útvonal Kelet-Ázsia és Európa között – jelentős hajózási útvonallá válna.
Moszkva korábban jelezte, az északi útvonalat a jövőben a Szuezi-csatorna alternatívájaként képzeli el. Alekszej Csekunkov, az ország Távol-Kelet és az Északi-sarkvidék fejlesztéséért felelős minisztere szerint az útvonal már globális közlekedési folyosónak tekinthető.
A miniszter ennek kapcsán egyúttal kiemelte, a világgazdaság nagy része is függ az északi útvonal sikerességétől.
Írta a Magyar Hírlap