Egy hétvégét bír ki egy motor

Egy hétvégét bír ki egy motor

2021: Igazából eddig sem lehetett kérdés, az Aston Martin mégis csak most jelentette be, hogy 2022-re is megtartja a Sebastian Vettel, Lance Stroll párost.

2020: Bár a versenyzők tetszését elnyerték a mugellói sóderágyak, Michael Masi, az FIA versenyigazgatója szerint nem megoldható minden versenypályán ezek alkalmazása.

2019: A Haas bemutatta a Rich Energy utáni érájának festését. Az istálló egy szövevényes, ármánykodással, árulással és némi őrülettel vegyített időszakon van túl a szponzorával, aminek alapítója viharos körülmények távozott, majd tért vissza a rejtélyes energiaitalos márka élére.

8f45ba0fc122aae549ff1ca0c2b37e7d

2018: Sebastian Vettel Szingapúrban újra kikapott Lewis Hamiltontól. A brit közel negyven másodpercet adott a harmadik helyen végző németnek, akit a Ferrari elszámolt taktikája hátráltatott a versenyen.

2017: A Szingapúri Nagydíjon „hazaért” a Ferrari, Sebastian Vettel megszerezte a pole-pozíciót, míg Lewis Hamilton csak az ötödik lett. A maranellóiaknak ekkor még nagyon feküdt az utcai pálya.

vettel-szingapur-20171

2016: A Red Bull valós esélyt érez a Mercedes legyőzésére, legalábbis Szingapúr utcáin. Daniel Ricciardo ezt a hétvége pénteki edzései alapján jelentette ki.

2015: Az F1 legújabb csapata a következő szezon első napjától teljes értékű tagja lenne a mezőnynek. Az amerikai Haas előkészületei a terv szerint haladnak, a motort a Ferrari, a karosszériát pedig a Dallara szállítja nekik.

2014: Egy hónappal az F1-es debütálása előtt felavatták az Orosz Nagydíj helyszínét, Szocsit. A pályára először a helyi túraautós széria, az RCRS versenyzői hajtottak, akikkel nem volt kegyes az időjárás, a friss aszfalt mellett heves esőzésekkel is meg kellett birkózniuk.

2013: Sebastian Vettel sorra nyeri a futamokat, emiatt pedig a Pirellit hibáztatják. A gumibeszállító nyáron váltott vissza egy évvel korábbi keverékeire, ezt követően táltosodott meg a Red Bull pilótája, de a Pirelli tagadja, hogy összefüggés lenne a két dolog között.

2011: A Ferrarinál debütált Sergio Perez. A mexikói pilóta, aki az olaszok pilótanevelő programjának tagja, a 2009-es autót tesztelhette Fioranóban.

2010: A Cosworth ismét világbajnok erőforrásokat gyártana az F1-ben. A legendás nevű brit cég idén tért vissza a száguldó cirkuszba, és jelenleg a mezőny kisebb csapatait, a Williamset, a Lotust, a HRT-t és a Virgint látja el motorokkal.

 coswort-logo-2006

2009: A Renault csapatfőnöke, Flavio Briatore és vezető mérnöke, Pat Symonds is távozik az istállótól, miután kiderült, a Renault a Szingapúri Nagydíjon rávette saját pilótáját, Nelson Piquet-t, hogy idézzen elő biztonsági autós fázist, így hozzásegítve Fernando Alonsót a futamgyőzelemhez. 

2008: Erős vágy hajtja Fernando Alonsót, aki a Ferrarihoz csatlakozna. Az olasz csapat 2010-ig biztos pilótapárossal rendelkezik, de a spanyol pilóta kitartó, egyszer mindenképpen vörös autóban szeretne ülni.

2007: Kimi Raikkönen a Ferrarival megnyeri a Belga Nagydíjat, miközben az F1 még a kémkedés miatt elítélt McLaren ügyét emészti. A csapatot 100 millió dollárra bírságolták és elvették a konstruktőri pontjait, de Jean Todt szerint például ez is túl enyhe büntetés volt a Ferrarit megrövidítő istállónak.

2005: A szezon végéig Nico Rosberg helyettesítheti a Williamsnél a sérült Nick Heidfeldet. A csapat állandó pilótája egy hete biciklivel szenvedett balesetet, így kérdésessé vált, be tudja-e fejezni a 2005-ös idényt.

2004: Új motorszabályt készül vezetni az F1 az autók lelassítása érdekében. A csapatok jelenleg minden versenyhétvégére új motort szerelhetnek az autóba, ezt módosítanák kétfutamos rendszerre.

 f1-2004-action1

2003: Damon Hill Michael Schumacher ellenfelét, Juan Pablo Montoyát támogatja a világbajnoki küzdelemben. A brit pilóta a kilencvenes évek óta nem kedveli a németet, amikor többször is egymás ellen küzdöttek a világbajnoki címért.

2002: A Ferrari nem enged a csapatutasításból. Ross Brawn szerint az csak rosszat tesz a pilóták kapcsolatának, ha engedik őket egymással versenyezni, így a Ferrarinál továbbra is marad az első- és másodszámú versenyző szerepköre.

2001: Élete első F1-es győzelmét szerezte Juan Pablo Montoya. A Williams pilótája pole-pozícióból rajtolva 5,1 másodperces előnnyel nyerte meg az Olasz Nagydíjat a ferraris Rubens Barrichello előtt. Mögöttük a két Schumacher fivér, Ralf és Michael lett a harmadik és a negyedik.

formula.hu